Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Turbo vraagje...

 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Cars & Tuning Talk
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
R5GTT
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 7 Januari 2005
Posts: 302
Woonplaats: Eindhoven
PostGeplaatst: Za 17 Nov 2007, 0:22    Onderwerp: Turbo vraagje... Reageer met quote

Jaja, ook ik heb nog wel eens een turbo vraagje.. lol..

Het geval is het volgende :

Zoals sommige van jullie wel weten ben ik tussen werk en alle bedrijvigheden door bezig met 4 carb's op mijn cordia te bouwen, en een aangepast uitlaatsysteem er op te zetten. Nu wil het geval dat ik goedkoop aan een blok+turbo van een vlovo 480 turbo kan komen, waarvan ik dus de turbo en delen van het uitlaatsysteem over wil gaan zetten op de cordia.

Ik weet alleen niet helemaal zeker of dit goed gaat in combinatie met drwarsstromende carb's... Ik heb al enkele verhalen gehoord dat je dan vanuit de turbo een extra slang moet trekken naar de vlotterkamers van de carb's om te zorgen dat de druk in het systeem gelijk blijft, en zodoende de carb's ook blijven werken. Ik hoop dat jullie een beetje snappen wat ik bedoel.

Iemand een idee hier over ? ik zie jullie reacties graag tegemoet.
_________________

Mad max quote - Speed is a question of money... how fast do you want to go ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Turbo Beast
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 27 Oktober 2007
Posts: 41
Woonplaats: Spierdijk
PostGeplaatst: Za 17 Nov 2007, 20:35    Onderwerp: Reageer met quote

Ik snap wel wat je bedoeld, ik heb ooit eens een duitse jongen gesproken met een oude kadett die er een turbo op gemonteerd had!
Het probleem is met de carbs dat als de druk van je brandstof te laag is, deze niets geven zodra de turbo begint te spoelen! en dan komt inderdaad het andere druk verschil er nog bij van de lucht.
Je zal een grotere brandstof druk als je turbo druk moeten zien te krijgen plus dat je ergens de druk in je carbs moet houden, dit doen ze doorgaans door een luchtdichte bak om de carb heen te bouwen met daaraan de turbo pijp verbonden.

Er is ook nog een minder aan te raden manier, de carb Vóór de turbo te monteren, op deze manier kan je geen intercooler gebruiken want hier zou de brandstof condenseren. Uiteindelijk is een EFI oplossing het makkelijkst.....
_________________
Bumperkleven? Slipstreamen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
R5GTT
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 7 Januari 2005
Posts: 302
Woonplaats: Eindhoven
PostGeplaatst: Zo 18 Nov 2007, 15:37    Onderwerp: Reageer met quote

De oplossing met de bak om de carbs had ik ook al gehoord ja, maar ik ben een beetje bang dat ik dan wel erg veel turbo-lag ga hebben aangezien ik dan dus heel die bak ook moet vullen....
_________________

Mad max quote - Speed is a question of money... how fast do you want to go ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
ThunderBunny
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 9 Juni 2005
Posts: 815
PostGeplaatst: Zo 18 Nov 2007, 19:19    Onderwerp: Reageer met quote

Dat zal reuze mee vallen weetje hoeveel lucht een turbo verplaats als die begint met spoolen!  Shock  heel erg veel dat bakje heeft een turbo binnen een fractie van een seconde op druk, denk dat de uitdaging gaat worden hoe maak je die lucht dicht en turbo druk bestendig?
_________________
Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
R5GTT
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 7 Januari 2005
Posts: 302
Woonplaats: Eindhoven
PostGeplaatst: Zo 18 Nov 2007, 19:39    Onderwerp: Reageer met quote

Maar het moet toch mogenlijk zijn om de carb's inwendig op dezelfde druk te brengen, zonder dat ik dus een hele kast er omheen moet gaan bouwen ? dat wordt met 4 carb's namenlijk nogal een klus...
_________________

Mad max quote - Speed is a question of money... how fast do you want to go ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Ma 19 Nov 2007, 0:52    Onderwerp: Reageer met quote

De vlotterkamers op druk zetten lijkt mij wel een logische oplossing,
alleen moet je dan wel zorgen dat je brandstofpomp meer druk kan
leveren dan de turbo, anders drukt die de brandstoftevoer dicht denk ik...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Turbo Beast
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 27 Oktober 2007
Posts: 41
Woonplaats: Spierdijk
PostGeplaatst: Ma 19 Nov 2007, 16:43    Onderwerp: Reageer met quote

Dat moet dus sowieso want de vlotter komt al onderdruk zodra de brandstof toevoer geopend word, dus die brandstofpomp is al een must (walbro?) zonder definitieve aanpassingen aan de carb zelf is bak de enige optie volgens mij, tenzij je geen intercooler wilt gebruiken met de carbs voor de turbo...
_________________
Bumperkleven? Slipstreamen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Longbow
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 3 Juni 2004
Posts: 1927
Woonplaats: Voerendaal
PostGeplaatst: Ma 19 Nov 2007, 17:50    Onderwerp: Reageer met quote

Carbs weggooien en injectie systeem voor in de plaats zetten! Wink
_________________
VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
R5GTT
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 7 Januari 2005
Posts: 302
Woonplaats: Eindhoven
PostGeplaatst: Ma 19 Nov 2007, 20:51    Onderwerp: Reageer met quote

De grap is nou net dat ik injectie te makkelijk vind, en dus liever die carbs er op wil hebben. Het inlaatsysteem voor de carbs (dus een compleet nieuw inlaatspruitstuk) is zo goed als klaar. Nu wil het geval dat ik dus voor heel weinig geld aan een turbo systeem kan komen, en dit er graag bij wil bouwen. Je maakt me simpelweg niet wijs dat turbo+carb niet gaat, want op mijn renault zit dit standaard op (da's alleen een valstromer ipv een dwarsstromer)
Zoals ik al zei hoorde ik van bekenden dat het mogenlijk moet zijn om de vlotterkamers van de carbs onder druk te zetten, aangezien dit bij enkele motoren die achteraf omgebouwd zijn naar turbo ook is gedaan... Dus ik had gehoopt dat iemand hier daar toevallig meet over wist, maar ik kan natuurlijk ook wel eens op wat motor fora rond gaan kijken.
Injectie ipv carbs er op is voor mij geen optie, simpelweg omdat er al teveel werk zit in het carb systeem, en omdat ik graag iets aparts wil hebben..  Very Happy
_________________

Mad max quote - Speed is a question of money... how fast do you want to go ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Turbo Beast
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 27 Oktober 2007
Posts: 41
Woonplaats: Spierdijk
PostGeplaatst: Ma 19 Nov 2007, 22:42    Onderwerp: Reageer met quote

Als jij een brandstofpomp hebt die de druk aankan, en die zijn er genoeg die 2 bar druk leveren aan het eind van de leiding moet het gewoon kunnen mits je de hele rambam luchtdicht maakt!
Ben er trouwens vandaag achter geraakt dat op de V8 motoren als daar een turbo op gezet word dit wel vaak met het systeem met de carb VOOR de turbo gemonteerd word, dus toch wellicht een optie.
De carb in kwestie:

Dit is er 1 van een volkswagen kever, dus nu is de keuze makkelijk: Wel of Geen intercooler?
_________________
Bumperkleven? Slipstreamen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
R5GTT
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 7 Januari 2005
Posts: 302
Woonplaats: Eindhoven
PostGeplaatst: Ma 19 Nov 2007, 23:01    Onderwerp: Reageer met quote

Hmm... de bedoeling was eigenlijk wel met intercooler... bovendien wordt de bovenstaande oplossing wel wat lastig met 4 carburateurs...
_________________

Mad max quote - Speed is a question of money... how fast do you want to go ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Turbo Beast
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 27 Oktober 2007
Posts: 41
Woonplaats: Spierdijk
PostGeplaatst: Di 20 Nov 2007, 7:46    Onderwerp: Reageer met quote

Ja naja je zou een soort spruitstuk kunnen lassen maar dat doet er niet toe. Zou kijken of je de inlaatkant lucht dicht krijg met denk ik dan toch die bakjes en een andere brandstof pomp
_________________
Bumperkleven? Slipstreamen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Cars & Tuning Talk Tijden gesynchroniseerd met je computer
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB