Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Led in mijn BMW e46 compact

 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Elektronica
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Max
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 9 April 2011
Posts: 1
Woonplaats: Booischot
PostGeplaatst: Za 9 Apr 2011, 15:07    Onderwerp: Led in mijn BMW e46 compact Reageer met quote

Hallow allemaal

Ik heb nu reeds een jaar mijn BMW 3 compact van 2002



Aangezien dat mijn auto blauw is wou ik heel mijn binnenkant met blauw verlichten om het toch een beetje op te frissen

Ik heb al reeds in mijn dakverlichting en in het enkel lampje dat in mijn kofferdeksel bevestigd is al blauwe ledlampjes geplaatst

Nu was ik aan het denken om toch nog een beetje verder te gaan
Ik had graag led lampjes geplaatst aan mijn pedalen en aan de passagierskant ook aan de voeten.

Bij beide is er een "plaatsvoorziening" voor lampen maar aangezien mijn auto maar een basic model is zitten deze er spijtig genoeg niet in.

Aangezien ik totaal niets van elektronica ken was ik al aan het denken om led strips te kopen en aan een sigarretenaansteker splitter te hangen.
Daar is mijn volgend probleem. Ik heb maar 1 sigarrettenaansteker en die is vlak onder mijn radio



dus daarom had ik graag wat tips/advies/how-to gehad.

PS. Als het mogelijk zou zijn zouden deze moeten aangaan als mijn deur open gaat en wanneer ik mijn dakverlichting aandoe.

Groetjes uit Belgie

Max
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
RN_style
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 31 Maart 2010
Posts: 1631
Woonplaats: (België)
PostGeplaatst: Za 9 Apr 2011, 15:41    Onderwerp: Reageer met quote

Tip kijk eens op het forum vind je al veel over led / neon in de wagen.
Als je verlichting moet aangaan als je de deur opendoet, moet je eerst een draad nemen met of zonder licht zien te vinden van de wagen waar er dan stroom doorgaat als je je deuren open doet. En sluit dat er gewoon op aan Wink
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Za 9 Apr 2011, 15:42    Onderwerp: Reageer met quote

In dat geval zou je ze moeten aansluiten aan de dakverlichting.
Dat kan, maar 'n beetje basiskennis electronica is dan toch wel vereist. Anders misschien beter laten doen?
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
roadracer
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 5 Juli 2008
Posts: 136
Woonplaats: ninove
PostGeplaatst: Vr 6 Mei 2011, 14:02    Onderwerp: Reageer met quote

wat ik zou doen en ook ikzelf gedaan heb trak een 6mm˛ kabel vanaf je baterij naar binnen (wel binnen da 30 cm vanaf je baterij een zekering oe dichter oe beter) en dan kun je vanaf je 6 mm kabel 2 kabeltjes ofzo van 3 mm˛ aan solderen en aansluiten op 2 schakelaartjes en dan kun je je verlichting schakelen en ook moest je later nog verder gaan heb je nog altijd een schakelaar over e  Very Happy  ook altijd vanaf je schakelaar een draadje leggen naar een massapunt maar dit staat allemaal op je schakelaar normaal heb je 3 uitgangen power(waar je stroom kabel op komt: acc (daar sluit je de plus van je verlichting op aan) en ground (vanaf daar sluit je ene kabeltje naar een massa punt een) en de min draad van je verlichting sluit je dan ook aan een massa punt aan  Very Happy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
vlokman
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 12 December 2005
Posts: 2374
Woonplaats: aarschot (vlaams brabant)
PostGeplaatst: Vr 6 Mei 2011, 18:40    Onderwerp: Reageer met quote

wat voor schakelaars heb jij dan. met ingebouwd ledje. meeste schakelaars moet je helemaal geen - op aansluiten. (topic is ook al verouderd denk ik.
_________________
burn rubber, not your soul

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Vr 6 Mei 2011, 20:54    Onderwerp: Reageer met quote

Schakelaars met ingebouwd lampje waarschijnlijk, die hebben wel een - nodig natuurlijk Wink
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
roadracer
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 5 Juli 2008
Posts: 136
Woonplaats: ninove
PostGeplaatst: Za 7 Mei 2011, 9:25    Onderwerp: Reageer met quote

ja idd  Very Happy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Elektronica Tijden gesynchroniseerd met je computer
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB