Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

New

 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Cars & Tuning Talk
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Sebastian
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 24 December 2004
Posts: 42
PostGeplaatst: Vr 24 Dec 2004, 16:46    Onderwerp: new Reageer met quote

Hey ,
Um ik ben 15 jaar dus het duurt nog wel even voor ik een autotje hebt ^^.
IK ben totaal niet bekend met tunen of wat dan ook, misschien kunnen jullie me wat info geven?

Ik bedoel heo begin je? hoe leer je, want ik zie hier mensen woorden voor onderdelen noemen waar ik gewoon eng van word Very Happy

Is het heel duur om je auto te tunen? gewoon wat info voor de beginner graag ;D
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Vr 24 Dec 2004, 18:07    Onderwerp: Reageer met quote

Allereerst welkom hier op Car Tuning Forum! Zwaai

Sja een algemeen kostenplaatje erop plakken is altijd moeilijk. De ene geeft meer uit aan zijn auto dan de andere, en wat de ene voor veel geld laat doen kan 'n ander weer zelf in mekaar klussen.
Maar algemeen kun je wel zeggen dat 't een vrij kostbare hobby is ja!

Hoe begin je...? Kan ook erg verschillen... Maar belangrijk is het wel om de techniek in je wagen een beetje te leren kennen en je erin te gaan verdiepen, hoe meer kennis hoe beter je weet wat kan en wat niet.

Ik zou zeggen lees gezellig mee hier en als iets onduidelijk is of je hebt specifieke vragen stel je ze gewoon, zo zijn we allemaal ooit begonnen Wink
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Sebastian
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 24 December 2004
Posts: 42
PostGeplaatst: Vr 24 Dec 2004, 19:52    Onderwerp: Reageer met quote

hehe ok dan thanks
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
veilsidesupra
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 19 Oktober 2003
Posts: 514
Woonplaats: Woerden
PostGeplaatst: Za 25 Dec 2004, 19:37    Onderwerp: Reageer met quote

tja... leren

opleiding autotechniek doen Laughing

nee hoe je auto werkt komt in de loop der jaren wel.

ook is het handig om autostyle catalogussen door te bladeren van de prijzen etc.

veel tuningboekjes lezen

en op internet kijken
_________________
It's not how you stand next to your car, it's how you race your car. Ya'll better learn that!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Zo 26 Dec 2004, 0:24    Onderwerp: Reageer met quote

Vooral veel internet research doen ja, Autostyle is nie altijd even goed en/of goedkoop, maar levert wel aantal aardige onderdelen...
En als de interesse er is en je begint gewoon komt de kennis en ervaring vanzelf wel Very Happy
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Zo 26 Dec 2004, 13:07    Onderwerp: Reageer met quote

Wat kan ik zeggen... het is een waardeloze inverstering volgens velen, het geld dat je in je auto stopt krijg je bij de verkoop van die wagen echt niet terug, je verliest dus een hoop geld... ik bekijk dit van de andere kant, je inversteerd in een hoop exclusiviteit die anderen niet hebben Cool Je laat je grijze stadsmuis op wielen zijn imago verruilen voor een waarmee ie opvalt uit de rest, die hem anders maakt en hem een eigen, persoonlijk gezicht geeft...

Ik tune mijn auto's ook niet onder het mom van 'ik wil straks een hoge verkoop waarde hebben', maar onder het mom 'ik wil een wagen hebben die ik mooi vind, die ik zelf zo gemaakt heb, en omdat IK het de moeite waard vind en er met plezier in rijd'... zo, daas n hele mond vol hm? Laughing

Als je een beetje handig bent dan hoeft niet alles even duur te zijn, leren doe je onderweg door projecten op je hals te halen waarvan je dacht dat je ze nooit zou kunnen, je gaat zoveel mogelijk info zoeken op forum's en je begint eraan... gaande weg kun je altijd om hulp vragen aan een deskundiger persoon mocht het niet lukken. Wel blijf je er bij die hulp bij, volgt alles tot in de details en vraagt of je zoveel mogelijk zelf mag doen en de ander je aanwijzingen geeft... zo leert men beter dan op welke HTS of wat dan ook, want wees eerlijk, wie weet er vaak meer van een auto af, een doorgewinterde tuner, of een garage monteurtje die alleen alle kapotte parts door standaard nieuwe parts moet vervangen, en verder niet echt weet hoe die zo'n ding nou moet veranderen om t een beter part te maken. Het heeft toch heel wat te zeggen dat toen ik mijn garagist vertelde dat ik mijn ontsteking 2 graden vervroegd heb, dat ie me aankeek alsof ik calimero was die net zn dop van zn hoofd had laten vallen... De volgende vraag van hem was "Maar is dat niet slecht, nissan heeft dat toch niet voor niets zo gedaan, wat is eigenlijk het effect daarvan?" Rolling Eyes En zoiets noemt zich dan auto-expert... laat me niet lachen, als hij de basisprincipes van ontsteking had gekend, en de normen van Nissan, dan had ie het geweten Rolling Eyes

Wel is het aan te raden een cursesje autotechniek bij het LOI te bestellen ofzo, altijd handig om de basis te leren, en leer het beter door dan die garagist Laughing

Mocht je ooit hulp nodig hebben op motorisch vlak, be my guest en vraag het, op optisch vlak ben ik nog niet zo extreem gegaan en probeer ik elke keer op subtile weize de lijnen van mn wagen te verfijnen. Tot nu toe me aardig gelukt in vorige project auto's, in de huidige wagens mee bezig. Cool

Iig, welkom, en goed dat je vroeg begint, je hebt nog 3 jaar voor je gaat beginnen, en das n hoop tijd om te leren, klep wat mee in forums, wees niet bang om domme vragen te stellen, en stel ze vooral, en mocht soms iemand zeggen dat het een domme vraag is, denk dan maar: "WIJ ALLEMAAL HEBBEN OOIT MOETEN BEGINNEN, EN HEBBEN DOMME VRAGEN GESTELD Smile "

Good luck kiddo!
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
williamrtd
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 4 Januari 2004
Posts: 541
Woonplaats: rotterdam
PostGeplaatst: Zo 26 Dec 2004, 13:54    Onderwerp: Reageer met quote

Maximus schreef:
wees niet bang om domme vragen te stellen, en stel ze vooral, en mocht soms iemand zeggen dat het een domme vraag is, denk dan maar: "WIJ ALLEMAAL HEBBEN OOIT MOETEN BEGINNEN, EN HEBBEN DOMME VRAGEN GESTELD Smile "

Good luck kiddo!


Je vergeet er nog 1 ding bij te zeggen max...... de enigste domme vraag die bestaat is een vraag die niet wordt gesteld......... Wink
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Zo 26 Dec 2004, 14:08    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zeg altijd: "Domme vragen bestaan niet, alleen domme mensen Laughing "
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
williamrtd
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 4 Januari 2004
Posts: 541
Woonplaats: rotterdam
PostGeplaatst: Zo 26 Dec 2004, 14:52    Onderwerp: Reageer met quote

amen
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Sebastian
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 24 December 2004
Posts: 42
PostGeplaatst: Di 28 Dec 2004, 21:46    Onderwerp: Reageer met quote

hey bedankt voor jullie antwoorden, en max ik zal ff kijken bij LOI ;D
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Cars & Tuning Talk Tijden gesynchroniseerd met je computer
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB