Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| costyard Newbie
| Geregistreerd op: 10 November 2008 | Posts: 8 | Woonplaats: Rotterdam |
|
Geplaatst: Wo 12 Nov 2008, 17:09 Onderwerp: Air ride |
|
|
|
Hallo,
Ik wil graag weten wat de voordelen en nadelen zijn van air ride?
Kan je met air ride rijden bijv. elke dag met de auto naar je werk en terug.. is dat slecht voor de veringen of wat?
Ik had ergens gelezen dat het niet goed is voor elke dag rijden.
Ik hoor het graag van iemand _________________ MG ZR
Peugeot 205 GTI |
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Wo 12 Nov 2008, 17:55 Onderwerp: |
|
|
|
Er rijden wereldwijd miljoenen vrachtwagens rond op luchtvering.
Die wagens hebben echt wel wat meer te verdragen dan een simpel personen-
wagentje, dus ik denk niet dat dat voor dagelijks gebruik een probleem gaat zijn... _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| antigram Gold Member
| Geregistreerd op: 29 November 2006 | Posts: 2337 | Woonplaats: breda |
|
Geplaatst: Wo 12 Nov 2008, 17:57 Onderwerp: |
|
|
|
tis niet slecht voor je veren, maar ik hoor soms dat het de wegligging van sommige autos verneukt *kuch*crx*kuch* maja ik heb nooit met eenzelfde auto met zowel airride als geen airride gereden dus ik kan niet oordelen _________________
mike ed9 schreef: |
was ik maar rijk en niet zo bloedmooi |
|
|
Naar boven |
|
|
| costyard Newbie
| Geregistreerd op: 10 November 2008 | Posts: 8 | Woonplaats: Rotterdam |
|
Geplaatst: Wo 12 Nov 2008, 20:39 Onderwerp: |
|
|
|
Aha oke dank jullie wel _________________ MG ZR
Peugeot 205 GTI |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Do 13 Nov 2008, 11:23 Onderwerp: |
|
|
|
Kan ook niet uit uitgebreide ervaring spreken, maar ik denk ook dat de wegligging toch minder gaat zijn dan een goed sportonderstel. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| costyard Newbie
| Geregistreerd op: 10 November 2008 | Posts: 8 | Woonplaats: Rotterdam |
|
Geplaatst: Do 13 Nov 2008, 14:16 Onderwerp: |
|
|
|
Ik zou het onder mijn auto zetten, omdat ik dan met 1 druk op de knop alle drempels makkelijk over kan rijden zonder deuken en schrammen. _________________ MG ZR
Peugeot 205 GTI |
|
Naar boven |
|
|
| Holblood Junior Member
| Geregistreerd op: 27 Augustus 2008 | Posts: 147 | |
|
Geplaatst: Do 13 Nov 2008, 14:48 Onderwerp: |
|
|
|
costyard schreef: |
Ik zou het onder mijn auto zetten, omdat ik dan met 1 druk op de knop alle drempels makkelijk over kan rijden zonder deuken en schrammen. |
dat is indd een voordeel...
maar hoorde wel dat air ride een erg slechte weg ligging had.. haat helemaal heen en weer op de snelweg... _________________
www.Fanatic-Tuners.com |
|
Naar boven |
|
|
| tuniaz Junior Member
| Geregistreerd op: 2 Maart 2008 | Posts: 327 | Woonplaats: Haarlem |
|
Geplaatst: Do 13 Nov 2008, 18:19 Onderwerp: |
|
|
|
Tsja, persoonlijk ga ik dan liever voor een betere wegligging. Al is dat air ride systeem ook niet verkeerd. Geen beschadigingen meer aan je bumpers enzo.
Het blijft een persoonlijke keuze;) |
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Do 13 Nov 2008, 18:29 Onderwerp: |
|
|
|
Airride = comfort, sportonderstel = handling _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| spurlie Advanced Member
| Geregistreerd op: 16 Januari 2005 | Posts: 888 | Woonplaats: Zuid-Limburg |
|
Geplaatst: Wo 19 Nov 2008, 17:20 Onderwerp: |
|
|
|
Een goed sportonderstel heeft beide _________________ BMW E30 325i Mtech-II '89 - Alfa Romeo 147 1.9 JTD '02 - BMW E36 328i Tracktool '96
|
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Wo 19 Nov 2008, 19:29 Onderwerp: |
|
|
|
Hoe kan dat nu? Voor handling ga je normaal naar een stuk stugger onderstel, en voor comfort juist niet. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| spurlie Advanced Member
| Geregistreerd op: 16 Januari 2005 | Posts: 888 | Woonplaats: Zuid-Limburg |
|
Geplaatst: Wo 19 Nov 2008, 23:25 Onderwerp: |
|
|
|
Ja zit ook wel een kern van waarheid in natuurlijk. Maar een sportonderstel voor op de openbare weg of voor het circuit is heel anders. Een onderstel voor het circuit is idd altijd keihard gedempt, omdat het asfalt op een circuit véél strakker is dan op de openbare weg. Zou je hiermee op de openbare weg gaan rijden schiet je er niet veel mee op en stuitert je wagen meer dan dat 'ie aan de weg plakt.
Mijn vorige onderstel (apex en koni) was behoorlijk hard gedempt voor een setup op de openbare weg. Nu heb ik de bilsteins eronder die echt véél comfortabeler zijn (sterker nog, dit is soms nog even comfortabel als sommige standaard sportonderstellen van sommige merken), en toch ligt de grens nu veel verder. _________________ BMW E30 325i Mtech-II '89 - Alfa Romeo 147 1.9 JTD '02 - BMW E36 328i Tracktool '96
|
|
Naar boven |
|
|
| markk08 Junior Member
| Geregistreerd op: 2 Januari 2009 | Posts: 142 | Woonplaats: Rotterdam |
|
Geplaatst: Wo 7 Jan 2009, 9:52 Onderwerp: |
|
|
|
Air Ride is volgens mij bedoeld voor extra zware auto's: Thouareg, MErcedes S klasse en Maybach of Lexus, zodat het 'cruisen' nog comfortabeler is.
Deze auto's wegen een tonnetje of 2 of meer, hierdoor zou de air ride het rijden goed beinvloeden.
Ook rijd het heel soepel, of dit voor een sportieve auto gebruikt kan worden??
Lijkt me wel super gaaf als je de vering in hoogte in kan stellen, hoe laag je auto ook is..
Drempels zijn geen obstakel meer _________________ Huidige auto:
Citroën DS3 1.6 e-HDI (2012
Verleden:
Honda 1.4 Silverstone (1996)(130pk)
BMW 325 2.5 6 cilinder (1998)(220pk)
Volvo S40 2.0 automaat (1997)(150 pk)
Honda Civic Hybrid 1.3 automaat (2006) |
|
Naar boven |
|
|
|
|