Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| RN_style Silver Member
| Geregistreerd op: 31 Maart 2010 | Posts: 1631 | Woonplaats: (België) |
|
Geplaatst: Ma 16 Mei 2011, 15:49 Onderwerp: |
|
|
|
Murcielaygo schreef: |
zou me ook kapot ergeren aan een niet werkend metertje. |
Heb ik ook, meter van teperatuur van motor werk half, en als het werkt slaat het op niet veel xp
Word gemaakt als ik binnen moet, nog 2500km dus _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Ma 16 Mei 2011, 23:05 Onderwerp: |
|
|
|
Uit de X-Gauge manual die ik heb haal ik devolgende string voro vermogen (BHP of HPR):
00 400080000000 0000 00A0017000 voor benzine motoren.
Het hele verhaal met TXD RXF RXD MTH is me niet helemaal duidelijk,
maar dat is meer jouw afdeling, misschien heb je er wat aan? _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Di 17 Mei 2011, 17:03 Onderwerp: |
|
|
|
Ja, die heb ik ook op de X-Gauge pagina's gezien van de SG2 website, en komt ook overeen met wat in mijn SG2 draait en waardes geeft die niet kunnen kloppen.
________
TXD is een string die de SG2 naar de ECU stuurt om gegevens op te vragen. Deze code bestaat uit een (vaste) protocol afhankelijke prefix, een mode, en de code voor het gegeven dat wordt gevraagd.
RXF is een string die aangeeft hoe het antwoord van de ECU geïntepreteerd moet worden, opnieuw beginnende met een protocol afhankelijke prefix.
RXD geeft aan welke bits (positie en lengte) van de lange antwoord string de waarde is waarnaar we op zoek zijn.
MTH is een rekenkundige bewerking die op het resultaat wordt uitgevoerd (kun je bijvoorbeeld een absolute waarde mee omzetten naar een percentuele waarde). Eerste 4 bits is een multiplier, volgende 4 bits een divider, en de laatste 4 bits worden opgeteld/afgetrokken.
________
Die BHP strings is een beetje vreemde eend in de bijt, want die gebruikt de protocol prefixen niet en zou redelijk universeel moeten zijn aldus de X-Gauge bronnen.
Overigens is het enige "vaste" gegeven dat ze van geen enkele code kunnen garanderen dat die ook op elk voertuig correct werkt. Het hangt allemaal af van het protocol en mogelijke afwijkingen hierop die door autofabrikanten worden gemaakt, en natuurlijk de wel of niet aanwezige sensoren in de wagen. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Wo 18 Mei 2011, 8:59 Onderwerp: |
|
|
|
Ik kan je iig zeggen dat de BHP in mijn Aygo aardig lijkt te kloppen.
Heb 'm een paar keer in een testrun naar zijn top gejaagd
in de 3e versnelling en kwam dan rond de 65pk uit.
Fabrieksopgave is 68 en op de rollenbank kwam ik op 71... _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
|
|