Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| markk08 Junior Member
| Geregistreerd op: 2 Januari 2009 | Posts: 142 | Woonplaats: Rotterdam |
|
Geplaatst: Za 8 Aug 2009, 14:59 Onderwerp: Hulp bij kapotte koplamp unit |
|
|
|
Beste allen,
zoals jullie weten ben ik een trotse bezitter van een Volvo S40 2.0 1997, maar nu is het volgende gebeurd:
Toen ik een lamp wilde verwisselen van mijn dim/groot licht (H4), voelde ik dat het stuk waar de lamp in gaat loszat dus dat kan je bewegen..
Terwijl bij de andere lamp deze vast zit..
Nu hoop ik dat het zo te verhelpen is d.m.v. de unit te demonteren en dan vervolgens vast te klikken??
Want nu doet mijn hoogteverstelling het niet, omdat het gedeelte los zit (alleen aan de onderkant).
Kan iemand mij hiermee helpen? _________________ Huidige auto:
Citroën DS3 1.6 e-HDI (2012
Verleden:
Honda 1.4 Silverstone (1996)(130pk)
BMW 325 2.5 6 cilinder (1998)(220pk)
Volvo S40 2.0 automaat (1997)(150 pk)
Honda Civic Hybrid 1.3 automaat (2006) |
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Za 8 Aug 2009, 16:22 Onderwerp: |
|
|
|
Ik heb dat bij een Aygo ook eens gehad, daar bleek het op te lossen door
de lamp te verwijderen en dan met een vinger IN de lamp-unit te gaan
en 'm terug te klikken op het "bolletje" van de verstelmotor.
Je kunt dan het beste wel even een lapje ofzo om je vinger
doen, zodat er geen vette vingers in je lamphuis achterblijven. _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| markk08 Junior Member
| Geregistreerd op: 2 Januari 2009 | Posts: 142 | Woonplaats: Rotterdam |
|
Geplaatst: Za 8 Aug 2009, 16:29 Onderwerp: |
|
|
|
OKe! Geweldig!! Want het lijkt me ook niet dat hij kapot is want hij kraakt niet enzo...
Super voor de tip! Wederom bedankt! Want een nieuwe unit is toch al gauw € 80,-.
En momenteel is dat voor mij verspild geld, aangezien maandag mijn cruise control gemaakt wordt. _________________ Huidige auto:
Citroën DS3 1.6 e-HDI (2012
Verleden:
Honda 1.4 Silverstone (1996)(130pk)
BMW 325 2.5 6 cilinder (1998)(220pk)
Volvo S40 2.0 automaat (1997)(150 pk)
Honda Civic Hybrid 1.3 automaat (2006) |
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Za 8 Aug 2009, 17:32 Onderwerp: |
|
|
|
Wat je het beste kunt doen is eerst even kijken WAAR het stelmotortje zit.
Zit dat aan de onderkant dan stel je het beste je lampen op zijn hoogst, maar als de
stelmotor aan de bovenkant zit dan kun je het beste de knop helemaal omlaag zetten.
Het idee is dat het motortje dan zover mogelijk naar buiten komt, zodat
je de lampunit makkelijker weer vast zou moeten kunnen klikken... _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| markk08 Junior Member
| Geregistreerd op: 2 Januari 2009 | Posts: 142 | Woonplaats: Rotterdam |
|
Geplaatst: Zo 9 Aug 2009, 12:19 Onderwerp: |
|
|
|
Het is gelukt en alles doet het weer! De hoogteverstelling ook!
Dus dank u sehr! _________________ Huidige auto:
Citroën DS3 1.6 e-HDI (2012
Verleden:
Honda 1.4 Silverstone (1996)(130pk)
BMW 325 2.5 6 cilinder (1998)(220pk)
Volvo S40 2.0 automaat (1997)(150 pk)
Honda Civic Hybrid 1.3 automaat (2006) |
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Zo 9 Aug 2009, 15:17 Onderwerp: |
|
|
|
Dat zijn de betere berichten!
En dan kan deze meteen op slot! _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
|
|