Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Klein probleempje...(denk ik)
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> ICE Algemeen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Za 5 Feb 2011, 19:33    Onderwerp: Reageer met quote

Vlokman bedoelde links en rechts verwisselen.
Zolang je 't niet doet terwijl de boel aan 't spelen is, kan daar niks mee mis gaan. Links en rechts zijn immers dezelfde speakers Wink

Wat jij bedoelt is + en - omwisselen denk ik. Kan ook geen kwaad, dan speelt de boel uit fase en daar is niks mis mee. Alleen als 1 speaker in fase staat en 1 uit fase, zal het voor geen meter klinken.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
vlokman
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 12 December 2005
Posts: 2374
Woonplaats: aarschot (vlaams brabant)
PostGeplaatst: Zo 6 Feb 2011, 12:20    Onderwerp: Reageer met quote

wat je ook eens kan meten is als je de speaker aansluitingen los hebt even met een multimer meten op Ohm en hier dan de resultaten even posten.
_________________
burn rubber, not your soul

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Stereoluv
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 23 September 2010
Posts: 32
PostGeplaatst: Di 8 Feb 2011, 19:03    Onderwerp: Reageer met quote

Haha, op die manier links en rechts verwisselen.  Very Happy

Multimeter heb ik helaas niet vlokman...

Nu heb ik weer iets raars, het houdt niet op...

Ik hoor een zeer duidelijk verschil tussen het bassvermogen als ik rijd en als ik stilsta. Als ik begin met optrekken dan lijkt er een deel van het vermogen weg te vallen waardoor de bass echt stukken zachter gaat, zeer irritant weer.
En ik kom er ook weer achter dat de rechtervoorbox het WEL doet, ik had de fader op front gezet, maar omdat de 4 speakers allemaal op dezelfde kanalen zitten aangesloten valt alles onder Rear zeg maar. Dus vandaar dat ik dacht dat de voorspeakers het allebei niet deden.
De linker voor en achter boxen doen het trouwens nog steeds niet...

Begin er zo onderhand weer een beetje genoeg van te krijgen al dat geklooi met die installatie, kan het nou gewoon niet eens een keer werken??
Heb alles bij elkaar opgeteld, dus met montagekosten, voor een redelijke simpele installatie al bijna 1500 euro betaald.

Is er iemand die mij kan vertellen waar dat probleem met het bassvermogen vandaan kan komen?

Ik ga als het goed is begin volgende week langs bij een andere audiozaak, en ga kijken of die de problemen op kunnen lossen.

Alvast bedankt.

Edit:
Ben net even wezen kijken of ik ze om kon wisselen maar ook dat ging niet, want de kabels reiken niet zo ver omdat ze allemaal vastzitten met tieribs.
Wat ik wel heb opgemerkt is het volgende, en dit kan jullie waarschijnlijk wel het een en ander vertellen.
Ik hoor uit de linkerhoedenplankspeakers, degene die het niet doet dus, WEL een ruis komen. Hetzelfde soort die je hoort als je de boxen vol open zet maar er geen muziek aanstaat. Dus hij krijgt wel degelijk stroom maar er komt geen geluid uit...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Di 8 Feb 2011, 19:31    Onderwerp: Reageer met quote

Koppel eens 1 van de 2 sets speakers los... Dus per versterkerkanaal nog 1 speaker, ipv 2 aan elkaar geknoopt. Misschien dat dat parallel spelen toch nog ergens niet goed gaat.

Als je de mogelijkheid hebt kun je misschien nog het beste alles losmaken, en 1 voor 1 de zaken aansluiten en testen, om zo de problemen te kunnen pinpointen.

Stereoluv schreef:
Ik hoor uit de linkerhoedenplankspeakers, degene die het niet doet dus, WEL een ruis komen. Hetzelfde soort die je hoort als je de boxen vol open zet maar er geen muziek aanstaat. Dus hij krijgt wel degelijk stroom maar er komt geen geluid uit...

Dit zou ik gaan zoeken bij de signaalkabels van radio naar versterker... Of de radio uitgangen zelf. Ik weet niet of er altijd een goede massa is geweest, want indien niet kan een versterker die uitgangen kapot trekken door hun massa te gebruiken.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Stereoluv
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 23 September 2010
Posts: 32
PostGeplaatst: Di 8 Feb 2011, 20:22    Onderwerp: Reageer met quote

Wat ik ook nog vergeten was te vermelden is dat de nieuwe baskist die erin is gekomen, een Axton 250W RMS, geen DVC is.(dacht ik)
Want hij heeft geen 4 aansluitpunten zoals die van Climax had, deze heeft 1 + en 1 -

Misschien dat er daarom iets niet meer klopt?
Want verder is er niets veranderd sinds de nieuwe sub erin is gekomen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
vlokman
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 12 December 2005
Posts: 2374
Woonplaats: aarschot (vlaams brabant)
PostGeplaatst: Di 8 Feb 2011, 22:47    Onderwerp: Reageer met quote

Dat je bass mindert is logisch. Kan je normaal verhelpen door met de phase control te spelen. Ofwel op 0 zetten ofwel op 180 en dan klein beetje spelen tot je merkt dat je bass van vooraan komt. En als het echt niet lukt en ook niet met de speakers en dergelijke je bent altijd welkom om een ritje naar belgie te maken. Wel eerst even afspraakmaken. Als je wil mag je me ook altijd via pm de naam van de winkel waar je hen wil. Als ik hem ken kan ik hem je mss aan of afraden. Vind het altijd rot als iemand professionele hulp zoekt en uiteindelijk enkel problemen heeft.
_________________
burn rubber, not your soul

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Stereoluv
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 23 September 2010
Posts: 32
PostGeplaatst: Wo 9 Feb 2011, 15:09    Onderwerp: Reageer met quote

Als de klantvriendelijkheid van de inbouwwinkels ook maar iets leek op dit forum dan zaten we wel goed zie ik Very Happy
Ik zal je de naam van het bedrijf even pm'en, wie weet scheelt dat me wéér een hoop ellende.

Vind het wel jammer dat de nieuwe sub deze problemen moet vertonen terwijl de vorige van Climax dat totaal niet deed. Nu is het verschil echt groot tussen stilstaan en rijden, je voelt de bass niet eens meer in je rug trillen tijdens het rijden. Dan moet ik hem echt op volume 32 zetten(max is 35), en dat kan op dit moment ook niet want dan ben ik bang dat ik die ene rockford box die het nog wel doet verkloot.

Volgende week dinsdag om 12:00 dan heb ik een afspraak, hopelijk kom ik er een keer goedkoop vanaf...

Bedankt voor de reacties weer!


Edit: Over dat verschil van vermogen van de baskist tijdens het rijden en stilstaan...
Soms blijftie wel even hard bass geven tijdens het rijden maar als ik dan een bocht maak of over een drempel ga dan valt er weer een beetje vermogen weg. Lijkt net alsof er iets veranderd als de baskist op en neer schuift in de kofferbak...
Heb het geprobeerd en welja, als ik de kist iets naar links schuif dan gaat hij weer hard, en als ik hem een beetje naar rechts schuif dan gaatie weer zacht.
En ik zie geen blote kabels liggen die toevallig ijzerwerk raken of iets anders dergelijks, zeeeer vreemd dus. Er zit totaal geen verschil(qua ondergrond dan) tussen 5 cm naar links staan of 5 cm naar rechts. Maar toch knalt de bass er in 1 keer veel harder uit als ik hem naar links schuif.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Wo 9 Feb 2011, 20:03    Onderwerp: Reageer met quote

Stereoluv schreef:
Lijkt net alsof er iets veranderd als de baskist op en neer schuift in de kofferbak...
Heb het geprobeerd en welja, als ik de kist iets naar links schuif dan gaat hij weer hard, en als ik hem een beetje naar rechts schuif dan gaatie weer zacht.

Dat is ook letterlijk wat er gebeurt dan. Positie en richting van de kist kunnen heel veel verschil maken, want het interieur van de wagen is een grote meespelende factor. En eigenlijk was ik gewoon er vanuit gegaan dat de kist ergens vast was gezet (mag toch hopen dat je dat nog gaat doen).
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Stereoluv
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 23 September 2010
Posts: 32
PostGeplaatst: Wo 9 Feb 2011, 21:49    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ga hem zeker nog vastzetten Jesse, wil alleen niets beschadigen in de auto dus moet even kijken hoe het beste.

Maar ik weet vrijwel zeker dat het probleem met de bass niets met akoestiek te maken heeft, dus dat hij bijv. 5 cm naar links bijna 2 keer zo hard gaat als 5 cm naar rechts, dat is onmogelijk.
Ik hoor echt bijna een verdubbeling van de bass als hij in de 'goede' stand staat zeg maar. Dit kan niet met het akoestische effect van mijn kofferbak te maken hebben aangezien hij maar een paar cm opschuift. Ik had er immers met mijn vorige kist ook geen problemen mee en die stond ook gewoon los in de kofferbak.
Ik voel ook een duidelijk verschil als ik de kist aanraak en hem verschuif, er komt gewoon meer bass uit, hij krijgt in 1 keer gewoon bijna 2 keer zoveel vermogen.
Het blijft dus een uitermate vreemd probleem...

Edit: Maak het trouwnes niet uit dat hij nog steeds gebrugd is op de versterker terwijl het een SVC 1 spoels sub is?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
golf3driver
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 21 September 2009
Posts: 1596
Woonplaats: midden van NL
PostGeplaatst: Wo 9 Feb 2011, 21:56    Onderwerp: Reageer met quote

niks met bekabeling dat je breukjes hebt ofzo? dat als je hem verschuift dat die hem dan weer wel lekker pakt?
_________________
the ghost rijd op plekken waar je hem niet tegen wilt komen

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Stereoluv
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 23 September 2010
Posts: 32
PostGeplaatst: Wo 9 Feb 2011, 22:18    Onderwerp: Reageer met quote

Zou kunnen en daar dacht ik zelf ook aan, maar de kabel die van mijn baskist naar de versterker loopt verplaatst niet echt als ik de baskist verschuif omdat de kabel best wel wat speling heeft.

Waar ik ook nog steeds aan twijfel is of de kabels wel goed zijn aangelegd, want het garagebedrijf dat dit op het begin heeft gedaan had er de ballen verstand van. Dus kan goed zijn dat de signaalkabel nog langs de voedingskabel ligt ofzoiets en datie daarom problemen geeft.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Do 10 Feb 2011, 18:02    Onderwerp: Reageer met quote

Signaalkabel langs een voeding kan niet dit probleem veroorzaken. Zorgt alleen voor storingen.

Ik zou ook denken aan een kabelprobleem. Maar om dat te vinden moet je echt 1 voor 1 de kabels gaan afgaan, en elk onderdeel afzonderlijk testen.
Draai overigens ook eens de woofer uit de kist, en kijk of de kabel tussen binnenkant speakerterminal (dat ding waar de kabels buiten de kist in gaan) en de woofer zelf.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
knorretje
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 13 Februari 2011
Posts: 215
Woonplaats: sijsele
PostGeplaatst: Zo 13 Feb 2011, 16:37    Onderwerp: Reageer met quote

hoi beste heb ook het zelfde probleem gehad met climax versterker.dat was een splinternieuwe.
heb die onmiddelijk terug gedaan en een ander merk gestoken.probleem was opgelost en speelt nu nog.
dus bij deze verander eens van versterker.desnoods gewoon eens om te testen.
veel succes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> ICE Algemeen Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB