Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Welke turbo is geschikt??

 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
MrDivra
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 22 Januari 2004
Posts: 26
Woonplaats: Leeuwarden
PostGeplaatst: Vr 22 Okt 2004, 13:47    Onderwerp: welke turbo is geschikt?? Reageer met quote

ik heb nu een turbo die tot max 0,9 kan gaan.
ik heb de wastegate al strakker gezet, maar de druk komt niet boven de 0,9 uit.
er komt binnenkort al een zwaardere intercooler op, en een BOV op die meer druk kan hebben.
dus nu moet de turbo nog vervangen worden om een turbo druk van 1,5 a 2 bar kan leveren.
maar welke is daar voor geschikt.
de motor is een 2.0 TD
_________________
Heb jij wel eens een mitsubishi langs de kant zien staan met pech????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ki
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 3 Februari 2004
Posts: 117
Woonplaats: Near Brussel
PostGeplaatst: Zo 24 Okt 2004, 16:52    Onderwerp: Reageer met quote

Als je de wastegate al (correct) "aangepast" hebt en de druk stijgt niet wil dat zeggen dat de druk elektronisch terug getrokken wordt.

Een nieuwe turbo kost je al gauw met installatie 2000 euro en dan gaat ie nog geen hogere druk geven daar de turbodrukregeling niet aangepast is.

Ik heb met succes een efficiënt, goedkoop en veilig systeem op poten gezet met enkele magneetventielen en drukreduceerventielen om de turbodruk tot hoogtes te drijven dat de turbo of injectiesysteem de limiterende factor vormen.

http://www.ki.yucom.be/ki mod.htm
_________________
- Quattro -
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
MrDivra
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 22 Januari 2004
Posts: 26
Woonplaats: Leeuwarden
PostGeplaatst: Wo 27 Okt 2004, 6:59    Onderwerp: Reageer met quote

hmmm... dat klinkt interesant!!!!
alleen een probleempje, alles is mechanisch aan die bak van mij.
dus de turbo druk wordt niet elektronisch geregeld.
dus ik vrees dat de turbo wel op zijn max zit.
de BOV is het niet, die is vast gezet.
_________________
Heb jij wel eens een mitsubishi langs de kant zien staan met pech????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ki
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 3 Februari 2004
Posts: 117
Woonplaats: Near Brussel
PostGeplaatst: Do 28 Okt 2004, 9:51    Onderwerp: Reageer met quote

Dat werkt eveneens en 100% op mechanische turbodrukregelsystemen, bij elektronisch gestuurde regelingen wordt de elektronica gebypassed.

Het schema kan sterk vereenvoudigd worden: 1 tot 2 drukregelaars zijn dan voldoende. Geen enkele constructeur laat zijn turbo tot tegen de limiet werken, zelfs niet als jij hem chipt. Er is altijd ruimte voor wat meer en dan nog.

Vele Audi S4 toepassingen werken fail safe en kunnen mits kwaliteitsturbo ook bij: een chip jaagt de turbodruk de hoogte in tot zijn echte limiet: 2.4 bar absoluut, dit kan hij maximaal 6 seconden volhouden alvorens permanente schade optreedt. Tijdens de 6 seconden gaat de inlaatt° van de lucht de hooget in tot zijn limiet en trekt de ECU de druk terug, net voor de turbo zichzelf schade toebrengt: net op tijd en dus het uiterste uit de turbo gehaald. Fail safe systeem van Audi.
_________________
- Quattro -
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Do 4 Nov 2004, 10:14    Onderwerp: Reageer met quote

Kweet ook niet tot in hoeverre t verstandig is met n diesel, die blokken krijgen toch al hogere compressie te verkroppen en heb zo mn twijfels bij het verder doorvoeren van die druk op dat soort blokken... Maar een zekere uitspraak durf ik er niet over te doen, heb geen kaas gegeten van diesels, nooit mee bezig geweest, nooit onderzoek naar gedaan. Wel weet ik dat diesel door de druk ontbrand dus wordt de druk te hoog zal het brandstofmengsel te vroeg ontbranden en dan krijg je dus wat we bij benzinemotoren 'pingelen' noemen, valse ontbranding wat letterlijk gaten in je zuigers kan branden.

Ook zul je ervoor moeten zorgen dat je lucht / brandstof mengsel niet te arm wordt, want dan loopt de temperatuur te hoog op en zul je je kleppen verbranden en nog wel meer aan je blok verwoesten. Dan kun je nog beter een te rijk mengsel hebben, t loopt dan als n dweil maar is minder schadelijk.... wel je katalysator gaat ervan naar de verdommenis, maar beter dat dan je motorblok.

Net als ki al zegt, t is hoogst onwaarschijnlijk dat je turbo al aan zn maximum zit, er valt heus nog wat uit te halen (meer dan je denkt) maar wat wil je met je blok, power of duurzaamheid? Wil je t beide dan kun maak je borst maar nat, gaat veel geld, tijd, research en werk kosten! En vooral geld, want de nodige uurtjes die je op de rollenbank gaat doorbrengen kosten handen vol geld!
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging Tijden gesynchroniseerd met je computer
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB