Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Spruitstuk koppeling lek !!!!!

 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Uitlaten
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
speedkiller2
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 25 Juli 2003
Posts: 7
PostGeplaatst: Vr 25 Jul 2003, 13:43    Onderwerp: spruitstuk koppeling lek !!!!! Reageer met quote

Geeft dit verlies van motor vermogen???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Freshmeat
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 15 Juli 2003
Posts: 66
Woonplaats: Limburg (Belgium)
PostGeplaatst: Vr 25 Jul 2003, 16:33    Onderwerp: Reageer met quote

Ik vrees van wel Sad , ik ben er trouwens bijna zeker van, als er een gat in je eindpot hebt heb je zelfs verlies en je spruitstuk zit helemaal in het begin zodus... Rolling Eyes
_________________
I need a bitch and I couldn't care less if the bitch is yours...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Richard_GTT
Forum Admin
Forum Admin
Geregistreerd op: 15 Juli 2003
Posts: 1399
Woonplaats: Brabant, Nederland
PostGeplaatst: Vr 25 Jul 2003, 17:15    Onderwerp: Reageer met quote

Volgens mij heb je dan idd wel wat verlies...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Vr 25 Jul 2003, 19:18    Onderwerp: Reageer met quote

Euhh koppelingspruitstuk ben ik niet zo bekend mee eigenlijk... Leg 's ff kort uit wat 't doet? Question
iig lek is nooit goed, dus veel kans dat je vermogen eronder lijdt lijkt me...
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
speedkiller2
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 25 Juli 2003
Posts: 7
PostGeplaatst: Vr 25 Jul 2003, 20:04    Onderwerp: Reageer met quote

een gat bij de vlens van de voorpijp naar de spruitstuk zit een gat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Vr 25 Jul 2003, 20:16    Onderwerp: Reageer met quote

Ah op die manier... Dan denk ik dat je idd wel vermogensverlies zult hebben... Confused
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Richard_GTT
Forum Admin
Forum Admin
Geregistreerd op: 15 Juli 2003
Posts: 1399
Woonplaats: Brabant, Nederland
PostGeplaatst: Za 26 Jul 2003, 12:08    Onderwerp: Reageer met quote

Yup, ivm de druk/tegendruk, enz, zou t enkel optimaal zijn wanneer
de uitlaatlijn gasdicht is (op de achterkant na dan Laughing ).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Ma 22 Mrt 2004, 17:16    Onderwerp: Reageer met quote

Over het algemeen zeg ik: hoort gas dicht te zijn.

Maar: Bij elke auto is het verschillend, ook heb ik het al eens enkele keren gezien dat mensen met een kleine lekage in hun uitlaat een kleine prestatie-toename merkte. Zoals Barry van de oude 626 club, met een 2.2i-12v intercooled turbo. Normaal reed ie in top 220 / 230 en met zn lekage kwam ie tot aan de 235 / 240. (die had m ook in de downpipe, het stukje pijp die het spruitstuk met de uitlaat verbind, en in barry's geval de turbo met de uitlaat)

Het heeft met zoveel dingen te maken (wat voor een uitlaat is het, plaatsing van het lek, grote van het lek, zelfs de VORM van het lek) dat er geen lijn op te trekken is wat betreft of het nu vermogen wint of verliest.

My 2 cts.
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
R5GTT
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 7 Januari 2005
Posts: 302
Woonplaats: Eindhoven
PostGeplaatst: Ma 17 Jan 2005, 16:19    Onderwerp: Reageer met quote

Bij een auto met turbo is een lek geen enkel probleem, 't levert zelfs vermogenswinst op (geblazen auto is het snelst zonder uitlaat, omdat 'ie dan het minste tegendruk heeft en dus de turbo sneller rond kan gooien) Bij een natuurlijk beluchte motor kan een gat in de uitlaat bij hoge toerentallen ook voordeel hebben, maar het koppel onderin zal minder worden.
_________________

Mad max quote - Speed is a question of money... how fast do you want to go ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Uitlaten Tijden gesynchroniseerd met je computer
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB