Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Past de 320 e46motor in mijn E36???
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Do 12 Jul 2007, 15:35    Onderwerp: Reageer met quote

Creme.

Vooralsnog ben ik het niet eens met het fijt dat je beter een 2e hands motor kunt kopen. Ik kan een motor bij n dealer laten onderhouden, elke dag afstampen, m dan verkopen met hele onderhoudshistorie bekend, maar t is dan alsnog een afgetrapt blok. Alleen een afgetrapt blok dat een onderhoudshistorie heeft. Die onderhoudshistorie zegt je net niks over de staat ervan. Ook van mijn oude SX had ik heel de geschiedenis. Echter stond niet in die geschiedenis geschreven dat de zuigerveren versleten waren.

Jesse's blok heeft de kuur gehad die ik heb aanbevolen destijds; honen, nieuwe zuigerveren en lagerschalen. Volgens mij is de kop ook nog ligt onder handen genomen. Totale kosten ver beneden de 2500 euro, en blokje loopt weer alsof t nieuw is (moet ook weer ingereden worden en al). Ook is dit blokje nu betrouwbaarder dan welk 2e hands blok ie ook had kunnen kopen.

Tis natuurlijk jou geld, en daar moet je zeker mee doen wat je zelf wil, maar je kunt je geld maar 1 keer uitgeven, dan zou ik dat liever met verstand doen. Wink
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Do 12 Jul 2007, 15:56    Onderwerp: Reageer met quote

Longbow schreef:
ThunderBunny schreef:
...Ik meen me te herinneren dat de max van max ook tegen de 300K zat. En die was ook betrouwbaar...


Dat dacht ik eerst ook, maar Max zei laatst nog dat de max van hem toen toch ook aardig wat gebreken begon te krijgen...


Not true... geen gebreken, er kwam veel onderhoud aan wat ik op dat moment niet kon betalen. Na de aircopomp en magneetkoppeling, dynamo, startmotor en koppeling was het geld er simpelweg doorheen. Daarbij deed zich deze SX voor, dus was de keuze snel gemaakt.

Overige onderhoud dat de Max op korte tijd nodig ging hebben:
- Nieuwe wiellagers rondom
- Nieuwe distributie ketting plus spanners
- Versnellingsbak zn prise-as lager was gaar aan t raken
- Benzinepomp begon wat druk te verliezen
- Nieuwe voorbanden

Verder zijn dit totaal geen vreemde dingen. Wat pas vreemd is, is dat die motor tot de 3 ton letterlijk probleem vrij is geweest. Op zn tijd nieuwe olie, bougies, filters etc... verder totaal niets! De dynamo, startmotor, en alle dingen die ik vervangen heb omdat ze stuk gingen, waren nog de originele spullen. Alleen een uitlaat en radiator zijn vervangen tussendoor. Voor een motor die opgefokt is is dat best een prestatie (std. 193pk, max' max had er 247).

Wel denk ik dat je de motor van de Max niet kunt vergelijken met de motoren van BMW. De VQ is sinds zn introductie door Nissan in 1995 elk jaar weer bekroond met awards voor beste V6 motor. Een prestatie die tamelijk uniek is (dit is intussen 12 jaar op n rij!!!).

Als ik op dat moment het geld gehad had zou de Max nooit weg gegaan zijn, maar had ik het blok uit elkaar getrokken, laten honen, voorzien van nieuwe lagers, keringen, pakkingen, zuigerveren, klepzittingen opnieuw ingeslepen, en er een leuke turbo op gedrukt voor lage druk, met standaard compressie. Maar helaas, je moet keuzes maken, en de inhoud van je portomoné telt daarin nogal zwaar. Wink
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
greenthumb
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 9 Juli 2007
Posts: 7
Woonplaats: oostkamp
PostGeplaatst: Do 12 Jul 2007, 16:16    Onderwerp: Reageer met quote

gothic, kon het niet beter verzonnen hebben
vind het inderdaad ook een beetje van het goede teveel in zwart
ben met de hond gaan wandelen en zag een E36 in mouritz blauw met zwart interieur en zag er al donker uit
laat staan op mijn diep zwarte wagen
_________________
why drink and drive if you can smoke and fly
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Do 12 Jul 2007, 21:11    Onderwerp: Reageer met quote

Arrow Even onderbreken. Het motortopic gaat hier verder, vragen over interieur/exterieur hebben we een ander forum voor!
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Riel
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 2 Februari 2007
Posts: 110
PostGeplaatst: Ma 23 Jul 2007, 9:40    Onderwerp: Reageer met quote

spurlie schreef:


Wat betreft die kilometerstand zou dit blok dat MAKKELIJK moeten kunnen hebben, met goed onderhoud (riempjes vervangen, vloeistoffen vervangen, filtertjes, etc.) zou het blok nog 1 á 2 ton mee moeten gaan, het is geen fransoos! Laughing



Oooof, schop tegen mijn schenen Smile

R 19 1.7 300k still running
Mijn Safrane 2.5 362k still running
R5 gtturbo 420k (!) still running
R5 gtturbo 340k (!) still running
R19 16v 319k still running
en ga nog wel even verder:)
Fransozen moet je gewoon lief voor zijn, maargoed, voor elke motor wel.
Onderhoud+warm rijden+geen pech hebben dan gaat geen enkele motor stuk.
_________________
Renault Safrane 2.5 20v RXT
www.renault-tuning.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
R5GTT
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 7 Januari 2005
Posts: 302
Woonplaats: Eindhoven
PostGeplaatst: Ma 23 Jul 2007, 19:58    Onderwerp: Reageer met quote

Nou ben ik best wel pro-Renault, daar niet van, niet voor niks dat ik mijn eigen 5 GT Turbo weer helemaal op aan het knappen ben. Maar ik moet heel eerlijk zeggen dat ik deze auto heb voor de fun, en zeker niet voor de betrouwbaarheid....
_________________

Mad max quote - Speed is a question of money... how fast do you want to go ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Riel
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 2 Februari 2007
Posts: 110
PostGeplaatst: Wo 25 Jul 2007, 10:58    Onderwerp: Reageer met quote

Nou ja, bovengemiddelde motoren bij Renault, alleen slecht imago (frans he). De GTT heeft inderdaad veel nukken, veelal door de oude bekabeling en overbodige berg vacuumslangetjes. De tegenwoordig veerkrijgbare injectiekit haalt de helft weg en gebruikt de veel betere Clio16v electronica !

De GTTurbomotoren krijg je al helemaal niet kapot hoor, dan doe toch echt wat fout Smile oersterke C-blokjes. (Liggen ook in de volvo 3-series). De F-motoren zijn nog beter van renault (1.7/1.8/2.0) van de 16v's. Zelfs de nieuwe RS draait er nog 225 pk met 2 vinger in de neus op praktisch dezelfde motor Wink
_________________
Renault Safrane 2.5 20v RXT
www.renault-tuning.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
R5GTT
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 7 Januari 2005
Posts: 302
Woonplaats: Eindhoven
PostGeplaatst: Wo 25 Jul 2007, 22:07    Onderwerp: Reageer met quote

Het blok zelf is het probleem ook niet, en de bak ook niet... maar idd, de rest dat er omheen hangt wil nog wel eens voor de nodige problemen zorgen... bovendien is de R5gtt dusdanig vol gebouwd dat de koeling op een tweede plaats lijkt te komen...
_________________

Mad max quote - Speed is a question of money... how fast do you want to go ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Robkuh
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 2 Juni 2007
Posts: 242
PostGeplaatst: Di 7 Aug 2007, 16:02    Onderwerp: Reageer met quote

kzou de blok nog gerust laten liggen aangezien het een 2 liter is bolt ie er normaal vlotjes 300 000

heb laatst nog een 3.16 i te koop zien staan deze had met originele moter ter 500 000 opzitten en bolde nog steeds maarjah de laatste moddellen e36 met ketting blijven goed bollen hoor de eerdere met de riem wat minder natuurljk
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Focus Bart
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 28 Mei 2007
Posts: 170
Woonplaats: Neerpelt
PostGeplaatst: Za 18 Aug 2007, 16:57    Onderwerp: Reageer met quote

Rob, ff aan kenny belien vragen..
Die weet u zo alles in detail te zeggen, ben ik zeker van..
_________________
Ditch the bitch .. let's go racing ..
'Cause there are places to go and people to annoy !!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BMW_EHV
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 16 Augustus 2008
Posts: 20
Woonplaats: Eindhoven
PostGeplaatst: Za 16 Aug 2008, 20:00    Onderwerp: Reageer met quote

Maak je niet druk om de Km Stand.
De E36 haalt met goed onderhoud en geen asociaal rijgedrag echt wel de 400,000

Het zijn erg robuuste wagens.
Ik vraag me wel af waarom je een E46 blok er in wilt?
Ik persoonlijk zou eerder voor M3 E36 gaan...

Maar goed motorblok vervangen is mij zoiezo al te veel gedoe  Razz
Ik zou het blok dat er nu in ligt zo goed mogelijk verzorgen, wellicht reviseren voor de zekerheid.

Mja dat is mijn mening  Wink
_________________
BMW Power
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Za 16 Aug 2008, 20:11    Onderwerp: Reageer met quote

Aangezien deze topic maandag een jaar stil zou liggen gaat deze op slot.
Van de Topic Starter horen we toch nooit meer iets...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3
Pagina 3 van 3

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB