Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Heel erg vreemd........

 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Luchtfilters
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
williamrtd
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 4 Januari 2004
Posts: 541
Woonplaats: rotterdam
PostGeplaatst: Za 23 Okt 2004, 15:13    Onderwerp: heel erg vreemd........ Reageer met quote

Ik heb ff een vraagje:

Een vriend van me heeft een openlucht filter gekocht voor zijn Suzuki Swift 1.3 gti.... maar als hij hem erin bouwt, loopt zijn auto niet stationair. doet hij de standaard luchtfilter terug, loopt de auto als een zonnetje. We hebben al geprobeerd om de ontsteking af te stellen, lucht toevoer e.d. maar niks mag baten.....We hebben hem wel stationair kunnen laten lopen, maar toen hield ze erg in rond de 3000 toeren. Iemand een idee????????????
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Za 23 Okt 2004, 15:53    Onderwerp: Reageer met quote

Da's erg vreemd...
Loopt ie slecht en onregelmatig stationair of valt ie helemaal uit?
Al geprobeerd de stationairregeling af te stellen?
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
williamrtd
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 4 Januari 2004
Posts: 541
Woonplaats: rotterdam
PostGeplaatst: Za 23 Okt 2004, 16:03    Onderwerp: Reageer met quote

hij nloopt misschien 10 sec. stationair en valt dan uit..........ook de schroef in het blok afgesteld (geprobeerd), om de luchttoevoer te regelen, een boel dingen, maar hadden we hem stationair, hield ze in, niet vooruit te branden zeg maar........
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Za 23 Okt 2004, 22:53    Onderwerp: Reageer met quote

Vacuum-slangen?

Zijn die nog goed en zitten ze goed aangesloten?

Kan ook zijn dat door de open filter te weinig vacuum opgebouwd wordt
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
williamrtd
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 4 Januari 2004
Posts: 541
Woonplaats: rotterdam
PostGeplaatst: Zo 24 Okt 2004, 8:18    Onderwerp: Reageer met quote

SaphireNX schreef:


Kan ook zijn dat door de open filter te weinig vacuum opgebouwd wordt


Is er een manier om daarachter te komen???
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Zo 24 Okt 2004, 22:16    Onderwerp: Reageer met quote

Je zou kunne proberen een deel van het nieuwe filter
af te dekken. Daardoor moet er harder gezogen worden
en zou je meer vacuum moeten krijgen.

Let wel, als je teveel afdekt loop je kans
dat je filter kapot gezogen wordt...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ki
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 3 Februari 2004
Posts: 117
Woonplaats: Near Brussel
PostGeplaatst: Ma 25 Okt 2004, 10:15    Onderwerp: Reageer met quote

Als het een 1.3 Gti betreft zou ik zeggen dat ie injectie heeft en waarschijnlijk ook een elektronische ontsteking.
Als je aan het stationair toerental klooit krijg je soms problemen omdat de ralenti elektronisch geregeld wordt afgaande op de afstelling van de motor en de stand van de gasklep, verander de afstelling en de motor gaat op vrijloop hoger/lager draaien, verander de vrijloop en je kan problemen krijgen met je mengselvorming op ralenti. Het één moet simultaan met het andere geregeld worden, zit je met een Idle Stablisisation Valve die lucht kan laten lekken langs de gasklep om nog fijner te kunnen bijsturen (bvb als zware verbruiker aanslaagt als koeling (nu ja, op een 1.3 zal dat niet zo geweldig zijn) of aircocompressor) moet je die afstellen met een ampèremeter terwijl je dan de afstelling van het mengsel corrigeert en dan met de gasklep de motor draaiend houdt.

Er bestaan strikte regels hiervoor, effe aan de gasklep draaien is vanuit de oude tijd.

Dan ook nog, vaak zijn dergelijke wagens uitgerust met een luchtmeetsysteem dat rekening houdt met het voorspeld gedrag van de aanwezige componenten. Verander een component en hopla, de boel is ontregelt.
_________________
- Quattro -
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
williamrtd
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 4 Januari 2004
Posts: 541
Woonplaats: rotterdam
PostGeplaatst: Ma 25 Okt 2004, 13:43    Onderwerp: Reageer met quote

uhm........das duidelijke taal (denk ik), zal het wel aan die maat doorgeven, tnx
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Do 4 Nov 2004, 10:21    Onderwerp: Reageer met quote

Ik denk eerder dat je onderdrukslangen niet goed meer zijn aangesloten. Je originele luchtfilterhuis heeft aansluitingen voor de onderdruk slangen en carter ventilatie, wanneer je overgaat op n openluchtfilter dan kun je kleine filtertjes kopen voor de carterventilatie. De onderdrukslangen zul je ook n oplossing voor moeten zoeken. Ik zou ff wat plugjes in de luchtaanvoerbuis (dat ding waar t open filter aan zit) maken en daar de onderdrukslangetjes op zetten zodat t weer allemaal goed aangesloten is. Ook kom je je ECU aan t resetten, deze zal zichzelf opnieuw moeten inleren en zit nu nog in zn oude programma dat ingeleerd is op het standaard filter. Reset de ECU en dat zal al wonderen doen.

Een openluchtfilter heeft doorgaans een hogere luchtdoorlating (tot soms wel 40%!) dan je normale standaard filtertje, je ECU weet momenteel niet wat ie daarmee aan doet. Reset t ding, en laat m dan ff lopen stationair, blijf van t gas af voor n paar seconden en ga dan n stukje met m rijden, dan leert ie zichzelf in en zullen denk ik veel van je problemen ten einde zijn Smile

Suc6!
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
williamrtd
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 4 Januari 2004
Posts: 541
Woonplaats: rotterdam
PostGeplaatst: Do 4 Nov 2004, 15:23    Onderwerp: Reageer met quote

oke, tnx, gaan we dat ook eens proberen
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Supra Oma
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 1 November 2004
Posts: 323
PostGeplaatst: Vr 10 Dec 2004, 1:05    Onderwerp: Reageer met quote

zit al tijdje te wachten of het probleem is opgelost zal het nu maar ff vragen dus ....ben je er al uit een club genoot zit met zelfde probleem zie van daar ... Very Happy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
williamrtd
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 4 Januari 2004
Posts: 541
Woonplaats: rotterdam
PostGeplaatst: Vr 10 Dec 2004, 16:20    Onderwerp: Reageer met quote

uhm....een beetje wel.....ik heb zelf ook een swift, samen met een vriend... die heeft ook een openlucht-filter, het licht gewoon aan het merk en grote (schijnbaar), met een K&N doet hij het wel, zal wel naar het type vragen zodra hij hem heeft aangekocht.... weet alleen nie wanneer dat is, maar grote kans dat k&N het wel doet
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Supra Oma
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 1 November 2004
Posts: 323
PostGeplaatst: Zo 12 Dec 2004, 14:03    Onderwerp: Reageer met quote

oké ...zal ff bij hem navragen je hoort het wel
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Luchtfilters Tijden gesynchroniseerd met je computer
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB