Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| janklaase Newbie
| Geregistreerd op: 2 December 2010 | Posts: 3 | |
|
Geplaatst: Do 2 Dec 2010, 12:58 Onderwerp: xenon en led verlichting in laten bouwen |
|
|
|
Beste,
Ik zat te kijken voor xenon verlichting en led verlichting in te laten bouwen bij een audi a3 uit 2003. Deze gasten zijn opzich wel goedkoop met inbouwen.. www.goprolight.nl Is het misschien ook goed zelf te doen? Of kan ik voor dat geld beter in laten bouwen?
Groetjes |
|
Naar boven |
|
|
| golf3driver Silver Member
| Geregistreerd op: 21 September 2009 | Posts: 1596 | Woonplaats: midden van NL |
|
Geplaatst: Do 2 Dec 2010, 13:53 Onderwerp: |
|
|
|
het is wel zelf te doen hoor als je beetje handigheid hebt staan ook wel duidelijke handleidingen op internet van.
vanaf 40 euro kan je het laten doen dit valt me opzich nog wel mee als het dan mooi en netjes word gedaan is het wel de moeite eigelijk. als het voor je in de buurt is tenminste anders ben je nog bak geld aan benzine kwijt. _________________ the ghost rijd op plekken waar je hem niet tegen wilt komen
|
|
Naar boven |
|
|
| janklaase Newbie
| Geregistreerd op: 2 December 2010 | Posts: 3 | |
|
Geplaatst: Do 2 Dec 2010, 14:02 Onderwerp: xenon en led verlichting in laten bouwen |
|
|
|
Jah idd ik vindt het ook niet zo duur dat in laten bouwen..En allemaal van pilot dus is wel goed denk ik. Weet niet of jij ook ervaring heb met andere merken xenon of zou jij wel pilot aanbevelen? Hid is ook wel aardig toch?
gr |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Do 2 Dec 2010, 16:54 Onderwerp: |
|
|
|
Heb jaren geleden een tijdje bij een inbouwbedrijf gewerkt en ook van Pilot wel een paar zien terugkomen, maar ken ook mensen die heel goedkope sets hebben en al jaren geen problemen.
Denk dat het meest voorkomende probleem is als je een set hebt zonder aparte voedingsdraad, dat de autobekabeling de startstroom niet trekt en de lichten ofwel niet aan gaan, ofwel knipperen. En zelfs al doen ze het wel, kun je op langere termijn problemen krijgen met je originele kabelbomen die toch iedere keer nogal heet gaan worden.
Beste is gewoon ALTIJD een relais te gebruiken, dan weet je zeker dat je geen problemen krijgt met de originele kabelbomen (geloof me, dat wil je écht niet) en dat het blijft werken. Jammer genoeg doen zelfs veel inbouwbedrijven dit niet.
Grootste verschil tussen goedkope en dure sets is vaak enkel de garantie. Sets van 50 Eur hebben vaak geen garantie of 3 maanden, sets van 100 Eur hebben 1 jaar garantie, en sets van 200 Eur hebben 2 jaar garantie. Maar krijg steeds meer het idee dat 't allemaal praktisch hetzelfde materiaal is... _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Louwie Advanced Member
| Geregistreerd op: 16 September 2010 | Posts: 775 | Woonplaats: Den Haag |
|
Geplaatst: Do 2 Dec 2010, 18:46 Onderwerp: |
|
|
|
ik heb het hele verhaal van de week ookal gehoord bij me lokale tuningboer
voor 90euries heb ik High/Low Xenon 6000K of 8000K daar zit ook een jaar garantie op.
je kan ze wel van pilot nemen maar vergis je niet dat je daar ook voor het MERK betaald Pilot heeft de PRO-line en de Classic-line verscheel tussen de 2 is hoeveel geld er in je zak zit _________________ member of KayHard Motorsports -> Japanese: KaiHado Motospotsu.
Proud To Be Different
|
|
Naar boven |
|
|
| ThunderBunny Advanced Member
| Geregistreerd op: 9 Juni 2005 | Posts: 815 | |
|
Geplaatst: Do 2 Dec 2010, 22:50 Onderwerp: |
|
|
|
Jesse schreef: |
Heb jaren geleden een tijdje bij een inbouwbedrijf gewerkt en ook van Pilot wel een paar zien terugkomen, maar ken ook mensen die heel goedkope sets hebben en al jaren geen problemen.
Denk dat het meest voorkomende probleem is als je een set hebt zonder aparte voedingsdraad, dat de autobekabeling de startstroom niet trekt en de lichten ofwel niet aan gaan, ofwel knipperen. En zelfs al doen ze het wel, kun je op langere termijn problemen krijgen met je originele kabelbomen die toch iedere keer nogal heet gaan worden.
Beste is gewoon ALTIJD een relais te gebruiken, dan weet je zeker dat je geen problemen krijgt met de originele kabelbomen (geloof me, dat wil je écht niet) en dat het blijft werken. Jammer genoeg doen zelfs veel inbouwbedrijven dit niet.
Grootste verschil tussen goedkope en dure sets is vaak enkel de garantie. Sets van 50 Eur hebben vaak geen garantie of 3 maanden, sets van 100 Eur hebben 1 jaar garantie, en sets van 200 Eur hebben 2 jaar garantie. Maar krijg steeds meer het idee dat 't allemaal praktisch hetzelfde materiaal is... |
met andere woorden je moet bij jesse gaan voor de inbouw hij doet het voor een big box marlboro! en het liefst met gevoels temp van min 15 graden ik haal de benodigde onderdelen dan!
geintje tussen mij en jesse ps. jesse "blauwe lampkes" gaan dit of volgend weekend in je tuscani! daar zorg ik wel voor maat 43 in je reet doet wonderen! p.s blauwe lampkes is belgiesch voor xenonverlichting _________________ Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
|
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Vr 3 Dec 2010, 0:55 Onderwerp: |
|
|
|
Louwie schreef: |
je kan ze wel van pilot nemen maar vergis je niet dat je daar ook voor het MERK betaald Pilot heeft de PRO-line en de Classic-line verscheel tussen de 2 is hoeveel geld er in je zak zit |
Pilot geeft ook 2 jaar garantie, daar betaal je vast voor.
De nieuwere Pilots (die hogere lijn) hebben wel een stuk kleinere ballasts, dat kan een voordeel zijn met inbouwen. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Louwie Advanced Member
| Geregistreerd op: 16 September 2010 | Posts: 775 | Woonplaats: Den Haag |
|
Geplaatst: Vr 3 Dec 2010, 11:51 Onderwerp: |
|
|
|
Jesse schreef: |
Louwie schreef: |
je kan ze wel van pilot nemen maar vergis je niet dat je daar ook voor het MERK betaald Pilot heeft de PRO-line en de Classic-line verscheel tussen de 2 is hoeveel geld er in je zak zit |
Pilot geeft ook 2 jaar garantie, daar betaal je vast voor.
De nieuwere Pilots (die hogere lijn) hebben wel een stuk kleinere ballasts, dat kan een voordeel zijn met inbouwen. |
Indd de balastkasjes zijn indd een heel stuk kleiner geworden vergeleken met een jaar geleden, toen leken ze wel op lunchtrommels _________________ member of KayHard Motorsports -> Japanese: KaiHado Motospotsu.
Proud To Be Different
|
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Vr 3 Dec 2010, 16:48 Onderwerp: |
|
|
|
Ik heb nog lunchtrommels zelf, maar ze liggen me niet in de weg dus 't kan me niet storen _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Louwie Advanced Member
| Geregistreerd op: 16 September 2010 | Posts: 775 | Woonplaats: Den Haag |
|
Geplaatst: Vr 3 Dec 2010, 17:11 Onderwerp: |
|
|
|
Jesse schreef: |
Ik heb nog lunchtrommels zelf, maar ze liggen me niet in de weg dus 't kan me niet storen |
als ze niet in de weg zitte en zijn makkelijk weg te bouwen vind ik het ook geen probleem ze moeten alleen niet overdreven zichtbaar zijn _________________ member of KayHard Motorsports -> Japanese: KaiHado Motospotsu.
Proud To Be Different
|
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Vr 3 Dec 2010, 19:36 Onderwerp: |
|
|
|
Lig ik ook niet wakker van... Motorruimte is bij mij geen showruimte, maar gewoon de werkvloer van de auto _________________
|
|
Naar boven |
|
|
|
|