Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Kilometer heffing petitie
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Off-Topic
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Chaoth
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 20 Februari 2008
Posts: 2452
Woonplaats: Hardegarijp
PostGeplaatst: Do 19 Nov 2009, 18:23    Onderwerp: Reageer met quote

Even dat rekenvoorbeeld dat er stond... Betaal je voor 200 km bijna 13 euro!  Evil or Very Mad '

Echt belachelijk duur! Dat zou erop neerkomen dat ik dan 550 km PER MAAND kan rijden voor het bedrag dat ik nu kwijt ben aan wegenbelasting... Ik rij dat per 2 weken ffs!  Evil or Very Mad
_________________
Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Do 19 Nov 2009, 18:25    Onderwerp: Reageer met quote

Rij maar eens achteruit met je TomTom, telt gewoon als "vooruit"-kilometers.
Met moderne sensor-bakken loopt de kilometerteller achteruit trouwens ook
gewoon op, net als dat de snelheidsmeter egwoon je snelheid aan zal geven...

Die petitie teken ik NIET, want ik vertrouw die site niet.
Bovendien hebben ze het over een burgerinitieatief en
daarvoor zijn regels, te halen vanaf de gelinkte pagina:

"Uw voorstel moet verder aan de volgende regels voldoen:
1. Uw voorstel is nieuw: de laatste twee jaar is het onderwerp niet in de Tweede Kamer aan de orde geweest.
2. Uw voorstel gaat over een onderwerp waarover de Tweede Kamer beslist, dus over een kwestie die de rijksoverheid en níet een andere overheid aangaat en géén privé-kwestie is.
3. Uw voorstel mag niet indruisen tegen in ons land diep gewortelde normen en waarden.
4. Uw voorstel gaat niet over de Grondwet, de belastingen of de begrotingswetten."

Dit protest voldoet niet aan regel 1 en 4... Helaas
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Chaoth
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 20 Februari 2008
Posts: 2452
Woonplaats: Hardegarijp
PostGeplaatst: Do 19 Nov 2009, 18:36    Onderwerp: Reageer met quote

Petitie ook ff getekend Smile
_________________
Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Neko-
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 3 Februari 2007
Posts: 71
Woonplaats: Utrecht
PostGeplaatst: Do 19 Nov 2009, 18:55    Onderwerp: Reageer met quote

Dat ding is niet analoog hoor Smile Die kijkt gewoon: punt A naar punt B, welke weg gevolgd = kassa

En alsje die weg achteruit rijd, maakt dat voor dat kastje nog nix uit...
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Neko-
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 3 Februari 2007
Posts: 71
Woonplaats: Utrecht
PostGeplaatst: Do 19 Nov 2009, 18:59    Onderwerp: Reageer met quote

Murcielaygo schreef:
"Uw voorstel moet verder aan de volgende regels voldoen:
1. Uw voorstel is nieuw: de laatste twee jaar is het onderwerp niet in de Tweede Kamer aan de orde geweest.
2. Uw voorstel gaat over een onderwerp waarover de Tweede Kamer beslist, dus over een kwestie die de rijksoverheid en níet een andere overheid aangaat en géén privé-kwestie is.
3. Uw voorstel mag niet indruisen tegen in ons land diep gewortelde normen en waarden.
4. Uw voorstel gaat niet over de Grondwet, de belastingen of de begrotingswetten."

Dit protest voldoet niet aan regel 1 en 4... Helaas

Regel 1: De Tweede kamer heeft het niet gehad over een referendum of verzoek daartoe inzake de kilometer heffing. Punt 1 is dus aan voldaan.
Regel 4: Het verzoek gaat niet over de belastingen, maar de manier waarop die belastingen geint worden. Da's iets anders. Punt 4 is dus ook aan voldaan.
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
golf3driver
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 21 September 2009
Posts: 1596
Woonplaats: midden van NL
PostGeplaatst: Do 19 Nov 2009, 19:13    Onderwerp: Reageer met quote

Neko- schreef:
Dat ding is niet analoog hoor Smile Die kijkt gewoon: punt A naar punt B, welke weg gevolgd = kassa

En alsje die weg achteruit rijd, maakt dat voor dat kastje nog nix uit...


die weg volgen kunnen ze in het criminele circuit ook gaan gebruiken. dus als je auto nu gestolen word kunne ze precies zien waar die rijd en is. of de boeven moeten da kastje sloepen en dan krijg je boete hihi

ik vind het allemaal nie kunnen straks komen er nog camera's op je slaapkamer om te kijken wa je daar allemaal uitspookt en dan moe je betalenja meneer u heeft 8 uur geslapen das dan 5 euro slaap belasting.

ooh ook uur seks gehad das dan 4 euro erbij op
_________________
the ghost rijd op plekken waar je hem niet tegen wilt komen

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Neko-
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 3 Februari 2007
Posts: 71
Woonplaats: Utrecht
PostGeplaatst: Do 19 Nov 2009, 20:09    Onderwerp: Reageer met quote

Rob Hoogland in de Telegraaf vandaag had wel een leuke voor de column:
Rob Hoogland @ De Telegraaf schreef:
KASTJE

„Ga zitten, gevangene XXL203G. Uw handen onder uw dijen, graag.”

„Ik heet Hoogland, meneer. Rob Hoogland, om precies te zijn. Waarom reed u mij klem, daar in Akersloot? En waarom heb ik daarna de hele nacht in de cel moeten doorbrengen?”

„Hoogland? Zo heette u vroeger. Buiten, achter die zes meter hoge muur met prikkeldraad, waar het volk denkt dat het in vrijheid leeft, hahaha. Hier bent u een nummer. En als ik zie wat het KVC heeft geregistreerd, zal dat de eerste tien jaar zo blijven.”

„Het KVC?”

„Het Kastje van Camiel, gevangene XXL203G. Oftewel het registratiekastje in uw auto. Daar is uit gebleken, dat u een buitengewoon ongemanierd en ongehoorzaam burger bent, bepaald geen sieraad voor onze samenleving.”

„Hè!? Dat registratiekastje zou toch alleen voor de kilometerheffing worden gebruikt?”

„Tjongejonge, u bent dus ook nog eens dom en naïef. U wist toch al dat er nergens in de wereld zoveel telefoontaps plaatsvinden als in Nederland? Nou dan. Welnu, op de N203 tussen Krommenie en Uitgeest reed u gistermiddag 83,4 km per uur. Dat is 3,4 km te hard, op zich al een schandelijke zaak. Bovendien voerde u ter hoogte van het wegrestaurant De Krokodil een telefoongesprek, waarin u tweemaal vloekte. Let wel: niet eenmaal, maar tweemaal. Wij hebben u derhalve uit de ouderlijke macht ontzet en uw kinderen inmiddels op de interne afdeling van het André Rouvoet Internaat te Staphorst geplaatst, waar reeds is geconstateerd dat er bij uw dochtertje sprake is ongepigmenteerd schaamhaar langs de labia.”

„Maar...”

„U voerde dat telefoongesprek met uw vrouw en beweerde dat u moest overwerken. In werkelijkheid was u onderweg naar het Van der Valk Motel te Akersloot, bezettingsgraad 117%. Met een passagier van vrouwelijke kunne, van wie wij onmiddellijk, via de stemherkenningsapplicatie in het KVC, vaststelden dat het Francientje van Olphen was, geboren 3 januari 1978 te Bentveld, golfend vanaf handicap 23.7, gebruikmakend van een Sebamed Neutral Roller als deodorant, inmiddels los – heel typerend – van de gereformeerde kerk. Gemiddeld drie dagen voordat haar Graafse follikel tot volledige rijpheid komt wordt zij bevangen door de oerdrift, zo meldde het KVC ook. Dat was gisteren. U wilde daar dus misbruik van maken. Wij voelden ons verplicht uw vrouw en de heer Van Olphen daarover in te lichten.”

„Wat!?”

„U mag zelfs blij zijn, gevangene XXL203G, dat wij u onder onze hoede hebben genomen, want zowel uw vrouw als de heer Van Olphen staat al de hele nacht schuimbekkend aan de poort. Ook als wij u en mevrouw Van Olphen binnenkort naar het Jan Peter Balkenende Heropvoedingskamp overplaatsen, kunt u op onze bewaking rekenen. Wij kennen onze verantwoordelijkheden. Wij wel. Ingerukt!”

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
golf3driver
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 21 September 2009
Posts: 1596
Woonplaats: midden van NL
PostGeplaatst: Vr 20 Nov 2009, 1:18    Onderwerp: Reageer met quote

kijk da verhaaltje is mooi maar zo is het wel straks weten ze alles van je he. moeten we straks ook als we gaan lopen km heffing betalen want we kunnen de straat wel eens vervuilen met kauwgom die we eten of een flesje cola wa we drinken of een scheet die we laten. ff naar de winkel lopen doe je dan ook nie voor de lol
_________________
the ghost rijd op plekken waar je hem niet tegen wilt komen

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Neko-
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 3 Februari 2007
Posts: 71
Woonplaats: Utrecht
PostGeplaatst: Vr 20 Nov 2009, 9:52    Onderwerp: Reageer met quote

Enkelbandje ipv KvC?
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Do 14 Jan 2010, 12:58    Onderwerp: Reageer met quote

Zelf heb ik m wel getekend, omdat het gewoon veel te ver gaat. GPS kastjes in de auto's van burgers, dat had de DDR zelfs niet! Laatst ook al met die nieuwe regel over verplichte vingerafdrukken op je ID... De dataopslag wet, ben ik nou de enige die het hier steeds meer naar een politiestaat begint te vinden ruiken?

Steeds meer, beetje bij beetje wordt je privacy je ontnomen, en omdat het met zulke kleine stapjes gaat met elke keer weer een leuk verzonnen verhaaltje erbij dat ons verteld dat het allemaal alleen voor de goedheid is, en dat we ons geen zorgen moeten maken over het feit dat al die technologie ook voor heel andere doeleinde te gebruiken is, want onze overheid heeft het toch immers goed met ons voor, slikt men het allemaal als zoete koek. Spreek je het uit wordt je meteen uitgemaakt voor alu-hoedje... Nou, ik vind het hele zaakje maar stinken en hoop van harte dat ik het bij het verkeerde eind heb. Ik heb liever mijn ongelijk dan mijn gelijk uiteindelijk....

De controledrift van dit kabinet gaat mij hoe dan ook te ver, ben geen kleuter en wens ook niet zo in de gaten gehouden te worden.
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Chaoth
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 20 Februari 2008
Posts: 2452
Woonplaats: Hardegarijp
PostGeplaatst: Do 14 Jan 2010, 13:37    Onderwerp: Reageer met quote

Hopelijk geeft de ANWB zijn steun op.. dan is het snel einde verhaal wat betreft de kilometerheffing.
_________________
Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
jelle1982
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 9 April 2009
Posts: 647
Woonplaats: aalst, belgië
PostGeplaatst: Vr 15 Jan 2010, 10:25    Onderwerp: Reageer met quote

in usa krijgen de 1ste mariniers een "tracking chip" al ingeplant om hun zo te kunnen volgen...
ik ga deze link hier nu niet posten maar er staan heel wat verontrustende
filmpjes op you tube
Shock
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Vr 15 Jan 2010, 11:56    Onderwerp: Reageer met quote

jelle1982 schreef:
in usa krijgen de 1ste mariniers een "tracking chip" al ingeplant om hun zo te kunnen volgen...


Volgens mij is dat gewoon een RFID-chip. Simpel gezegd een opvolger van de "dogtags"
en niet bedoelt als "tracker" (want geen zender), maar voor identificatie...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Off-Topic Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB