Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| Louwie Advanced Member
| Geregistreerd op: 16 September 2010 | Posts: 775 | Woonplaats: Den Haag |
|
Geplaatst: Za 23 Okt 2010, 8:49 Onderwerp: Powerfilter inbouwen in Origneel luchtfilterhuis? |
|
|
|
Me collega en ik zijn van mening..
als je je orginele luchtfilter aanpast.
dat je powerfilter in je bak van je orginele luchtfilterhuis monteerd,
met de bovenkant ook dicht,
en de orginele buizen voor kouden lucht vanaf je luchtfilterhuis,
(bmw) loopt er een plastic slang/buis naar me gril toe(neusje) toe.
dat je zo alsnog een CAI heb gebouwd zonder dat het opvalt..
dit is theorie heh zou dit in werking gaan als een goede CAI?
p.s. als me uitleg niet helemaal in orde is dan pas ik dat wel aan. _________________ member of KayHard Motorsports -> Japanese: KaiHado Motospotsu.
Proud To Be Different
|
|
Naar boven |
|
|
| golf3driver Silver Member
| Geregistreerd op: 21 September 2009 | Posts: 1596 | Woonplaats: midden van NL |
|
Geplaatst: Za 23 Okt 2010, 9:11 Onderwerp: |
|
|
|
eeeuhm koop dan gewoon een K&N inlegfilter _________________ the ghost rijd op plekken waar je hem niet tegen wilt komen
|
|
Naar boven |
|
|
| Louwie Advanced Member
| Geregistreerd op: 16 September 2010 | Posts: 775 | Woonplaats: Den Haag |
|
Geplaatst: Za 23 Okt 2010, 9:12 Onderwerp: |
|
|
|
dat kan ook indd.. maar in principe zou dit moeten werken tog? _________________ member of KayHard Motorsports -> Japanese: KaiHado Motospotsu.
Proud To Be Different
|
|
Naar boven |
|
|
| golf3driver Silver Member
| Geregistreerd op: 21 September 2009 | Posts: 1596 | Woonplaats: midden van NL |
|
Geplaatst: Za 23 Okt 2010, 9:13 Onderwerp: |
|
|
|
ja in principe wel maar dan zou ik toch gaan voor inlegfilter of een echte CAI _________________ the ghost rijd op plekken waar je hem niet tegen wilt komen
|
|
Naar boven |
|
|
| Louwie Advanced Member
| Geregistreerd op: 16 September 2010 | Posts: 775 | Woonplaats: Den Haag |
|
Geplaatst: Za 23 Okt 2010, 9:18 Onderwerp: |
|
|
|
ik heb er nu een powerfilter opzitten en ik krijg van me collega het orginele spul,
dacht als ik dat nou combineer scheeld me weer wat centen voor het zelfde resultaat en het valt niet op alleen het geluid en dat het betere kouwe lucht is geworden vanplaats halflauw warm _________________ member of KayHard Motorsports -> Japanese: KaiHado Motospotsu.
Proud To Be Different
|
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Za 23 Okt 2010, 15:58 Onderwerp: |
|
|
|
Vaak zijn de originele CAI's niet echt optimaal voor een goede luchtstroom. Bij veel auto's lopen ze langs warme motordelen, zijn ze onnodig lang, en/of zijn de buizen wat aan de krappe kant.
Voor 't beste resultaat koop of maak je een degelijke CAI, om in combinatie met een powerfilter te gebruiken. Als je het originele luchtfilterhuis en aanzuigbuis wil blijven gebruiken, dan neem je gewoon een inlegfilter. Daar zijn die dingen voor _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| AudioSystemRolla Silver Member
| Geregistreerd op: 24 Juni 2009 | Posts: 1062 | Woonplaats: midden van NL |
|
|
Naar boven |
|
|
| golf3driver Silver Member
| Geregistreerd op: 21 September 2009 | Posts: 1596 | Woonplaats: midden van NL |
|
Geplaatst: Za 23 Okt 2010, 19:33 Onderwerp: |
|
|
|
ik zou gaan voor een CAI. er zit waarschijnlijk een opening in je box die de lucht aan zuigt.
spreek nu even over me eigen auto golf 3 dus
onder aan de box kan ik een buis maken die ik naar de onderkant van de bumper kan leiden en aan sluit op een air intake. dit setje kost 70 euro. als je dat combieneerd met een K&N filter kan je iets meer koude lucht in je motor krijgen. en op de vermogens bank kan dit resulteren tot 5 pk extra. heb laatst stukje gelezen die gozer had 170 pk en met CAI 175. maar 5 pk meer merk je niet echt alleen je gas respons is anders. _________________ the ghost rijd op plekken waar je hem niet tegen wilt komen
|
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Za 23 Okt 2010, 20:08 Onderwerp: |
|
|
|
5 pk is al erg enthousiast, maar zal ook afhangen van de rest van de motor en hoeveel pk's die standaard al heeft. Als de motor veel kan, en de luchtinvoer houdt hem tegen, ja dan zal het een verschil maken. Anders kun je iets betere gasresponse krijgen en hij zal wat hoger in de toeren gaan, voor de rest merk je er niet veel van.
Ik weet niet hoe het er allemaal nu uitziet in je wagen, maar de meest gebruikte optie zijn de inductiekits. Dan heb je een CAI met aan het einde van de buis zo'n paddestoelvormig filter. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Louwie Advanced Member
| Geregistreerd op: 16 September 2010 | Posts: 775 | Woonplaats: Den Haag |
|
Geplaatst: Zo 24 Okt 2010, 9:35 Onderwerp: |
|
|
|
dat is wel dikke s**t trouwens... maakt alleen wel een herrie niet te zuinig _________________ member of KayHard Motorsports -> Japanese: KaiHado Motospotsu.
Proud To Be Different
|
|
Naar boven |
|
|
| AudioSystemRolla Silver Member
| Geregistreerd op: 24 Juni 2009 | Posts: 1062 | Woonplaats: midden van NL |
|
Geplaatst: Zo 24 Okt 2010, 9:42 Onderwerp: |
|
|
|
ze worden niet voor niets screamers genoemd _________________ d(>_<)b audio system does shake things up |
|
Naar boven |
|
|
| Louwie Advanced Member
| Geregistreerd op: 16 September 2010 | Posts: 775 | Woonplaats: Den Haag |
|
Geplaatst: Zo 24 Okt 2010, 16:11 Onderwerp: |
|
|
|
geweldig!!! zit trouwens ook wel op een een uber Geile auto gebouwd naar mijn mening..
jappers die schreeuwen altijd meer als een duitse..
mis dat ik het op een volgende auto zou bouwen, maar niet op deze oude duitser _________________ member of KayHard Motorsports -> Japanese: KaiHado Motospotsu.
Proud To Be Different
|
|
Naar boven |
|
|
|
|