Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| ki Junior Member
| Geregistreerd op: 3 Februari 2004 | Posts: 117 | Woonplaats: Near Brussel |
|
Geplaatst: Zo 3 Okt 2004, 20:43 Onderwerp: niks te chippen, gewoon met kennis van zake afstellen |
|
|
|
Een Audi specialist motorrevisie heeft mijn blok eens deftig afgesteld. Dit is het resultaat op de Duitse Autobahn.
Maximus, ik zou al maar beginnen zweten want ik kom kort achter uw hielen plakken.
[Edit by Jesse] 'k heb het plaatje even wat verkleind, was erg groot! Wat SaphireNX zegt klopt ook, met speciale karakters in de bestandsnaam werkt het meestal niet. Bij deze even gecorrigeerd _________________ - Quattro - |
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Zo 3 Okt 2004, 22:37 Onderwerp: |
|
|
|
Probeer de naam eens te veranderen...
Dus zonder apestaart en spaties...
Nu werkt het niet en met wat truc-werk ziet het plaatje er niet uit: _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Zo 3 Okt 2004, 22:59 Onderwerp: |
|
|
|
Bij deze ff gecorrigeerd, plaatje is zowiezo niet zo heel duidelijk, maar 'k denk 't punt wel duidelijk is
Heb je aardig voor mekaar Ki! _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| ki Junior Member
| Geregistreerd op: 3 Februari 2004 | Posts: 117 | Woonplaats: Near Brussel |
|
Geplaatst: Ma 4 Okt 2004, 6:35 Onderwerp: |
|
|
|
Da's raar, na het uploaden heb ik 2 x de pagina met succes kunnen openen. Afin, bedankt om het aan te passen.
Dat plaatje is 1 beeld uit een video, vandaar dat het niet echt duidelijk is.
http://www.ki.yucom.be/260.wmv _________________ - Quattro - |
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Wo 6 Okt 2004, 11:55 Onderwerp: |
|
|
|
Zweet zweet
Mooie top man! En dat alleen door t afstellen, wat zijn de overige mods?
Voorlopig blijf ik ff bij die snelheid uit de buurt... Wil deze auto langer houden dan vandaag _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Wo 6 Okt 2004, 13:00 Onderwerp: |
|
|
|
Maximus schreef: |
Wil deze auto langer houden dan vandaag |
Wat een rare opmerking van jouw kant, jij was 't toch die altijd de middenweg van max. performance en duurzaamheid zocht? _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Wo 6 Okt 2004, 14:19 Onderwerp: |
|
|
|
Oetlul, er bestaat nog zoiets als mannen in blauw... en medenwegen zoek ik niet, ik wil t beste van bijde werelden, snel én betrouwbaar _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Wo 6 Okt 2004, 17:48 Onderwerp: |
|
|
|
Maximus schreef: |
Oetlul, er bestaat nog zoiets als mannen in blauw... |
Goh en ik me maar afvragen waarom Ki 't in Duitsland getest heeft _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Wo 6 Okt 2004, 20:46 Onderwerp: |
|
|
|
Wel netjes houden hier!
Dus "Meneer Oetlul" |
|
Naar boven |
|
|
| ki Junior Member
| Geregistreerd op: 3 Februari 2004 | Posts: 117 | Woonplaats: Near Brussel |
|
Geplaatst: Wo 6 Okt 2004, 20:54 Onderwerp: |
|
|
|
modificaties:
alles eerst in fabrieksinstelling gezet, alle potentiële defecte schakelaars, sensoren en dichtingen vervangen. Vervolgens de turbodruk doen stijgen door het noodloopniveau te herleggen tot tegen de limiet dat de PC afslaat.: vervolgens iets terugschroeven maar niet te veel. Dit wordt gedaan door de veer in de externe wastegate te verstevigen m.b.v. een metalen ring en 1 themoelastische dichting die uitzet bij hogere t°: als de motor warmer wordt stijgt de turbodruk en compenseert op die manier vermogenverlies door verhittende motoren.
CO afgesteld naar de bovenste limiet zodat hij zich niet verslikt bij het gassen (0,9% ipv 0,4%). en dten allen tijde met hoogkwalitatieve olie rondrijden die om de 2 maanden wordt ververst. Rijdt 260 als vanzelf _________________ - Quattro -
Laatst aangepast door ki op Wo 6 Okt 2004, 21:18, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
|
| ki Junior Member
| Geregistreerd op: 3 Februari 2004 | Posts: 117 | Woonplaats: Near Brussel |
|
Geplaatst: Wo 6 Okt 2004, 20:59 Onderwerp: |
|
|
|
Overige mods zoals spoilers, velgen, brede banden, verlaagde veren of zo staan er niet op: uit het fabriek is alles al dik in orde op dergelijke audi's _________________ - Quattro - |
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Zo 10 Okt 2004, 23:04 Onderwerp: |
|
|
|
tijd voor een dyno Es kijken hoeveel vermogen t ding nu op de wielen plant nu je 'm perfect afgesteld hebt _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| ki Junior Member
| Geregistreerd op: 3 Februari 2004 | Posts: 117 | Woonplaats: Near Brussel |
|
Geplaatst: Ma 11 Okt 2004, 5:54 Onderwerp: |
|
|
|
Da's nu juist een probleempje, ik ken in België niemand die een deftige 4x4 testbank heeft. Ze willen allemaal een cardan afkoppelen. Gekken! Dan vernielt de Torsen zich quasi instant.
1x heb ik een vermogenrun laten nemen met een zware pneumatische modificatie op de motor waarmee je de turbodruk kon regelen met een drukregelaar naast de bestuurder, de ECU druksensor werd geklemd op 1.3 bar. Had toen 260 ft/lbs en 215 pk aan de wielen en liep tot 267 kmh op de bank. De brandstofvoorziening was echter aan dit vermogen niet meer in orde dus hebben we de lean burn power test gestaakt.
Ik zal eens kijken of ik bij de invoerder geen run kan versieren... _________________ - Quattro - |
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Ma 11 Okt 2004, 12:02 Onderwerp: |
|
|
|
Ik ben benieuwd! Kardan afkoppelen is idd geen optie!! Belachelijk dat ze al met t idee komen
Voor je brandstof toevoer weer op pijl te krijgen had je misschien een Walbro brandstofpomp kunnen inbouwen, een 190 zou voldoende moeten zijn lijkt me zo. Als ie dan nog te zuinig loopt had je nog n Cartech FMU kunnen overwegen met een 1:4 verhouding ofzo, die had t je wel bijgeregeld, mocht je behoefte hebben aan nóg fijnere afstelling zou een
Apexi SAFC2 misschien wat voor je geweest zijn. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
|
|