Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Neon op muziek.

 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Elektronica
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Gold
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 10 Juni 2010
Posts: 2
PostGeplaatst: Do 10 Jun 2010, 12:23    Onderwerp: Neon op muziek. Reageer met quote

Heey, ik ben nieuw hier en heb een vraagje.

Ik heb een setje neon stixx gekocht en die wil ik graag op de maat van de muziek laten bewegen.
Is dat mogelijk?

Ik heb verschillende youtube filmpjes gezien waarop ze zegge dat je het op je versterker kunt aansluiten en andere zeggen weer van niet en hebben zo een kastje gekocht waardoor et mogelijk is. Dus welke van de 2 spreekt nu de waarheid?

En ik heb ergens gelezen dat je het ook kunt doen door er een Transistortje tussen te plaatsen.

De verbindingen zijn trouwens via een sigarette aansteker en vandaar uit wordt het gesplits naar 2 kabels.

Verder zit er een leuk kastje bij en ik heb geen idee wat dat ding doet.
Er zittten ook gaatjes in dat kastje is dat om de hitte weg te laten of zit daar een microfoon in die nog geactiveerd moet worden?

Ik hoop dat jullie me verder kunne helpen, want ik zou et dol graag willen proberen maar ben bang dat ik of de neon stixx stuk maak of me versterker naar de klote help.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Do 10 Jun 2010, 14:12    Onderwerp: Reageer met quote

Dat kastje is de transformator om de stroom om te vormen voor de neons.
Wat je nodig hebt voor reactie is een kastje met ofwel microfoontje ofwel lijningang die de boel op de muziek laat reageren. Sommige neons worden verkocht met deze functie ingebouwd.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Gold
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 10 Juni 2010
Posts: 2
PostGeplaatst: Do 10 Jun 2010, 14:45    Onderwerp: Reageer met quote

Okay,
Dus ik moet een kastje kopen, en ken het dus niet aansluiten op me versterker?
En ken ik zelf niet zo een kastje maken? aangezien het met een microfoon gaat.
En waar ken ik zo een kastje goedkoop vandaan halen? Graag iets onder de 20 euro.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Vr 11 Jun 2010, 12:47    Onderwerp: Reageer met quote

Je kunt niet zomaar verlichting op een versterker aansluiten, of het moet al een speciale aansluiting ervoor hebben.

Waar ze neon verkopen voor de auto, hebben ze normaal ook wel modellen die gemaakt zijn om op muziek te reageren (met ingebouwd microfoontje).
Reageren via een kabel op de lijnuitgang van de radio zal waarschijnlijk moeilijker te vinden en duurder zijn, maar heeft het voordeel dat het niet reageert op omgevingsgeluiden.
Er bestaan ook sets die op de speakeraansluitingen parallel met de speaker kunnen worden aangesloten, maar dat zou ik niet doen. Risico op storingen, en je hebt verliezen op het versterkte signaal.

Zijn ook ongetwijfeld veel online neon shops, en ook op beurzen en evenementen staan ze vaak met hele verlichtingsstands.
Als je zelf handig met electronica bent, vind je misschien op Circuits Online iets waar je wat mee kunt.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Zo 13 Jun 2010, 12:45    Onderwerp: Reageer met quote

Wie ben jij?

Het is sowieso NIET aan te raden neon die gemaakt is om permanent te
branden pulserend aan te sturen; daar kan de omvormer vaak niet tegen.

Koop gewoon een nieuwe set met de geluidsfunctie ingebouwd
en gebruik deze ergens anders voor, da's de beste oplossing.
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Elektronica Tijden gesynchroniseerd met je computer
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB