Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Probleem met pilot xenon set

 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Elektronica
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Boekie
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 5 Maart 2011
Posts: 4
PostGeplaatst: Za 5 Mrt 2011, 20:03    Onderwerp: Probleem met pilot xenon set Reageer met quote

Hoi,

Vanmiddag heeft een vriend van mij een xenon setje ingebouwd, ik weet haast zeker dat het perfect zit aangesloten omdat hij al zeker 30 van deze sets heeft ingebouwd.

Het betreft hier een Pilot Pro Line setje, met bijbehorende cheaters.

In eerste instantie werkte de set prima, na verloop van tijd begon er 1 koplamp te flikkeren in een constant tempo.

Ik ben toen naar hem terug gereden en heeft ie er 2 andere cheaters bij gezet.

Toen werkte het weer...........

Eventjes dan, ineens viel weer de rechtse koplamp uit.

Na het demonteren van de 1e set cheaters deden ze het weer prima, tot een half uur later weer weer de rechtse koplamp uit.

Na het omwisselen van die dingen viel de linker koplamp uit, weer omgewisseld oor de 1e set.
Toen begon de linkerlamp weer te knipperen, de 1e set er weer extra bij gezet, de volgorde van plaatsing veranderd en zelfs alles in elke mogelijkheid gewisseld maar na verloop van tijd bleef er 1 uitvallen of knipperen.

En dan ben ik zo iemand die dan helemaal gestoord word en er helemaal klaar mee ben, dus nu al de halve dag chagerijnig.
Is er iemand die dit probleem herkent of zelfs de oplossing voor dit probleem heeft??

Hier een foto van toen alles nog wel werkte:

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Za 5 Mrt 2011, 22:42    Onderwerp: Reageer met quote

Die "Cheaters" zijn er alleen maar om je ato's CANbus te foppen, wat jij
beschrijft doet mij eerder de ballasts of uiteindelijk de pitten zelf verdenken.

Als je de "cheaters" weglaat zal je auto een foutmelding geven
mbt een doorgebrande lamp, maar dat zou niets moeten
afdoen aan het feit dat de lampen het wel gewoon doen.

Als ik gelijk heb zullen je lampen dan nog steeds (of weer) gaan flikkeren;
flikkeren is een telkens herstartende lamp. En dat kan liggen aan het inzakken van
de hoogspanning door ene falende ballast, maar het kan ook dat de electroden
in de pit beschadigd zijn, waardoor de vlamboog de "sprong" niet kan handhaven...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Boekie
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 5 Maart 2011
Posts: 4
PostGeplaatst: Za 5 Mrt 2011, 23:15    Onderwerp: Reageer met quote

Maar aangezien allebei de lampen al een keer zijn gaan flikkeren, kan het niet aan 1 van de lampen liggen.

Er gaat er telkens maar 1 uit, dus zouden allebei de lampen of allebei de ballasts kapot moeten zijn.

Of ik moet het verkeerd begrijpen, want ik heb er niet zoveel verstand van immers.

Ook heb ik me laten vertellen dat de computer van BMW de stroom naar een lamp uitschakelt op het moment dat deze kapot zou zijn om sluiting te voorkomen.

In dat geval zou de lamp ook uitvallen, als ie dan begint te flikkeren zou dat t "test-stroompje" kunnen zijn die kijkt of de lamp nog werkt en in het geval dat t niet zo is de storing op het dashboard laat zien.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
knorretje
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 13 Februari 2011
Posts: 215
Woonplaats: sijsele
PostGeplaatst: Zo 6 Mrt 2011, 9:45    Onderwerp: Reageer met quote

waarom sluit je ze niet eens rechtstreeks aan op een auto baterij en als ze dan goed werken ligt het toch aan iets van de auto he en niet je setje.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Zo 6 Mrt 2011, 11:32    Onderwerp: Reageer met quote

Oke, als de computer de stroom uitschakelt als de lamp stuk is heb je de cheater nodig om de stroom aan de gang te houden.
Bijplaatsen van extra cheaters kan dan in mijn ogen OOK ene probleem zijn, omdat je dan TEVEEL stroom verbruikt!

In dit geval is idd wat knorretje zegt een goede tip om te testen: rechtstreeks op de accu aansluiten en kijken of ze dan wel aan blijven.

Eventueel doe je dat tijdelijk via een relais, zodat je iig wel je lampen gewoon aan en uit kunt zetten.
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Zo 6 Mrt 2011, 13:23    Onderwerp: Reageer met quote

Als het wel goed blijft werken bij direct aansluiten op de accu, heb je waarschijnlijk hetzelfde probleem als ik had en is het plaatsen van een relais noodzakelijk. Overigens is dat zowiezo altijd aan te raden, zodat de hoge opstartstroom via een voedingskabel rechtstreeks van de accu loopt, en niet over de originele (vaak dunne) draadjes van de auto.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Zo 6 Mrt 2011, 14:01    Onderwerp: Reageer met quote

Ah, pakt Pilot zowel de arbeidsstroom als stuurstroom via de originele stekkers?

De set die ik gehad heb had een accu-aansluiting en
gebruikte de plug enkel om te "weten" wat er aan moest...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Zo 6 Mrt 2011, 22:26    Onderwerp: Reageer met quote

Geloof dat Pilot beide heeft, ben niet meer zo op de hoogte van recent spul van hun.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Elektronica Tijden gesynchroniseerd met je computer
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB