Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Technische gegevens nodig na auto ongeluk

 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Overig Technisch
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Marion
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 9 Februari 2005
Posts: 2
PostGeplaatst: Wo 9 Feb 2005, 10:26    Onderwerp: technische gegevens nodig na auto ongeluk Reageer met quote

Beste car tuners,

Ik ben op zoek naar crash test gegevens (over bumperschades) van de rover 200 serie uit 1998 of 1997.
Ik ben van achteren aangereden. Mijn bumper had geen schade, ikzelf wel. de verzekering hanteert een limiet van 10 kilometer per uur als minimum snelheid waarbij je gewond kunt raken. Zij beweren dat de rover 200 serie wel bumperschade zou hebben bij 10 kilometer per uur. Ze betalen dus niets. geen dokter, geen thuiszorg, niets.
Bij zoeken op internet ben ik erachter gekomen dat heel veel (nieuwere, vanaf de jaren 90) auto's een verende bumper hebben en soms zelfs bij 17 miles per hour nog geen schade vertonen.
De importeur van rover zegt voorlopig geen gegevens te kunnen vinden over zulke 'oude' auto's. Kan iemand mij op weg helpen?
Alvast bedankt, Marion
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Richard_GTT
Forum Admin
Forum Admin
Geregistreerd op: 15 Juli 2003
Posts: 1399
Woonplaats: Brabant, Nederland
PostGeplaatst: Wo 9 Feb 2005, 10:45    Onderwerp: Reageer met quote

Is het zelfs niet zo, dat als jij duidelijk zelf wel iets hebt, dat ze dan wel overgaan tot het betalen van de benodigde zorg !? Da's ronduit schandalig, want als je gewoon verkeerd terecht komt of beweging maakt, kun je dit nooit afleiden uit een bepaalde snelheid...lijkt mij dan. Trouwens, als je arts/ziekenhuis o.i.d. dit duidelijk kan aantonen, dus als je die een beetje mee hebt, kun je dan niet via rechtsbijstand bijvoorbeeld tegen je verzekering ingaan?
Hoop dat zoiets lukken zal, en in elk geval erg veel succes en sterkte!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Marion
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 9 Februari 2005
Posts: 2
PostGeplaatst: Wo 9 Feb 2005, 11:38    Onderwerp: Reageer met quote

Beste richard, Ik heb rechtsbijstand en die zeggen dat unigarant (de verzekering) de slechtst betalende verzekeraar in nederland is. Ze erkennen dat het auto ongeluk hun schuld is. Ze erkennen dat ik een whiplash heb. Maar ze betalen niet omdat ze vinden dat die whiplash niet door het ongeluk kan komen omdat ik geen bumperschade heb.
Zij zeggen dat je pas een whiplash kan oplopen bij een botsing boven de 10 kilometer per uur. en ze zeggen dat de rover 200 bij een botsing met 10 kilometer per uur WEL bumperschade zou hebben Pas als ik kan bewijzen dat de bumper pas beschadigt bij b.v. 20 kilometer per uur, dan kan mijn advocaat verder met de zaak.
bedankt voor je reactie. groet Marion
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
jappiee
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 9 Januari 2005
Posts: 671
PostGeplaatst: Wo 9 Feb 2005, 12:13    Onderwerp: Reageer met quote

dat is inderdaad heel erg vervelend! ik neem aan dat je die gegevens wel op internet kunt vinden, of eventueel bij Rover Nederland kunt opvragen?

mijn moeder is ook een keer van achter aangereden bij een stop licht, met lage snelheid dus. aan de bumper was niks te zien maar de achterklep sloot niet makkelijk meer, wat ik hiermee wil zeggen is, is er ook geen andere, onzichtbare schade? zoals bijvoorbeeld slecht aansluitende delen van de auto?
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Wo 9 Feb 2005, 14:17    Onderwerp: Reageer met quote

Onze Supra Oma hier op het forum heeft de Supra onlangs achteruit tegen het huis laten knallen... De klap was groot genoeg om het hele interieur overhoop te gooien en de radio compleet uit het dashboard te laten slaan, en geen kras op de bumper...
In dit voorbeeld is het natuurlijk geen Rover, maar het kan dus wel degelijk en volgens mij kan je bij zo'n klap wel degelijk letsel oplopen als ie een beetje verkeerd terecht komt.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
williamrtd
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 4 Januari 2004
Posts: 541
Woonplaats: rotterdam
PostGeplaatst: Wo 9 Feb 2005, 15:20    Onderwerp: Reageer met quote

Heb je er ook al eens aan gedacht om een andere verzekering te nemen.... ik zou er geen seconde langer blijven... maar als beide betrokkenen zeggen dat er een ongeluk is geweest, dan heeft de verzekering toch ook geen been om op te staan???

En is er politie bij geweest???? als dat zo is zou je eens kunnen informeren bij de mannen in blauw...
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Marco
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 15 Januari 2005
Posts: 147
Woonplaats: België
PostGeplaatst: Wo 9 Feb 2005, 18:12    Onderwerp: Reageer met quote

E als ik nog een raad mag geven voor de toekomst, neem rechtsbijstand bij een andere maatschappij dan waar je de BA(gewone verzekering) neemt.
Meestal is rechtsbijstand inbegrepen in de verzekering en laten de mensen het zo uit gemakzucht maar als je die niet neemt bij je verzekering is je premie ook iets lager en ze kunnen je ook niets verplichten.
Dan neem je die apparte rechtsbijstand dus op een ander omdat...
1 een rechtsbijstand bij dezelfde maatschappij gaat nooit processen tegen de eigen maatschappij en wimpelen je af wat volgens mij hier is gebeurd(in België zou ik je Test Aankoop aanraden(TVprogramma))
2als je nu een accident krijgt en die is ook toevallig bij jouw maatschappij verzekerd dan gaan ze het zo goedkoop mogelijk voor de maatschappij oplossen en je rechtsbijstand spant dan ook nog eens mee.
Dus...best onafhankelijke rechtsbijstand.
Trouwens, dit is wat mijn verzekeringsmakelaar mij heeft uitgelegd en die apparte bijstand heeft mij in beroep al eens geholpen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Wo 9 Feb 2005, 20:50    Onderwerp: Reageer met quote

Als ik het goed begrijp is de andere partij aansprakelijk, dus moet diens verzekering uitbetalen.
Dan heb je er dus nix aan om van maatschappij te wisselen...

M.b.t. de gegevens, probeer eens bij Rover Nederland of bij de RDW, die moeten immers
een typegoedkeuring verstrekken, dus hebben ze die gegevens dan ook nodig...

En er zijn ZAT auto's die geen bumperschade oplopen bij 10kmh, mijn 81-er DeLorean
is ontworpen voor snelheden tot 8mph (ca.13kmh) als ik me niet vergis...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Overig Technisch Tijden gesynchroniseerd met je computer
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB