Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Bmw tuning

 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Cars & Tuning Talk
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Sonny91
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 9 Juni 2009
Posts: 9
PostGeplaatst: Di 9 Jun 2009, 9:07    Onderwerp: bmw tuning Reageer met quote

Wel ik kan net autorijden maar wil toch in de korte toekomst menne bak wat tunen .Rijd met een BMW 318TI uit 94 (naftje) en vroeg me af. Ik zou allereerst al een sportuitlaat willen. Maar heb geen idee wat te pakken of wat te zoeken ?

Alle info en hulp is gewardeert !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
spurlie
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 16 Januari 2005
Posts: 888
Woonplaats: Zuid-Limburg
PostGeplaatst: Di 9 Jun 2009, 21:21    Onderwerp: Reageer met quote

Tsja je kan het zo gek en duur maken als je zelf wilt...

Voor BMW's zijn de uitlaten/dempers van het merk Eisenmann eigenlijk DÉ uitlaten! Maar daar betaal je ook grof geld voor... Voor mijn huidige bmw had ik een 318is uit '90 (das in de basis ongeveer dezelfde motor als die in die van jou ligt) en daar lag al een Eisenmann demper onder, dat klonk erg lekker kan ik je zeggen!

Momenteel heb ik onder de 325i een Remus liggen en ik moet zeggen dat dat ook helemaal niet verkeerd klinkt. Die zat er al onder toen ik hem kocht. Nu is de uitlaat erg rot en ben ik op zoek naar een nieuwe demper. Waarschijnlijk gaat dat weer een Eisenmann worden.

En voor vragen over bmw's kan je altijd bij mij terecht  Wink  Very Happy
_________________
BMW E30 325i Mtech-II '89 - Alfa Romeo 147 1.9 JTD '02 - BMW E36 328i Tracktool '96
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Fearlezz
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 16 December 2008
Posts: 379
Woonplaats: Waddinxveen
PostGeplaatst: Wo 10 Jun 2009, 13:07    Onderwerp: Reageer met quote

Ja, het is maar net waar je van houd, hard geluid of zacht geluid.. of juist voor de performance en t geluid maakt niet uit.. etc..

Maar idd.. Spurlie is de BMW-god hier Razz
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
tuniaz
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 2 Maart 2008
Posts: 327
Woonplaats: Haarlem
PostGeplaatst: Do 11 Jun 2009, 19:09    Onderwerp: Reageer met quote

Rick89 schreef:
Spurlie is de BMW-god hier Razz


Je heb het voor elkaar Spur Cool
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Sonny91
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 9 Juni 2009
Posts: 9
PostGeplaatst: Vr 12 Jun 2009, 18:46    Onderwerp: Reageer met quote

spurlie schreef:
Tsja je kan het zo gek en duur maken als je zelf wilt...

Voor BMW's zijn de uitlaten/dempers van het merk Eisenmann eigenlijk DÉ uitlaten! Maar daar betaal je ook grof geld voor... Voor mijn huidige bmw had ik een 318is uit '90 (das in de basis ongeveer dezelfde motor als die in die van jou ligt) en daar lag al een Eisenmann demper onder, dat klonk erg lekker kan ik je zeggen!

Momenteel heb ik onder de 325i een Remus liggen en ik moet zeggen dat dat ook helemaal niet verkeerd klinkt. Die zat er al onder toen ik hem kocht. Nu is de uitlaat erg rot en ben ik op zoek naar een nieuwe demper. Waarschijnlijk gaat dat weer een Eisenmann worden.

En voor vragen over bmw's kan je altijd bij mij terecht  Wink  Very Happy


kan'k je ff toevoegen op msn als je dat hebt? let me know ! is handiger om vragen te stellen . En voor de rest , ik wil een redelijk sportief geluid zoals de rally auto's in die genre maar het moet ook wel niet zo luid zijn dat je boete krigjt voor overlast snapje? prijs maakt nuit zoveel uit maar njah .. wil wat vergelijken ? Smile wil wel wat geld in de auto steken maar moet niet duizenden euros zijn ..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
spurlie
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 16 Januari 2005
Posts: 888
Woonplaats: Zuid-Limburg
PostGeplaatst: Vr 12 Jun 2009, 20:01    Onderwerp: Reageer met quote

Rick89 schreef:
Spurlie is de BMW-god hier Razz
Nooit gedacht dat ik ooit nog eens god genoemd zou worden, maar ik heb het dus eindelijk voor elkaar! Cool  Very Happy


Sonny91 schreef:
kan'k je ff toevoegen op msn als je dat hebt? let me know ! is handiger om vragen te stellen . En voor de rest , ik wil een redelijk sportief geluid zoals de rally auto's in die genre maar het moet ook wel niet zo luid zijn dat je boete krigjt voor overlast snapje? prijs maakt nuit zoveel uit maar njah .. wil wat vergelijken ? Smile wil wel wat geld in de auto steken maar moet niet duizenden euros zijn ..
Sorry, maar ik gebruik geen msn...

Als je een Eisenmann neemt dan moet je wel de SS uitvoering hebben, want de andere zijn erg 'beschaafd'. Eisenmann heeft 3 uitvoeringen:
-De normale die een iets sportiever geluid geeft.
-De S die een iets harder geluid geeft.
-De SS die het mooiste en sportiefste geluid geeft zonder overdreven hard te zijn.

http://www.eisenmann-sportauspuff.ov3.de/produkt_detail.htm?id=69&ovs_hersteller=BMW&ovs_baureihe=E36&ovs_modell=3er%20Compact&ovs_typ=318ti%20%28103%20kW%29
Dit is bijvoorbeeld een Eisenmann demper voor jou wagen, ik weet alleen niet of deze de SS uitvoering is. Kosten 530 euro (ik weet niet of daar nog btw bovenop komt). Is wel volledig RVS en als ze dus gemonteerd worden zoals het hoort gaan ze een leven lang mee.

Filmpje met soundcheck van jou wagen met een SS demper eronder:
http://www.youtube.com/watch?v=bmlLiL5WPMw
_________________
BMW E30 325i Mtech-II '89 - Alfa Romeo 147 1.9 JTD '02 - BMW E36 328i Tracktool '96
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Sonny91
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 9 Juni 2009
Posts: 9
PostGeplaatst: Vr 12 Jun 2009, 20:16    Onderwerp: Reageer met quote

ok dan .. Smile wat is RVS? en die kostprijs van 530 €is + installatie ? of puur the demper ? is toch enkel demper hé? toch niet hele uitlaat?

ook , zou ik myn achterruit + achterzijramen willen tinten dit doormiddel van plakkers + 2 bassboxen voor goede sounds heb je daaar ook enige kennis van ? de boxen moeten niet gigantisch zijn maar mag je wel horen ! enige prijs mss dat je erop kan plakken +- ? heb ik een idee waar ik voor kan gaan werken Smile

ps kyk filmpje eens http://www.youtube.com/watch?v=ST17SxD_y60 is het de die? denk het wel die is gwn S blijkbaar vind ik toch al geluid genoeg niet? xD
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Vr 12 Jun 2009, 23:32    Onderwerp: Reageer met quote

Sonny91 schreef:
wat is RVS?


Roest Vast Staal
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
spurlie
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 16 Januari 2005
Posts: 888
Woonplaats: Zuid-Limburg
PostGeplaatst: Zo 14 Jun 2009, 11:40    Onderwerp: Reageer met quote

Sonny91 schreef:
ok dan .. Smile wat is RVS? en die kostprijs van 530 €is + installatie ? of puur the demper ? is toch enkel demper hé? toch niet hele uitlaat?

ook , zou ik myn achterruit + achterzijramen willen tinten dit doormiddel van plakkers + 2 bassboxen voor goede sounds heb je daaar ook enige kennis van ? de boxen moeten niet gigantisch zijn maar mag je wel horen ! enige prijs mss dat je erop kan plakken +- ? heb ik een idee waar ik voor kan gaan werken Smile

ps kyk filmpje eens http://www.youtube.com/watch?v=ST17SxD_y60 is het de die? denk het wel die is gwn S blijkbaar vind ik toch al geluid genoeg niet? xD


Nee dat is puur en alleen de aanschaf van de demper Wink
Als je serieus dingen aan je wagen wil doen kost dat nou eenmaal veel geld. Soms kan het wat goedkoper door 2e hands goed materiaal te kopen.

Overigens heb ik van audio/monsterbumpers/ramen tinten/etc. niet veel verstand. De techniek die in een wagen zit interesseert mij veel meer, dus daar kan ik je ook niet echt advies in geven Wink
Mijn eigen wagen is qua exterieur ook nagenoeg 100% origineel.

Maar als audio leek kan ik je wel 1 ding zeggen. Aan een goed composetje/subwoofer/versterker heb je genoeg! Hoedenplank boxen etc. heb je helemaal niet nodig.
_________________
BMW E30 325i Mtech-II '89 - Alfa Romeo 147 1.9 JTD '02 - BMW E36 328i Tracktool '96
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Cars & Tuning Talk Tijden gesynchroniseerd met je computer
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB