Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Zekeringen

 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> ICE Algemeen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
aquariumvisje
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 14 September 2010
Posts: 5
PostGeplaatst: Za 18 Sep 2010, 19:12    Onderwerp: zekeringen Reageer met quote

Hallo,

Ik heb een kabel van 25mm dus heb ik gezien hierboven dat ik max zekeringen mag steken van 125 amp maar wat is het minimum?  Wat zou goed zijn eigenlijk?  Aan mijn versterker zitten er 3 van 30 amp.

BOSCHMANN PSX-D1 MONO CHANNEL CLASS D TECHNOLOGY 3300WATT 90AMP 4OHM RMS 0.08%thd 800watt 2ohm RMS 0.4%thd 1650watt 1ohm RMS 1%thd 3300watt

Heeft er ook iemand een goede site om zekeringen te bestellen, hier in mijn stad vind ik enkel maar lage zekeringen.

Alvast bedankt
Groetjes,
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
AudioSystemRolla
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 24 Juni 2009
Posts: 1062
Woonplaats: midden van NL
PostGeplaatst: Zo 19 Sep 2010, 7:17    Onderwerp: Reageer met quote

in proncipe is er geen minimale zekering waarde en je kan em rustig op 80 A afzekeren want die 90 A zal die nooit trekken in normaal gebruik
_________________
d(>_<)b #Scramble audio system does shake things up   #Scramble
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Chaoth
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 20 Februari 2008
Posts: 2452
Woonplaats: Hardegarijp
PostGeplaatst: Zo 19 Sep 2010, 7:47    Onderwerp: Reageer met quote

Dat is toch ook afhankelijk van de lengte van de voedingskabel? Want een langere kabel moet je lager afzekeren dan een korte kabel.
_________________
Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Zo 19 Sep 2010, 11:29    Onderwerp: Reageer met quote

Correct. Als het om een kabel van voor naar achter gaat (±5m) zou ik niet hoger dan 60A afzekeren. Als je zekering springt, zul je naar een dikkere voedingskabel moeten kijken, bijvoorbeeld 35mm˛.

Alles over zekeringwaarden in verhouding tot kabeldikte en -lengte vind je hier: 12VHifi Voedingskabels

Voor dit soort zekeringen te kopen zou je naar een caraudio zaak moeten gaan, die hebben dat wel.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> ICE Algemeen Tijden gesynchroniseerd met je computer
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB