Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Mogelijkheden tuning

 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Cars & Tuning Talk
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Mar-CoZ
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 16 Januari 2011
Posts: 38
Woonplaats: Hoevenen, Stabroek
PostGeplaatst: Ma 7 Feb 2011, 11:39    Onderwerp: Mogelijkheden tuning Reageer met quote

Beste tuningfanaten/liefhebbers/sympathisanten,

Ik ben zonet trotse bezitter van een Seat Leon 1.6 CRTDI. Nu hij is mooi, standaard sportvering, geblindeerde ramen, xenons, 18" velgen. Maar ik had toch stilaan opties overwogen voor personalisering van men autootje. Ik heb reeds een heleboel opties gaan bespreken en wil het stap voor stap aanpakken.. Toch had ik bij jullie eens geďnformeerd wat de beste aanpak zou zijn. Daar ik toch beetje naar men portefeuille moet kijken zou ik toch graag kwaliteit wensen voor het geld. Waar ik het best mee zou kunnen beginnen.


Bon, het eerste wat ik wou doen is lichtjes verlagen (had al prijs enz. gekregen voor K&W street comfort pack - 1015€) dit is dus al een ietswat grote kost en had ik graag enkele andere ideetjes gehad of is dit werkelijk de moeite om te overwegen (heb al standaard sportvering en vind dit een kost die nog niet zo noodzakelijk is, tenzij het echt groot verschil qua rijgedrag oplevert en waar voor z'n geld is?). Als je een schroefkit neemt, gaan ze moeilijk doen op de extra keuring? Of kan dit vastgemaakt worden, zodanig dat er op keuring geen punt van wordt gemaakt?

Het tweede wat ik sowieso van plan was is (na +3000km op teller), luchtfilter en chiptuning. Is dit een must als je chiptuning overweegt? Wat voor type luchtfilter is hier het meest geschikt voor? Mijn grille is het type dat volledig dichtgemaakt is, speelt dit een rol?
Of is het beste om de luchtfilter sowieso als 1 van de eerste dingen te plaatsen?

Vervolgens was mijn intentie om remklauwen te vervangen en dan optisch te gaan tunen, nu het optische zijn zaken die sowieso voor ieder smaak verschillend is. Dus daar ga ik jullie niet mee lastig vallen. Wel had ik een vraagje ivm de remklauwen, ik heb nu zo een start/stop systeem en ESP enz.. mijn vraag was of hierdoor ook electronica is gemoeid met men remsysteem? Of is het alsnog eenvoudig om die remklauwen te vervangen?

Indien jullie nog voorstellen (bij voorkeur ietswat vakkundige) hebben, zou ik ze graag horen! Liefst wel binnen de wettelijke mogelijkheden aub Smile

Alvast bedankt!!
_________________
Traag maar zeker XD
Opel Vectra 1.6
VW Golf Mk3 1.6i (75pk -> 100pk)
Seat Leon 1.6 crTDI (105 pk -> 110pk)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
golf3driver
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 21 September 2009
Posts: 1596
Woonplaats: midden van NL
PostGeplaatst: Ma 7 Feb 2011, 12:24    Onderwerp: Reageer met quote

ik vermoed dat je uit belgie komt aan je taal gebruik. daar zijn de regeltjes net wat anders als hier in nl.

over het verlagen. je hebt nu zo beetje bij de duurste verlagings set gekeken. ook wel 1 van de beste hoor. er zijn ook goedkopere setjes maar het is wat je zelf wil. hoe lager je auto hoe stugger deze word. dus minder comfort. het rijgedrag daar in tegen is veel beter en je kan lekkerder de bochten door.

over het luchtfilter. ik zou zeggen lees het forum even door. lucht filter heeft alleen nut als je meer motorisch veranderd. chiptuning net zo. je zou dan al een chip op maat moeten nemen.
_________________
the ghost rijd op plekken waar je hem niet tegen wilt komen

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
jelle1982
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 9 April 2009
Posts: 647
Woonplaats: aalst, belgië
PostGeplaatst: Ma 7 Feb 2011, 13:51    Onderwerp: Reageer met quote

hey, welkom,ik heb ook standaard sports veering, vind het dus ook niet nodig om andere te plaatsen aangezien hij al een uitstekende baan ligging heeft  Wink als je wil verlagen moet je idd een schroefkit nemen,
dan stel jezelf naar keuze je hoogte en laagte in.
mijn k&n filter kun je op maat voor jou wagen bestellen.
mss helpt deze link wel: http://www.how2tune.be/main.php
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Ma 7 Feb 2011, 19:18    Onderwerp: Reageer met quote

Heb je benzine of diesel? In geval van diesel zou ik dat luchtfilter niet doen, is vrij zinloos. Bij benzine heb je misschien iets betere gasrespons en iets sportiever geluid, maar verwacht geen enorme verbetering. En 't is zeker geen must, standaardfilter is prima.

Qua verlaging moet je hier in België op de keuring een attest tonen van je verlagingsset. Of zelfs 2. Eén van de fabrikant, en één van de inbouwer (zelf doen is dus geen optie). Daardoor ben je dus verplicht je te wenden tot betere merken, en verkooppunten in België, evenals een bedrijf om het te laten inbouwen die deze attesten erbij kan leveren.
Ga ook niet té laag, voor de keuring moet de bodemvrijheid 11cm zijn (geloof met 2cm tolerantie).

Ik weet niet hoe laag je wil, en hoeveel comfort je bereid bent in te leveren. Zelf vind ik de standaard sportvering van veel auto's al een hele verbetering. Maar da's persoonlijk.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Louwie
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 16 September 2010
Posts: 775
Woonplaats: Den Haag
PostGeplaatst: Di 8 Feb 2011, 13:39    Onderwerp: Reageer met quote

waarom moet het in BE zo moeilijk zijn om je auto wat op te leuken Confused  dacht eerst oww best leuk land aangezien de BTW daar anders is dan hier maarja als je geen ene reet aan je wagen mag doen wat is daar dan de lol van?

ik snap hun niet Laughing

over het verlagen je kan al klaar zijn voor ongeveer 150 euro tot 1500 euro tis maar wat je er voor over heb.
_________________
member of KayHard Motorsports -> Japanese: KaiHado Motospotsu.

                 Proud To Be Different
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Di 8 Feb 2011, 19:21    Onderwerp: Reageer met quote

Sja, hier hoeft je wagen maar 1 dag per jaar in orde te zijn voor de keuring. En veel tuning fanatics hebben dat er wel voor over. Politie deed er nooit zo moeilijk over, in tegenstelling tot NL (spreek uit ervaring).
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
jelle1982
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 9 April 2009
Posts: 647
Woonplaats: aalst, belgië
PostGeplaatst: Wo 9 Feb 2011, 16:19    Onderwerp: Reageer met quote

geloof zelfs niet dat de polite hier bij ons zelf weet wat mag en niet mag  Wink ze houden hun daarmee niet bezig omdat ze meestal er geen verstand van hebben Very Happy hier worden opgefokte bromfietsen zwaar geviseerd, spreek ook uit ondervinding  Mad
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
AudioSystemRolla
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 24 Juni 2009
Posts: 1062
Woonplaats: midden van NL
PostGeplaatst: Wo 9 Feb 2011, 16:42    Onderwerp: Reageer met quote

in nl worden dingen apk goedgekeurd en vervolgens word je ermee aangehouden ook ervaring mee  Sad
_________________
d(>_<)b #Scramble audio system does shake things up   #Scramble
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Wo 9 Feb 2011, 19:35    Onderwerp: Reageer met quote

Omdat daar APK over bepaalde veiligheidsnormen gaat, en heeft niet direct iets te maken met de regels van wat mag en wat niet buiten deze normen om.

Hier gaat de keuring wél over wat wel of niet mag op de weg. Alleen in praktijk weten die mannen daar soms evenveel als de politie die Jelle al noemt Laughing
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Louwie
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 16 September 2010
Posts: 775
Woonplaats: Den Haag
PostGeplaatst: Do 10 Feb 2011, 16:25    Onderwerp: Reageer met quote

ik werd toen ook aangehouden na me apk op de justy en toen moest ik ook de motorruimte laten zien omdat hij niet wilde geloven dat het maar een 1,3 niks was.
aangezien de veerpootbrug er overheen zat vond de agent het verdacht veel op zijn oude ( jeugdtijd) GTI lijken hahahahaha stumpertsss Laughing  maar goed vind het allemaal zo'n gedoe ik wacht dalijk wel ff af wat er onder me import civic zit Wink
_________________
member of KayHard Motorsports -> Japanese: KaiHado Motospotsu.

                 Proud To Be Different
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Cars & Tuning Talk Tijden gesynchroniseerd met je computer
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB