Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

2 subwoofers

 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> ICE Algemeen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
aquariumvisje
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 14 September 2010
Posts: 5
PostGeplaatst: Di 14 Sep 2010, 19:04    Onderwerp: 2 subwoofers Reageer met quote

Hallo,

Als er maar 1 subwoofer aangesloten is heb ik voldoende bass en power en vanaf ik mijn tweede sub aansluit heb ik minder bass en power.  Ze zijn op 1 ohm aangesloten.  Mijn subs zijn een pioneer van 3000 watt 2 x 4ohm en een climax van 2000 watt 2x 4 ohm op een versterker van boschmann 1 ohm stabiel.

Kan iemand me helpen of tips geven?

Alvast bedankt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
vlokman
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 12 December 2005
Posts: 2374
Woonplaats: aarschot (vlaams brabant)
PostGeplaatst: Di 14 Sep 2010, 20:21    Onderwerp: Reageer met quote

ten eerste is het nooit goed dat je twee verschillende subs aansluit. al zeker niet op dezelfde versterker. dan ga je je kanalen ongelijkmatig belasten en dit kan je eindtrappen mollen.

ten tweede hoe is de opstelling in je wagen als de subs naar elkaar toe hebt kan het zijn dat deze ongelijkmatig verdelen.

ten derde wat zijn de effectieve waardes van je subs en je versterker. rms waarde dan. als deze niet genoeg geeft voor beide subs kan het zijn dat deze nu niet genoeg vermogen meer krijgen. en sommige subs hebbenecht vermogen nodig om te spelen. al denk ik niet dat dit het geval is want pioneer heeft niet het veel vermogen nodig.
en die climax gaat ook niet echt super zwaar nodig en deze subs spelen al goed vanaf 200Wrms ofzo.

ten vierde en dit is het robleem volgens mij is dat je bij een van de twee je fases hebt omgewisseld.

mvg nick
_________________
burn rubber, not your soul

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
aquariumvisje
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 14 September 2010
Posts: 5
PostGeplaatst: Di 14 Sep 2010, 20:41    Onderwerp: Reageer met quote

wat bedoel je juist met mijn 'fases hebt omgewisseld bij 1 van de 2'?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
aquariumvisje
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 14 September 2010
Posts: 5
PostGeplaatst: Di 14 Sep 2010, 21:01    Onderwerp: Reageer met quote

hallo nick ik heb het gevonden het waren mijn fases die verkeert lagen merci voor de hulp je bent een ferme kerel de max nu gaat hij kweet nie hoe goed nog eens bedank hè maat groetjes johan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
vlokman
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 12 December 2005
Posts: 2374
Woonplaats: aarschot (vlaams brabant)
PostGeplaatst: Wo 15 Sep 2010, 18:53    Onderwerp: Reageer met quote

geen probleem is graag gedaan.
_________________
burn rubber, not your soul

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> ICE Algemeen Tijden gesynchroniseerd met je computer
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB