Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Wat is een leuke/goedkope/zuinige auto?
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Cars & Tuning Talk
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Chaoth
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 20 Februari 2008
Posts: 2452
Woonplaats: Hardegarijp
PostGeplaatst: Vr 17 Apr 2009, 5:15    Onderwerp: Reageer met quote

mooie auto's vind ik dat. en LPG met relatief weinig km's Smile
_________________
Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
spurlie
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 16 Januari 2005
Posts: 888
Woonplaats: Zuid-Limburg
PostGeplaatst: Za 18 Apr 2009, 23:49    Onderwerp: Reageer met quote

Vandaag was ik dus gaan kijken naar een zwarte 156 1.8 TS op LPG.

Dag van te voren nog gebeld en een paar vragen gesteld over de wagen, omdat we van redelijk ver moeten komen. De auto zou gewoon in zeer nette staat zijn met onderhoudshistorie, maar wel wat gebruikerssporen. Ook nog even voor de zekerheid gevraagd of de kilometerstand klopt wat in de advertentie, wat de beste verkoper bevestigde.

Eenmaal aangekomen staat de 156 daar mooi geparkeerd. Even snel een rondje om de wagen gemaakt en wat ons meteen opviel was dat de wagen behoorlijk veel krasjes had. Verder zag de wagen er van binnen en buiten gewoon netjes uit, dus voor die prijs neem ik die krasjes wel voor lief.
Toen de motorkap opengemaakt. Ook dat zag er redelijk netjes uit. Alleen zagen we toen een stikkertje wanneer de laatste distributie was vernieuwd, bij 257.000km.... ???
Daarna nog ff de kofferbak opengedaan waar we de boekjes en papieren zagen. Ook zat hier het apk keuringsformulier bij. Ook hier bleek de wagen gewoon meer dan het dubbele van de opgegeven km-stand in de advertentie te hebben gelopen...

De hele situatie gaf me totaal geen vertrouwen in de verkoper en de wagen, dus na 10 minuten zaten we weer in de auto. In totaal dus +300 km gereden om 2 woorden te spreken met een oplichter.... >Sad

Hij had overigens ook nog een xsara uit 2000 op lpg daar staan. Wij ff snel de papieren bekeken, zit er 1 formulier bij waarop staat dat de wagen niet geschikt is voor lpg  #Rofl
De verkoper vond dat raar en moest dat verder bekijken, dus het papiertje verdween direct naar binnen (de papierbak in).
_________________
BMW E30 325i Mtech-II '89 - Alfa Romeo 147 1.9 JTD '02 - BMW E36 328i Tracktool '96
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Chaoth
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 20 Februari 2008
Posts: 2452
Woonplaats: Hardegarijp
PostGeplaatst: Zo 19 Apr 2009, 6:57    Onderwerp: Reageer met quote

Toch maar goed om alles goed na te kijken.. Je kunt zomaar genaaid worden door zulke bedriegers.  Evil or Very Mad

Zonde van je tijd en reiskosten. Volgende keer (hopelijk) beter. Smile
_________________
Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Zo 19 Apr 2009, 8:58    Onderwerp: Reageer met quote

Beter 300km en een paar uur voor niets dan
bijna 4 mile uitgeven aan iets wat niet klopt...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Chaoth
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 20 Februari 2008
Posts: 2452
Woonplaats: Hardegarijp
PostGeplaatst: Zo 19 Apr 2009, 10:04    Onderwerp: Reageer met quote

Dat is inderdaad waar Smile
_________________
Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
spurlie
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 16 Januari 2005
Posts: 888
Woonplaats: Zuid-Limburg
PostGeplaatst: Zo 19 Apr 2009, 15:43    Onderwerp: Reageer met quote

Achja, eigenlijk was het ook te mooi om waar te kunnen zijn... Maar ik was behoorlijk teleurgesteld en best pissig op die handelaar...

Maarja, we zoeken weer rustig verder  Smile
_________________
BMW E30 325i Mtech-II '89 - Alfa Romeo 147 1.9 JTD '02 - BMW E36 328i Tracktool '96
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
jelle1982
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 9 April 2009
Posts: 647
Woonplaats: aalst, belgië
PostGeplaatst: Zo 19 Apr 2009, 19:22    Onderwerp: Reageer met quote

niet te hals overkop een wagen kopen , want meestal maak je dan foute keuzen Confused en goed op de lijnen van de carroserie letten of ze niet verschillen , zegt al heel wat over een wagen Wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Chaoth
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 20 Februari 2008
Posts: 2452
Woonplaats: Hardegarijp
PostGeplaatst: Ma 20 Apr 2009, 5:15    Onderwerp: Reageer met quote

Mijn broertje heeft onlangs een 206 gti gekocht. Ben ik ook ff meegeweest.. Idd alles goed nagekeken.. inclusief de lijnen van de carroserie Smile
_________________
Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
spurlie
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 16 Januari 2005
Posts: 888
Woonplaats: Zuid-Limburg
PostGeplaatst: Di 21 Apr 2009, 22:13    Onderwerp: Reageer met quote

Komend weekend misschien een hernieuwde poging bij 1 van de volgende 2 wagens. Vooral die in Hoogeveen uit 2001 lijkt mij een mooie, alleen is dat bijna 300km enkele reis van hieruit...


2001: http://voorraad.wheelerdelta.nl/s1bd241da06da2afaa74200b6200c8e06/66e0d/details/?sid=1784728
1999: http://zoek.autotrader.nl/dslnl/cars_advert?did=1006371&searchform=0&stock_count=50&locale=dslnl.cars.1&id=3903183&stylecss=http://www.berfelo.nl/css/1006371.css
_________________
BMW E30 325i Mtech-II '89 - Alfa Romeo 147 1.9 JTD '02 - BMW E36 328i Tracktool '96
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
jelle1982
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 9 April 2009
Posts: 647
Woonplaats: aalst, belgië
PostGeplaatst: Wo 22 Apr 2009, 15:55    Onderwerp: Reageer met quote

ziet er op 1st niet slecht uit , wat ik alijd is op de man af vraag is waarom ze hem weg doen  Laughing als ze dan niet uit hun woorden geraken weet je genoeg  Twisted Evil natuurlijk altijd is test ritje mee doen en hem bekijken waar er genoeg licht is...kwesti van alles goed te kunnen zien  Wink succes ermee
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
spurlie
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 16 Januari 2005
Posts: 888
Woonplaats: Zuid-Limburg
PostGeplaatst: Wo 22 Apr 2009, 18:53    Onderwerp: Reageer met quote

Vanmiddag met beide handelaren contact gehad.
Voor mij is de blauwe 156 uit 2001 eigenlijk een stuk minder aantrekkelijk geworden. Bij een km-stand van ca. 116.000 is voor het laatst de distributie etc. vervangen (50k geleden en die moet om de 60k vervangen worden). Onderhoudshistorie is niet bekend. Auto heeft een aantal plekken waarbij de blanke lak eraf is gesprongen. Als het nu 50 km rijden hier vandaan zou zijn dan was ik wel even een kijkje gaan nemen bij die wagen, maar 300km is me iets te veel met zoveel onzekerheden. Misschien best een mooie auto op de blanke lak plekjes na, maar ik durf het niet aan.

De zwarte uit 1999 is wel heel interessant. De verkoper kwam ook heel eerlijk over en is een handelaar die zich bijna alleen maar met Alfa bezighoud. Onderhoudshistorie van de laatste jaren is aanwezig. NAP is ook beschikbaar en daar is het km verloop heel normaal, dus is de km-stand te vertrouwen. 0,5 jaar geleden is er groot onderhoud gepleegd aan de auto waar o.a. de distributie vervangen is. De vorige eigenaar heeft niet veel kilometers gereden met de wagen en veel geinvesteerd in de wagen. De wagen is netjes, maar heeft wel een kleine beschadiging aan het rechter achterscherm en de achterdeur. De vorige eigenaar heeft waarschijnlijk zacht ergens tegenaan gezeten.
Zaterdag ga ik een kijkje nemen bij de zwarte  Very Happy
_________________
BMW E30 325i Mtech-II '89 - Alfa Romeo 147 1.9 JTD '02 - BMW E36 328i Tracktool '96
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
jelle1982
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 9 April 2009
Posts: 647
Woonplaats: aalst, belgië
PostGeplaatst: Wo 22 Apr 2009, 20:20    Onderwerp: Reageer met quote

oeh... nja als de onderhoud geschiedenis een raadsel is weg er mee Confused iemand die van zn wagen houd zorgt er voor dat hij tip top verzorgd word en houd alles bij , kijk maar naar de forum leden Very Happy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Cars & Tuning Talk Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB