Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Wo 23 Jun 2004, 13:54 Onderwerp: |
|
|
|
Toch eens wat opzoeken over die A3's hun dieselbronnen... had ie misschien wel van Audi n andere chip? K moet zeggen, die Alfa 147 1.9 JTD trok ook best aardig door, liet zelfs n Golf 3 GTI achter me ermee, erg pittig, maarja, is weer n turbo diesel hč, ook met comon rail dieseltechniek. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| crazy_rv Newbie
| Geregistreerd op: 16 Mei 2004 | Posts: 18 | |
|
Geplaatst: Wo 23 Jun 2004, 20:12 Onderwerp: |
|
|
|
Ik heb momenteel nog een 320td compact, maar dat zou een commonrail diesel moeten zijn en die trekt vrij behoorlijk. Rekening houdend met het zware gewicht enz maar wel hoog koppel. 150pk en 330 nm. wel 1500 kg. toch goed voor 8 sec naar 100.
Mijn nieuwe beestje dat ik hopelijk binnenkort mag omarmen heeft 204pk en 410nm. Ik heb niet echt idee wat het precies is, commonrail of niet. Wat ik wel weet is dat BMW met diezelfde 3.0l diesel en een nieuwe compressor erop aan 272pk kwam met zelfde cilinderinhoud als de mijne. Ter vergelijking, de 3.0l benzine heeft 231pk. Beiden zouden ongeveer in 6.5 sec naar 100 gaan. |
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Do 24 Jun 2004, 13:00 Onderwerp: |
|
|
|
Er stond me iets van bij dat ik t gehad had over het vergelijken van auto's met compressor / turbo ten opzichten van de modellen zonder compressor / turbo... maar voor de mensen die t niet kunnen / willen snappen mogen ze best n sprintje trekken met hun TDI tegen mijn 3.0i-24v V6 op benzine zodra ik mn turbo project af heb ter zijner tijd Dat maakt in 1 klap heel veel duidelijk _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Do 24 Jun 2004, 13:12 Onderwerp: |
|
|
|
"in 1 klap"? Hopelijk slaat dat niet op de duurzaamheid van je blok _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Do 24 Jun 2004, 20:27 Onderwerp: |
|
|
|
Neej hoor... don't worry about that one _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| vwfan Newbie
| Geregistreerd op: 10 Januari 2005 | Posts: 21 | Woonplaats: lanaken |
|
Geplaatst: Za 29 Jan 2005, 15:15 Onderwerp: |
|
|
|
hey, over de diesels, ik heb namelijk een polo gehad een 1.9sdi en heb er een dubbele dtm remus ondergelegd samen met een open luchtfilter, en moet eerlijk zeggen brommen die goed genoeg,
ik heb nu een nieuwe seat ibiza wel een tdi en wil hiermee net hetzelfde gaan doen dus.....succes _________________ yooo |
|
Naar boven |
|
|
| Marco Junior Member
| Geregistreerd op: 15 Januari 2005 | Posts: 147 | Woonplaats: België |
|
Geplaatst: Za 29 Jan 2005, 16:40 Onderwerp: |
|
|
|
Zeg mensen, de datums van dit toppic zijn ook al even voorbij maar nu ik het toch gelezen heb kan ik er niet aan doen maar Maximus heeft niet voor 100% maar voor 200% gelijk! Ik moet wel toegeven, de diesels zijn enorm geëvolueerd t.o.v. vroeger.We zullen dus eens een eerlijke vergelijking maken!
Ik zal enkel maar over 4-cilinder motors hebben.
1600cc atmosferische diesel contra 1600cc carburateur (of injectie)
1900cc atmosferische diesel contra 1800cc carburateur (of injectie)
1900cc turbodiesel(geen TDI) contra 1900cc gti (steeds zonder turbo)
2000cc TDI of Common Rail contra 2000cc injectie met turbo!
Zouden er veel van de linkse winnen?
In ieder geval, neem een diesel en een benzine met dezelfde cc, prepareer de diesel maximaal tot er niets meer meer uitkan(zal ook niet meer lang leven) en dan de benzine,deze zal niet tot het maximum moeten om de diesel al te verslaan.
De diesels zijn standaard al enorm geprepareerd en de benzines niet. |
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Zo 30 Jan 2005, 13:46 Onderwerp: |
|
|
|
Corect kerel
atmosferische diesel motoren meet je met atmosferische benzine motoren, geblazen diesels meet je met geblazen benzine motoren... steeds met dezelfde cilinderinhoud.
En in zowel geblazen als ongeblazen geval zal de benzine het winnen, en let wel, de diesels hebben nog een vet hogere compressie dan de benzinemotoren ook, dus ze zijn al in t voordeel. Maar hoe dan ook, t is duidelijk dat benzine een hoop meer kracht kan geven dan diesel... en probeer jij een 2.0 diesel eens aan de 170 pk te krijgen zonder een turbo en t toch betrouwbaar houden... lukt je never nooit niet, waarin de 2.0i-16v in benzine uitvoering hier toch absoluut wel toe in staat is dit bewees onderhande Mazda met de J-spec 626 GT 2.0i-16v (FE-ZE motor), en toyota zo met hun MR2 GTi voorzien van de 2.0i-16v (3S-GE motor). LEt op, dit zijn gewoon de motoren zoals ze uit de fabriek komen, rechtstreeks de markt op, niks getuned, niks nakkes nada aan gedaan, stock powerrrrr! Fok diesel Da's tractor brandstof man _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Marco Junior Member
| Geregistreerd op: 15 Januari 2005 | Posts: 147 | Woonplaats: België |
|
Geplaatst: Zo 30 Jan 2005, 14:05 Onderwerp: |
|
|
|
En als de v-tec mag meedoen (blijft atmosferisch) dan hebben we de S2000 van Honda met zijn 2000cc en 240pk.
Dit is momenteel (volgens ik weet)de enige 2-liter non-turbo benzinemotor met standaard zo'n pk's. |
|
Naar boven |
|
|
|
|