Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: Vr 25 Jul 2003, 13:43 Onderwerp: spruitstuk koppeling lek !!!!! |
|
|
|
Geeft dit verlies van motor vermogen??? |
|
Naar boven |
|
|
| Freshmeat Starting Member
| Geregistreerd op: 15 Juli 2003 | Posts: 66 | Woonplaats: Limburg (Belgium) |
|
Geplaatst: Vr 25 Jul 2003, 16:33 Onderwerp: |
|
|
|
Ik vrees van wel , ik ben er trouwens bijna zeker van, als er een gat in je eindpot hebt heb je zelfs verlies en je spruitstuk zit helemaal in het begin zodus... _________________ I need a bitch and I couldn't care less if the bitch is yours... |
|
Naar boven |
|
|
| Richard_GTT Forum Admin
| Geregistreerd op: 15 Juli 2003 | Posts: 1399 | Woonplaats: Brabant, Nederland |
|
Geplaatst: Vr 25 Jul 2003, 17:15 Onderwerp: |
|
|
|
Volgens mij heb je dan idd wel wat verlies... |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Vr 25 Jul 2003, 19:18 Onderwerp: |
|
|
|
Euhh koppelingspruitstuk ben ik niet zo bekend mee eigenlijk... Leg 's ff kort uit wat 't doet?
iig lek is nooit goed, dus veel kans dat je vermogen eronder lijdt lijkt me... _________________
|
|
Naar boven |
|
|
|
Geplaatst: Vr 25 Jul 2003, 20:04 Onderwerp: |
|
|
|
een gat bij de vlens van de voorpijp naar de spruitstuk zit een gat. |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Vr 25 Jul 2003, 20:16 Onderwerp: |
|
|
|
Ah op die manier... Dan denk ik dat je idd wel vermogensverlies zult hebben... _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Richard_GTT Forum Admin
| Geregistreerd op: 15 Juli 2003 | Posts: 1399 | Woonplaats: Brabant, Nederland |
|
Geplaatst: Za 26 Jul 2003, 12:08 Onderwerp: |
|
|
|
Yup, ivm de druk/tegendruk, enz, zou t enkel optimaal zijn wanneer
de uitlaatlijn gasdicht is (op de achterkant na dan ). |
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Ma 22 Mrt 2004, 17:16 Onderwerp: |
|
|
|
Over het algemeen zeg ik: hoort gas dicht te zijn.
Maar: Bij elke auto is het verschillend, ook heb ik het al eens enkele keren gezien dat mensen met een kleine lekage in hun uitlaat een kleine prestatie-toename merkte. Zoals Barry van de oude 626 club, met een 2.2i-12v intercooled turbo. Normaal reed ie in top 220 / 230 en met zn lekage kwam ie tot aan de 235 / 240. (die had m ook in de downpipe, het stukje pijp die het spruitstuk met de uitlaat verbind, en in barry's geval de turbo met de uitlaat)
Het heeft met zoveel dingen te maken (wat voor een uitlaat is het, plaatsing van het lek, grote van het lek, zelfs de VORM van het lek) dat er geen lijn op te trekken is wat betreft of het nu vermogen wint of verliest.
My 2 cts. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| R5GTT Junior Member
| Geregistreerd op: 7 Januari 2005 | Posts: 302 | Woonplaats: Eindhoven |
|
Geplaatst: Ma 17 Jan 2005, 16:19 Onderwerp: |
|
|
|
Bij een auto met turbo is een lek geen enkel probleem, 't levert zelfs vermogenswinst op (geblazen auto is het snelst zonder uitlaat, omdat 'ie dan het minste tegendruk heeft en dus de turbo sneller rond kan gooien) Bij een natuurlijk beluchte motor kan een gat in de uitlaat bij hoge toerentallen ook voordeel hebben, maar het koppel onderin zal minder worden. _________________
Mad max quote - Speed is a question of money... how fast do you want to go ? |
|
Naar boven |
|
|
|
|