Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Aanpassing mbt weggedrag.
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Overig Technisch
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Zo 21 Nov 2010, 0:37    Onderwerp: Reageer met quote

Dan wordt het inderdaad zoeken op internet, en informeren bij shops.
Er zal ongetwijfeld wel ergens wat te vinden zijn, maar best kans dat je 't in het buitenland komt te bestellen.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Stef Cuore
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 19 November 2010
Posts: 19
Woonplaats: Veendam
PostGeplaatst: Zo 21 Nov 2010, 3:29    Onderwerp: Reageer met quote

Komt ie dan he.

Dit gaat de banden/wielen combi worden:

Oorspronkelijk:
Band 145/80 R13, Velg 4J x 13 4/100 ET40 Stalen velg.

Maandag bestellen:
Band 175/60 R14 Uniroyal Rainexpert, Velg 6J x 14 4/00 ET40 CMS C17 R14 6J Alu velg.

Offset + 0.6%,  verbreding 10mm dichter naar binnen en 20mm naar buiten. 10 mm omhoog en 10 mm omlaag.  

http://www.google.nl/images?hl=nl&source=imghp&biw=1276&bih=905&q=cms+c17&gbv=2&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=


Leuk velgje?
_________________
Confucius: Het maakt niet uit hoe langzaam je gaat, zolang je niet te stoppen bent.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Chaoth
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 20 Februari 2008
Posts: 2452
Woonplaats: Hardegarijp
PostGeplaatst: Zo 21 Nov 2010, 9:56    Onderwerp: Reageer met quote

Zijn zeker geen rare velgen Smile
_________________
Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Zo 21 Nov 2010, 13:01    Onderwerp: Reageer met quote

Helemaal niet verkeerd! Very Happy

Stef Cuore schreef:
Offset + 0.6%,  verbreding 10mm dichter naar binnen en 20mm naar buiten. 10 mm omhoog en 10 mm omlaag.

Dit klopt niet helemaal, welke van de 2 gegevens ben je zeker van?
Als de offset +0,6% is, zullen de velgen ±20mm verder naar binnen gaan en ±10mm verder naar buiten. Als dit andersom is, zal de offset -0,6% zijn.

De ET van een velg (offset) is de afstand van het bevestigingspunt tot het midden van de velg (zie plaatje hieronder). Indien het bevestigingspunt aan de buitenkant van het midden van de velg zit hebben we een positieve ET waarde, zit het aan de binnenkant hebben we een negatieve ET waarde.
Steekt een velg te ver naar buiten, dan moet er een velg met een hogere ET worden gemonteerd om de velg verder naar binnen te plaatsen.


_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Stef Cuore
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 19 November 2010
Posts: 19
Woonplaats: Veendam
PostGeplaatst: Zo 21 Nov 2010, 15:38    Onderwerp: Reageer met quote

Goeie, ik denk dat ik dan het offset verhaal verkeerd heb verwoord. Hiermee bedoelde ik de omloopvlak van de band. Deze gaat + 0.6% worden. Dus ipv 70Km/h is het 70.42 Km/h

Oorspronkelijk                                          Nieuw
Middelpunt wiel tot de grond:281.1 mm.      Middelpunt wiel tot de grond:282.8 mm.
Rolomtrek: 1766.2 mm.                             Rolomtrek: 1776.88 mm.

Het gevolg is dus dat de band ook 1 cm dichter naar het spatbord komt en 1 cm verder vanaf de weg hmmmm dat gaat ten koste van de verlaging vrees ik.
_________________
Confucius: Het maakt niet uit hoe langzaam je gaat, zolang je niet te stoppen bent.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Zo 21 Nov 2010, 19:51    Onderwerp: Reageer met quote

Stef Cuore schreef:
Het gevolg is dus dat de band ook 1 cm dichter naar het spatbord komt en 1 cm verder vanaf de weg hmmmm dat gaat ten koste van de verlaging vrees ik.

Ehm nee, dat is 2x 1,7mm... Je zult met de auto dus maar 1,7mm hoger komen liggen, en met de band in de wielkast 1,7mm ruimte inleveren. Daarvoor moet je immers naar de straal kijken, niet naar de wielomtrek Wink
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Stef Cuore
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 19 November 2010
Posts: 19
Woonplaats: Veendam
PostGeplaatst: Ma 22 Nov 2010, 18:54    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi,

Zo de velgen en banden zitten er onder, het is compleet iets anders geworden.
Mijn allereerste oorsprong eigenlijks. Daihatsu Cuopen 16 inch velgen met bridgstone banden. Volgens dealer bijna 1200 euro, na prijsopvraag. Nu via een andere dealer die bij toeval een nieuw set had staan. 600 euro. Inclusief montage en uitbalanceren.

Daarnaast heeft de garage mijn bumpers opnieuw vastgezet, en diverse andere onderdelen aangepast en gedaan. Kosten. 0 euro! voor bijna twee uur werk.   Cool
Chill.

Goed, nu verlaging! En moet morgen ff foto maken. Weten we ff hoe het er uit ziet. (ja geen sportbak die op en top getuned is, maar in de loop der tijd......)
_________________
Confucius: Het maakt niet uit hoe langzaam je gaat, zolang je niet te stoppen bent.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Stef Cuore
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 19 November 2010
Posts: 19
Woonplaats: Veendam
PostGeplaatst: Ma 22 Nov 2010, 18:57    Onderwerp: Reageer met quote

Stef Cuore schreef:
Hoi,

Zo de velgen en banden zitten er onder, het is compleet iets anders geworden.
Mijn allereerste oorsprong eigenlijks. Daihatsu Cuopen 16 inch velgen met bridgstone banden. Volgens dealer bijna 1200 euro, na prijsopvraag. Nu via een andere dealer die bij toeval een nieuw set had staan. 600 euro. Inclusief montage en uitbalanceren.

Daarnaast heeft de garage mijn bumpers opnieuw vastgezet, en diverse andere onderdelen aangepast en gedaan. Kosten. 0 euro! voor bijna twee uur werk.   Cool
Chill.

Goed, nu verlaging! En moet morgen ff foto maken. Weten we ff hoe het er uit ziet. (ja geen sportbak die op en top getuned is, maar in de loop der tijd......)



PS: vorige dealer heeft de boel goed lopen flessen en doen. Bewust dus dingen niet goed vastgezet.
_________________
Confucius: Het maakt niet uit hoe langzaam je gaat, zolang je niet te stoppen bent.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Chaoth
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 20 Februari 2008
Posts: 2452
Woonplaats: Hardegarijp
PostGeplaatst: Wo 24 Nov 2010, 19:09    Onderwerp: Reageer met quote

Lekker dan  Confused

Ik ben altijd wantrouwig t.o.v. garages en dealers.. Lekker alles ter plaatse nalopen. Wink
_________________
Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ThunderBunny
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 9 Juni 2005
Posts: 815
PostGeplaatst: Do 25 Nov 2010, 2:47    Onderwerp: Reageer met quote

LOL! met die aanpassing komt die nooit meer van zijn plaats! Razz
ik zou echt geen geld stoppen in een 1000 cc 3 cilinder allemaal wegegooit geld met dat je het eronder hebt  en waggie wilt verkopen krijg je er geen cent extra voor! heb nog een leuke corsa staan  Wink
_________________
Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Overig Technisch Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB