Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Diesel (TDi)
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Uitlaten
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Wo 23 Jun 2004, 13:54    Onderwerp: Reageer met quote

Toch eens wat opzoeken over die A3's hun dieselbronnen... had ie misschien wel van Audi n andere chip? K moet zeggen, die Alfa 147 1.9 JTD trok ook best aardig door, liet zelfs n Golf 3 GTI achter me ermee, erg pittig, maarja, is weer n turbo diesel hč, ook met comon rail dieseltechniek.
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
crazy_rv
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 16 Mei 2004
Posts: 18
PostGeplaatst: Wo 23 Jun 2004, 20:12    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb momenteel nog een 320td compact, maar dat zou een commonrail diesel moeten zijn en die trekt vrij behoorlijk. Rekening houdend met het zware gewicht enz maar wel hoog koppel. 150pk en 330 nm. wel 1500 kg. toch goed voor 8 sec naar 100.
Mijn nieuwe beestje dat ik hopelijk binnenkort mag omarmen heeft 204pk en 410nm. Ik heb niet echt idee wat het precies is, commonrail of niet. Wat ik wel weet is dat BMW met diezelfde 3.0l diesel en een nieuwe compressor erop aan 272pk kwam met zelfde cilinderinhoud als de mijne. Ter vergelijking, de 3.0l benzine heeft 231pk. Beiden zouden ongeveer in 6.5 sec naar 100 gaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Do 24 Jun 2004, 13:00    Onderwerp: Reageer met quote

Er stond me iets van bij dat ik t gehad had over het vergelijken van auto's met compressor / turbo ten opzichten van de modellen zonder compressor / turbo... maar voor de mensen die t niet kunnen / willen snappen mogen ze best n sprintje trekken met hun TDI tegen mijn 3.0i-24v V6 op benzine zodra ik mn turbo project af heb ter zijner tijd Very Happy Dat maakt in 1 klap heel veel duidelijk Smile
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Do 24 Jun 2004, 13:12    Onderwerp: Reageer met quote

"in 1 klap"? Hopelijk slaat dat niet op de duurzaamheid van je blok Devil
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Do 24 Jun 2004, 20:27    Onderwerp: Reageer met quote

Neej hoor... don't worry about that one Razz
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
vwfan
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 10 Januari 2005
Posts: 21
Woonplaats: lanaken
PostGeplaatst: Za 29 Jan 2005, 15:15    Onderwerp: Reageer met quote

hey, over de diesels, ik heb namelijk een polo gehad een 1.9sdi en heb er een dubbele dtm remus ondergelegd samen met een open luchtfilter, en moet eerlijk zeggen brommen die goed genoeg,
ik heb nu een nieuwe seat ibiza wel een tdi en wil hiermee net hetzelfde gaan doen dus.....succes
_________________
yooo
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Marco
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 15 Januari 2005
Posts: 147
Woonplaats: België
PostGeplaatst: Za 29 Jan 2005, 16:40    Onderwerp: Reageer met quote

Zeg mensen, de datums van dit toppic zijn ook al even voorbij Confused maar nu ik het toch gelezen heb kan ik er niet aan doen maar Maximus heeft niet voor 100% maar voor 200% gelijk! Shock Ik moet wel toegeven, de diesels zijn enorm geëvolueerd t.o.v. vroeger.We zullen dus eens een eerlijke vergelijking maken! Very Happy
Ik zal enkel maar over 4-cilinder motors hebben.
1600cc atmosferische diesel contra 1600cc carburateur (of injectie)
1900cc atmosferische diesel contra 1800cc carburateur (of injectie)
1900cc turbodiesel(geen TDI) contra 1900cc gti (steeds zonder turbo)
2000cc TDI of Common Rail contra 2000cc injectie met turbo!

Zouden er veel van de linkse winnen?
In ieder geval, neem een diesel en een benzine met dezelfde cc, prepareer de diesel maximaal tot er niets meer meer uitkan(zal ook niet meer lang leven) en dan de benzine,deze zal niet tot het maximum moeten om de diesel al te verslaan.
De diesels zijn standaard al enorm geprepareerd en de benzines niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Zo 30 Jan 2005, 13:46    Onderwerp: Reageer met quote

Corect kerel Smile

atmosferische diesel motoren meet je met atmosferische benzine motoren, geblazen diesels meet je met geblazen benzine motoren... steeds met dezelfde cilinderinhoud.

En in zowel geblazen als ongeblazen geval zal de benzine het winnen, en let wel, de diesels hebben nog een vet hogere compressie dan de benzinemotoren ook, dus ze zijn al in t voordeel. Maar hoe dan ook, t is duidelijk dat benzine een hoop meer kracht kan geven dan diesel... en probeer jij een 2.0 diesel eens aan de 170 pk te krijgen zonder een turbo en t toch betrouwbaar houden... lukt je never nooit niet, waarin de 2.0i-16v in benzine uitvoering hier toch absoluut wel toe in staat is Smile dit bewees onderhande Mazda met de J-spec 626 GT 2.0i-16v (FE-ZE motor), en toyota zo met hun MR2 GTi voorzien van de 2.0i-16v (3S-GE motor). LEt op, dit zijn gewoon de motoren zoals ze uit de fabriek komen, rechtstreeks de markt op, niks getuned, niks nakkes nada aan gedaan, stock powerrrrr! Fok diesel Cool Da's tractor brandstof man Laughing
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Marco
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 15 Januari 2005
Posts: 147
Woonplaats: België
PostGeplaatst: Zo 30 Jan 2005, 14:05    Onderwerp: Reageer met quote

En als de v-tec mag meedoen (blijft atmosferisch) dan hebben we de S2000 van Honda met zijn 2000cc en 240pk.
Dit is momenteel (volgens ik weet)de enige 2-liter non-turbo benzinemotor met standaard zo'n pk's.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Uitlaten Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB