Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| Erik23 Newbie
| Geregistreerd op: 13 Juli 2008 | Posts: 9 | Woonplaats: Boxtel |
|
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Vr 15 Aug 2008, 12:01 Onderwerp: |
|
|
|
Als die man niet zelf weer iets op de markt probeerde te zetten dat hiermee
te maken had (zijn peilstok met chip) zou ik het meer geloven dan nu...
Het KLINKT geloofwaardig, maar ik ga het echt niet uitproberen op mijn Aygo
met het risico mijn garantie te verspelen. (En dat lijkt precies waarom het nu gaat) _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Vr 15 Aug 2008, 15:25 Onderwerp: |
|
|
|
Daar heb je weer 'n punt. Ik durf tegenwoordig niemand meer geloven die met zo'n verhalen komt, maar 't is ook een hard feit dat alles om geld draait en de overheid daarin geen uitzondering is
Maar ontopic, ook interessant dit fragment uit Kassa te beluisteren hierover: klik hier _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Vr 15 Aug 2008, 17:03 Onderwerp: |
|
|
|
Ik heb dat fragment geluisterd en het heeft me niet overtuigd.
Want hij beweert in eerste instantie dat je nooit hoeft te verversen, om daarna terug
te krabbelen en te zeggen dat je je service interval kunt ver twee- of drievoudigen.
Als ik van vertweevoudigen uitga vervalt er dus 1 keer olieverversen.
Dat kost bij KwikFit en dergelijke ongeveer €40.
Laat nou "toevallig" die "chip" (stukkie metaal dat je moet solderen) OOK €40 kosten!!!
Ik weet uit ervaring dat je best lang kunt rijden zonder verversen,
maar die ervaring is wel met een Diesel, toch net wat "steviger" blokjes... _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| spurlie Advanced Member
| Geregistreerd op: 16 Januari 2005 | Posts: 888 | Woonplaats: Zuid-Limburg |
|
Geplaatst: Vr 15 Aug 2008, 21:47 Onderwerp: |
|
|
|
Ik geloof hier geen drol van... Na verloop van tijd komen er verbrande deeltjes in de olie terecht en komt er vocht bij de olie, hierdoor wordt de smering van de olie minder en kunnen bepaalde delen vervuild raken (deze man beweerd immers dat het al helemaal nonsens is om je filter te vervangen...).
Ik heb het zelf ook gemerkt. Met mijn vorige olie heb ik bijna 1200 km gereden, echter de laatste maand(en) ging mijn olie verbruik omhoog en moest ik regelmatig een beetje olie bijvullen. 1 of 2 maanden geleden heb ik de olie + filter weer vervangen en sindsdien blijft het olie pijl weer perfect in orde en hoef ik nog geen druppel olie bij te vullen.
Deze beste meneer probeerd alleen zijn onnozele chipje te verkopen... Op olie ga ik niet besparen, wat kost je dat nu op een heel jaar?? _________________ BMW E30 325i Mtech-II '89 - Alfa Romeo 147 1.9 JTD '02 - BMW E36 328i Tracktool '96
|
|
Naar boven |
|
|
| ThunderBunny Advanced Member
| Geregistreerd op: 9 Juni 2005 | Posts: 815 | |
|
Geplaatst: Za 27 Jun 2009, 0:34 Onderwerp: |
|
|
|
Tja hier in de vs wordt je dood gegooit met spotjes van fabrikanten die zegge ndat je de eerste 150 000 km geen onderhouds beurd nodig hebt!
wij weten wel beter! 150 000km met de zelfde olie vraag me af wat dat voor een super spul is 150 km zonder bv intrieur filter of lucht filter?
denk eerder dat de fabrikanten denken tot 150 000km gaat het goed er na mis en dus kassa das buiten de garantie! maar aan de andere kant als je to ong 200 000km garantie krijgt op de moter en "power train" dan moet het wel goed zijn das niet niks!!! _________________ Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
|
|
Naar boven |
|
|
|
|