Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Motor maakt plots veel meer lawaai en tis alsof hij harder m
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Za 27 Okt 2007, 22:32    Onderwerp: Reageer met quote

denkertje schreef:
Ah ik word gek van al de gepeins.

Dan naar de garage en ze vragen ernaar te KIJKEN...

Dat kan/mag niet veel kosten, dus dan is niet rijk zijn geen probleem Wink
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
denkertje
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 14 Augustus 2007
Posts: 66
PostGeplaatst: Za 27 Okt 2007, 23:05    Onderwerp: Reageer met quote

Murcielaygo schreef:
denkertje schreef:
Ah ik word gek van al de gepeins.

Dan naar de garage en ze vragen ernaar te KIJKEN...

Dat kan/mag niet veel kosten, dus dan is niet rijk zijn geen probleem Wink


Ja  snap ik maar ik heb weinig goede ervaringen met herstellers van zaken zoals scooter en zo. Dus ik zou graag wat voorbereid gaan zodat ze  me geen oor aannaaien. Stel je voor dat ze zeggen: ah ja homokineet, wiellagers en veringen overal vervangen, en stel je voor dat het dan alleen maar een wiellager aan 1 wiel was of zo. ja kan ik me goed inbeelden na alles wat ik reeds gelezne heb via google. (kwik-fit en zo)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Za 27 Okt 2007, 23:51    Onderwerp: Reageer met quote

Bovag-garage nemen.

Eerst rvagen hoe en wat, evt. die check afrekenen, second-opninion
hier vragen of aan een andere garage en DAN laten repareren...

Tegenwoordig echt zo vreemd niet hoor...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
denkertje
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 14 Augustus 2007
Posts: 66
PostGeplaatst: Zo 28 Okt 2007, 0:40    Onderwerp: Reageer met quote

Murcielaygo schreef:
Bovag-garage nemen.

Eerst rvagen hoe en wat, evt. die check afrekenen, second-opninion
hier vragen of aan een andere garage en DAN laten repareren...

Tegenwoordig echt zo vreemd niet hoor...


Bedankt voor de tip. Is idd een goed idee. Zal eens moeten googlen naar bovag want dat ken ik niet (ik ben van belgie, oost vlaanderen)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Zo 28 Okt 2007, 1:25    Onderwerp: Reageer met quote

OOPS  Embarassed

Bovag is een soort van keurmerk in Nederland, dat staat voor BOnd VAn Garagisten,
die hanteren allemaal dezelfde standaard en daar kun je niet zomaar lid van worden.

Ik weet zo niet wat in België daar de equivalent van is...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
denkertje
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 14 Augustus 2007
Posts: 66
PostGeplaatst: Zo 28 Okt 2007, 13:38    Onderwerp: Reageer met quote

Murcielaygo schreef:
OOPS  Embarassed

Bovag is een soort van keurmerk in Nederland, dat staat voor BOnd VAn Garagisten,
die hanteren allemaal dezelfde standaard en daar kun je niet zomaar lid van worden.

Ik weet zo niet wat in België daar de equivalent van is...

vab-vtb of zoiets?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Longbow
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 3 Juni 2004
Posts: 1927
Woonplaats: Voerendaal
PostGeplaatst: Zo 28 Okt 2007, 14:41    Onderwerp: Reageer met quote

Ga eens langs de merk dealer en ook even langs een onafhankelijk autobedrijf, vraag het bij beide, en zet beide verhalen hier neer. Kloppen beide verhalen van beide garages grotendeels, is er kans dat wat hun zeggen ook gedaan moet worden.
_________________
VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
denkertje
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 14 Augustus 2007
Posts: 66
PostGeplaatst: Zo 28 Okt 2007, 18:21    Onderwerp: Reageer met quote

Longbow schreef:
Ga eens langs de merk dealer en ook even langs een onafhankelijk autobedrijf, vraag het bij beide, en zet beide verhalen hier neer. Kloppen beide verhalen van beide garages grotendeels, is er kans dat wat hun zeggen ook gedaan moet worden.


Dat is een heel goed idee. wat vragen ze daar dan voor?

Ik zal tevens effe posten wat i deze namiddag heb gedaan:

----
Nu, ik heb wat gesleuteld aan de wagen om een aantal zaken te checken. Heb wel effe moeten slikken. Ik had drie rode brede bakstenen gebruikt voor het omhoogsteken van de wagen. Dus eerst de krik er onder; drie bakstenen gestapeld, krik er van onder en effe de motor in stationair laten draaien. DAn met was zeepsop op dat deel van de uitlaat gepoten dat eigenlijk zowat in het midden van de wagen zit. Ik lag er niet volledig onder omdat ik die bakstenen niet echt vertrouwde. Ik kon geen scheur of gaatje waar detecteren. Wel klopte ik meerdere malen op dat rechthoekig deel van de uitlaat, die zich zowat onder de versnellingspook bevindt. Ik on hem een beetje op hoog kloppen met mijn vlakke hand en hoorde als het ware alsof er een muntstuk inzat. Zo een rammelend geluid of zo. Ook als ik gas gaf en terzelfdertijd onder de wagen keek zag ik dat rechthoekig deel lichtjes naar beneden komen (ongeveer 1 cm). En hoorde heel duidelijk dat het blikkerig geluid daar van daan komt.

Ik heb mijn rechtervoorwiel en achterwiel er af gehaald en eens gekeken naar de schojven en zo. Ik kon niet onmiddellijk iets ontdekken wat de oorzaak van het geluid kon zijn als ik aan 60 per uur of zo een scherpe bocht neem. de banden hadden geen sporen van slijtage of schuren tegen de wielkas. Wel merkte ik een heel lichte knik, heel licht, toen ik het rechtervoorwiel met de hand deed draaien. ( of is het een "kink"?).
Toen ik mijn rechtervoorwiel er terug opdraaide, wou het niet meer draainen. Vond ik vreemd. Ik had de moeren met de sleutel en mijn gewicht vastgedraaid. wellicht te hard? Heb toen de moeren terug losgedraaid en met de hand zo hard mogelijk vastgedraaid.
Toen de wagen een uurtje terug getest aan 50 tot 120 per uur  en er is niks veranderd.

toen ik eerst de krik links vooraan had gebruikt om de drie bakstenen er onder te steken om de inlaat/uitlaat te controleren en de krik terug er onder stak om e bakstenen te verwijderen zag ik dat alle drie de bakstenen gebroken waren. DAt was effe slikken. gelukkig is er niks gebeurd en heb ik tevens niet het risici genomen om me onder  de wagen te leggen. Dus DAT IS IETS WAT IK NIET MEER ZAL DOEN. lol

Dus mijn volgende stap is effe bij de garagist op de brug en hem effe laten kijken naar die hele uitlaatlijn. Ah ik vrees er al voor: "ah ja die hele uitlaat is om zeep en moet helemaal vervangen worden." Als ik die zo op het eerste zicht zag , zag die er zelf nog mooi en roestvrij uit.

Dus effe horen wat die te zegen heeft, effe hier dan polshoogte nemen, en dan eventueel laten repareren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Ma 29 Okt 2007, 0:17    Onderwerp: Reageer met quote

Misschien zit toch ergens 'n lek buiten het zicht...
Zou het ook niet kunnen dat een aansluiting van pijp en demper los is gaan zitten en dat het daar rammelt?
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
denkertje
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 14 Augustus 2007
Posts: 66
PostGeplaatst: Ma 29 Okt 2007, 7:08    Onderwerp: Reageer met quote

Jesse schreef:
Misschien zit toch ergens 'n lek buiten het zicht...
Zou het ook niet kunnen dat een aansluiting van pijp en demper los is gaan zitten en dat het daar rammelt?


jA? DAT ZOU WEL EENS KUNNEN MAAR IK WEET NIET OF DAT DAT DAN OOK  HET  TOEGENOMEN LAWAI VA AF MEER DAN 120 KM/U KAN VERKLAREN;
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Longbow
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 3 Juni 2004
Posts: 1927
Woonplaats: Voerendaal
PostGeplaatst: Ma 29 Okt 2007, 10:28    Onderwerp: Reageer met quote

Ga nou maar gewoon een keertje naar 2 verschillende garages, en zet de door hun vertelde verhalen hier neer.
_________________
VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
denkertje
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 14 Augustus 2007
Posts: 66
PostGeplaatst: Ma 29 Okt 2007, 11:10    Onderwerp: Reageer met quote

Longbow schreef:
Ga nou maar gewoon een keertje naar 2 verschillende garages, en zet de door hun vertelde verhalen hier neer.


ok, zal ik doen. nogmaals bedakt aan iedereen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Riel
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 2 Februari 2007
Posts: 110
PostGeplaatst: Di 30 Okt 2007, 10:47    Onderwerp: Reageer met quote

Misschien is je katalysator leeg Smile
_________________
Renault Safrane 2.5 20v RXT
www.renault-tuning.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
denkertje
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 14 Augustus 2007
Posts: 66
PostGeplaatst: Di 30 Okt 2007, 11:59    Onderwerp: Reageer met quote

Riel schreef:
Misschien is je katalysator leeg Smile


Leeg??
ik dacht eerder an een fout werkende lambdasonde die in mijn kat waardoor de kat nu ook kapot is en daardoor mss rammelt.

ik heb een afspraak ij een garagist, dit weekend;

Maar ik heb ergens gelzen dat de kat onmid weer kapot kan gaan zals je de oorzaak er van niet aanpakt. ZAl de garagist dit in de gaten hebben?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ThunderBunny
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 9 Juni 2005
Posts: 815
PostGeplaatst: Do 1 Nov 2007, 1:25    Onderwerp: Reageer met quote

de schuldige is gevonden!  Laughing  Wink
een goede garage zal dit zeker merken.
maar zoals jij het beschrijft dan lijkt het mij ook de cat en niet de sonde dat verklaart dan ook waarom hij meer lawaai maakt en niet harder dan 120 wilt.
_________________
Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3
Pagina 3 van 3

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB