Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Problemen met schakelen

 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
joeri-89
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 25 Oktober 2007
Posts: 25
PostGeplaatst: Zo 27 Jul 2008, 13:14    Onderwerp: problemen met schakelen Reageer met quote

hallo,
ik heb dus nu al even men peugeot 307 (2002) en ik heb nog steeds wat problemen met het schakelen, wanneer ik schakel stottert hij percies altijd wat, ik heb al met 3-4 andere autos gereden en daar heb ik dat niet dus denk toch niet dat het aan mij ligt.
het is een benzine, en ik schakel tussen 2500 en 3000 toeren, dat is toch vrij normaal dacht ik, weet misschien iemand iets waar ik op moet letten of zou er iets defect zijn?
ook als ik terugschakel heeft hij dit gemakkelijk.
en nog een vraagje, is het normaal dat ik met een benzine 1600 bij 4000 toere in 5de nog maar 135 rij? ik heb op sites gezien dat top 190 is, das toch volledig int rood dan?

groeten
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
spurlie
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 16 Januari 2005
Posts: 888
Woonplaats: Zuid-Limburg
PostGeplaatst: Zo 27 Jul 2008, 14:38    Onderwerp: Re: problemen met schakelen Reageer met quote

joeri-89 schreef:
en nog een vraagje, is het normaal dat ik met een benzine 1600 bij 4000 toere in 5de nog maar 135 rij? ik heb op sites gezien dat top 190 is, das toch volledig int rood dan?

Dat is denk ik wel normaal. Ik zit op 3000 toeren bij 120 km/h Wink

En wat betreft de rest van je verhaal. Kan je misschien wat duidelijker zijn? Wat is het probleem precies? Houd je motor even in of is het net het gevoel alsof je de koppeling te snel omhoog laat schieten?
_________________
BMW E30 325i Mtech-II '89 - Alfa Romeo 147 1.9 JTD '02 - BMW E36 328i Tracktool '96
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
joeri-89
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 25 Oktober 2007
Posts: 25
PostGeplaatst: Zo 27 Jul 2008, 15:01    Onderwerp: Reageer met quote

ja hij stottert zo'n beetje, zowat bibbere voor hij de gas opneemt percies.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
spurlie
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 16 Januari 2005
Posts: 888
Woonplaats: Zuid-Limburg
PostGeplaatst: Zo 27 Jul 2008, 15:07    Onderwerp: Reageer met quote

Valt de motor ook sneller en/of verder terug in toeren als je tijdens het rijden de koppeling intrapt en deze inhoudt?
Als het een BMW E30 zou zijn zou ik voor 99% zeker zeggen dat het de luchtmassameter is die vervuild is en is dan alleen een kwestie van LMM schoonspuiten met remmenreiniger. Maar of dit ook opgaat bij een 306...
_________________
BMW E30 325i Mtech-II '89 - Alfa Romeo 147 1.9 JTD '02 - BMW E36 328i Tracktool '96
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Erik23
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 13 Juli 2008
Posts: 9
Woonplaats: Boxtel
PostGeplaatst: Zo 27 Jul 2008, 17:02    Onderwerp: Reageer met quote

grote kans is dat je bobine dit probleem veroorzaakt, willen nog wel eens problemen veroorzaken.
Ook kan je even je map sensor los halen en schoonspuiten met remmenreiniger.

Dus niet je niet je lmm gaan zoeken want die ga je niet vinden  Wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BRYght
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 16 December 2005
Posts: 376
PostGeplaatst: Zo 27 Jul 2008, 18:39    Onderwerp: Reageer met quote

ff uit laten lezen..
kan zoveel zijn..
iets elec.
egr klep.
stappen motor.
gasklephuis.
enzenz
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Chaoth
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 20 Februari 2008
Posts: 2452
Woonplaats: Hardegarijp
PostGeplaatst: Zo 27 Jul 2008, 20:41    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zit bij 80km/u al op 2500 toeren, maar naarmate je sneller gaat rijden neemt de toename van het aantal toeren steeds minder snel toe.. Zo is dat bij mij iig.
_________________
Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Zo 27 Jul 2008, 21:01    Onderwerp: Reageer met quote

Die 2500rpm bij 80, die is dan zeker toch in de 4e versnelling?

En ongeacht welke versneling je gebruikt, toename van
toeren en snelheid zijn altijd recht evenredig aan elkaar,
alleen draai je in een hogere versnelling bij dezelfde
snelheid minder toeren...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Chaoth
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 20 Februari 2008
Posts: 2452
Woonplaats: Hardegarijp
PostGeplaatst: Ma 28 Jul 2008, 4:14    Onderwerp: Reageer met quote

2500 rpm is in de 5e versnelling  Rolling Eyes
_________________
Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Ma 28 Jul 2008, 8:31    Onderwerp: Reageer met quote

En niet te vergeten, versnellingsbak is in elke auto natuurlijk weer anders.
Ik rij 90 km/u in 4de versnelling met 2500 rpm. De 5de versnelling zit er dichtbij.
In 5de maak ik 3600 rpm bij 120 km/u, maar 190+ heb ik ook gehaald met die auto.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Chaoth
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 20 Februari 2008
Posts: 2452
Woonplaats: Hardegarijp
PostGeplaatst: Ma 28 Jul 2008, 14:09    Onderwerp: Reageer met quote

IN de 5e versnelling zit ik ook rond de 3600 rpm bij 120 km/u

160 km/u zat ik op 4500 rpm.. Harder ben ik nog niet gegaan. (wil ie ook niet denk ik Razz)
_________________
Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
antigram
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 29 November 2006
Posts: 2337
Woonplaats: breda
PostGeplaatst: Ma 28 Jul 2008, 19:43    Onderwerp: Reageer met quote

ik met me crx reed 4200 rpm in zn 5 met 120 km/u
_________________

mike ed9 schreef:
was ik maar rijk en niet zo bloedmooi
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
mike ed9
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 17 Februari 2008
Posts: 519
PostGeplaatst: Do 31 Jul 2008, 22:14    Onderwerp: Reageer met quote

antigram schreef:
ik met me crx reed 4200 rpm in zn 5 met 120 km/u


*incl tellerafwijking Razz


ik ongeveer 3800 rpm in zn 5 maar de 210 km/h haalt ie ook nog wel hoor.. Very Happy
_________________

antigram schreef:
wat ben ik toch een deugniet
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Chaoth
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 20 Februari 2008
Posts: 2452
Woonplaats: Hardegarijp
PostGeplaatst: Vr 1 Aug 2008, 15:19    Onderwerp: Reageer met quote

De mijne ook wel.. zij het kortstondig  Laughing
_________________
Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging Tijden gesynchroniseerd met je computer
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB