Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Compressor/ supercharger help help!!!!!!!!!!!!!!!!

 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
frankkie
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 10 Augustus 2008
Posts: 3
Woonplaats: roermond
PostGeplaatst: Zo 10 Aug 2008, 9:59    Onderwerp: compressor/ supercharger help help!!!!!!!!!!!!!!!! Reageer met quote

hhyhmmm

ik heb een ford taunus 2.8 v6,op lpg .
hier een compressor van een mercedes op gezet .

maar waarom waarom wil het niet strarten ,
alleen aanstalte om te starten ,

wie weet hier iets over te vertellen .

frank
_________________
vroem vrooooooeeeeeem
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Erik23
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 13 Juli 2008
Posts: 9
Woonplaats: Boxtel
PostGeplaatst: Zo 10 Aug 2008, 12:07    Onderwerp: Reageer met quote

Denk dat iets meer info wel makkelijk zou zijn.
-timing goed
-onsteking
-brandstoftoevoer

weet niet of je op benzine of op gas start?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Zo 10 Aug 2008, 13:35    Onderwerp: Reageer met quote

Wie ben jij?

Ik sluit me aan bij Erik;

Heb je wel vonk, benzine en lucht???
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
frankkie
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 10 Augustus 2008
Posts: 3
Woonplaats: roermond
PostGeplaatst: Zo 10 Aug 2008, 16:59    Onderwerp: compressor/ supercharger help help!!!!!!!!!!!!!!!! Reageer met quote

hhhmmm .
starten kan alleen nog maar op gas , benzine tank en de hele handel is er van afgehaald.
heeft vonk krijgt gas en lucht ,
maar ik bedenk me net dat ik misschien iets te graat ben gegaan , inlaat is 2x 30mm ,hier op heb ik 2x40 mm lucht toevoeg gemonterd, met gas klep van 80mm .
en ik weet alleen dat de compressor van een 2.3 mercedes af komt .

zoals hij nu klinkt bij het net niet willen starten krijgt hij te weinig van alles .

voor foto's kijk dan op http://frankkie68.hyves.nl
_________________
vroem vrooooooeeeeeem
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Zo 10 Aug 2008, 17:15    Onderwerp: Reageer met quote

Heb je al eens iets simpels geprobeerd zoals het inspuiten van een beteje benzine in je inlaat???
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Longbow
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 3 Juni 2004
Posts: 1927
Woonplaats: Voerendaal
PostGeplaatst: Ma 11 Aug 2008, 3:24    Onderwerp: Reageer met quote

Misschien dat een nieuwe aangepaste chip een idee is,,,? Is wel een belangrijk dingetje als je een atmosferisch blok ombouwt naar een blok met drukvulling (turbo en/of compressor).
_________________
VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Erik23
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 13 Juli 2008
Posts: 9
Woonplaats: Boxtel
PostGeplaatst: Ma 11 Aug 2008, 11:15    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zou het ook eens proberen door of bezine of nog beter remmenreiniger in je inlaat tespuiten.
Als je timing, onsteking dan gewoon goed staat moet hij lopen, welis waar waarschijnlijk maar even tot hij de remmenreiniger opgebruikt heeft.
Starten op gas is zoiezo niet aan teraden, dit ivm met de grote kans op backfire tijdens het starte
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Ma 11 Aug 2008, 21:18    Onderwerp: Reageer met quote

Longbow schreef:
Misschien dat een nieuwe aangepaste chip een idee is?


De Ford Taunus is maar gemaakt tot 1982, dus ik denk niet dat daar überhaupt al een chip in zit...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
frankkie
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 10 Augustus 2008
Posts: 3
Woonplaats: roermond
PostGeplaatst: Di 12 Aug 2008, 21:31    Onderwerp: Reageer met quote

hey jongens het is te laat ik heb hem effe aan het lopen gehad en toen zie hij poef paf knal,
kreeg ik effe een beetje backfire en de compressor doet nou niets meer .
zit helemaal vast ,
moet toch iets beter over nagedacht worden om zoiets aan de praat te krijgen ,
toch bedankt voor jullie hulp.

groetjes frank Sad  Sad  Sad  Sad  Sad
_________________
vroem vrooooooeeeeeem
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Longbow
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 3 Juni 2004
Posts: 1927
Woonplaats: Voerendaal
PostGeplaatst: Wo 13 Aug 2008, 0:28    Onderwerp: Reageer met quote

Murcielaygo schreef:
Longbow schreef:
Misschien dat een nieuwe aangepaste chip een idee is?


De Ford Taunus is maar gemaakt tot 1982, dus ik denk niet dat daar überhaupt al een chip in zit...


Daar had ik ff niet aan gedacht, maar ook al zat er standaard een carb op, een stand-alone management is meer een must dan overbodige luxe in zijn geval. Daarnaast dacht ik te weten dat starten op Gas sowieso niet echt handig werkt. Waarom weet ik niet precies maar meen ik ooit eens opgevangen te hebben in mn school periode.
_________________
VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Wo 13 Aug 2008, 11:23    Onderwerp: Reageer met quote

Oudere wagens slaan vaak makkelijker aan op gas,
de meeste G3-systemen kunnen volledig op gas lopen.
Mijn vaders heftruck heeft niet eens meer een benzinetank aan boord.

De knal en backfire lijken mij een gevolg van verkeerde timing op
je ontsteking, maar het kan ook dat door de drukvulling de brandstof
niet komt waar 'ie zijn moet, net als een turbo die de vlotterkamer
van een carburateur kan leegblazen.
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging Tijden gesynchroniseerd met je computer
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB