Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Vr 28 Mei 2004, 14:17 Onderwerp: |
|
|
|
Jesse, hij heeft n turbo, waarschijnlijk dus ook een intercooler, zijn lucht wordt standaard gekoeld voor t in zn blok komt CAI zal bij hem weinig tot geen verschil maken als je t mij vraagt. Dan ga je over n paar PK hooguit spreken.
Een M3 einddemper zal er best oppassen, of dit ideaal is wat betreft tegendruk... I dunno, een turbo heeft t liefste een freeflow uitlaat, zo weinig mogelijk tegendruk.
Idd, ik zeg GREEN filter, maar zo erg veel zal t niet schelen tussen die 2, het is maar je persoonlijke voorkeur. Ze zijn alle 2 erg goed, maar Green is momenteel goed aan t inlopen op stemming ten op zichten van K&N die lang aan top gestaan heeft.
410nM is niet je boost, das je koppel, en t lijkt me vrij stug dat dat vanaf 1500 t/m 3250 onveranderd blijft, misschien dat het tussen dit berijk niet onder de 410nM zakt ofzo, vind het erg veel koppel wel... Daar trek je het asfalt mee van het wegdek maar goed, dat zijn diesels, koppelmonsters! Persoonlijk blijf ik toch bij benzine, maarja, das n persoonlijke voorkeur...
Suc6 ermee _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| veilsidesupra Advanced Member
| Geregistreerd op: 19 Oktober 2003 | Posts: 514 | Woonplaats: Woerden |
|
Geplaatst: Ma 31 Mei 2004, 11:53 Onderwerp: |
|
|
|
laatst was er een special bij de 6e versnelling over EPS, mooi bedrijfje... idd een stuk beter dan Autostyle _________________ It's not how you stand next to your car, it's how you race your car. Ya'll better learn that!
|
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Ma 31 Mei 2004, 12:27 Onderwerp: |
|
|
|
Jah, heb k ook nog gezien, Jesse was op dat moment bij mij en we hadden alle 2 een fokking hang-over dus ik weet nie of ie t zich nog perfect herinnert... maar ik zei gelijk al tegen 'm "kijk, das nou EPS!", herkon t al in n seconde _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Ma 31 Mei 2004, 13:14 Onderwerp: |
|
|
|
Ja dat herinner ik me nog hoor _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| veilsidesupra Advanced Member
| Geregistreerd op: 19 Oktober 2003 | Posts: 514 | Woonplaats: Woerden |
|
Geplaatst: Ma 31 Mei 2004, 19:41 Onderwerp: |
|
|
|
_________________ It's not how you stand next to your car, it's how you race your car. Ya'll better learn that!
|
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
|
Naar boven |
|
|
| ki Junior Member
| Geregistreerd op: 3 Februari 2004 | Posts: 117 | Woonplaats: Near Brussel |
|
Geplaatst: Zo 5 Sep 2004, 15:58 Onderwerp: |
|
|
|
80 pk standaard erbij op een BMW 330: no way man. Die dyno print wil ik eerst zien alvorens te geloven. en vervolgens wil ik jouw wagen (en vooral motor) nog wel eens zien na 6 maanden.
Ik heb op dit ogenblik 215 pk (origineel 162pk), gemeten op een dyno. Dat heeft niet zo veel moeite gekost om dat te bereiken maar er komen wel enkele gedragsregels bij kijken. Als ik gewoon maar rij zoals ik het wil verbrand ik de boel binnen de korste keren (10-tal minuutjes).
40% erbij is gewoon te veel, zeker als je nog een tijdje met jouw motor en aandrijfgeheel wil blijven rondrijden. BMW heeft niet zo gek veel marge op koppeling en transmissie als een Audi Quattro met Torsen rondom.
De uitlaten helpen qua power geen fluit tenzij je de motor opvoert en de tegendruk te hoog wordt: dan moet je gewoon een pijp hebben die wat groter is en de gassen sneller afvoert.
Zo zo, een 330Cd, dat ken ik nog niet. ik weet dat een 330Ci me ooit eens gepoept heeft in Duitsland tegen de 250 km/h toen ik zo'n 180 lean burn pk's had. De 270 Cdi's waren allen easy meat op de Duiste highways dus zo'n 330Cd zou wel eens spannend kunnen worden. _________________ - Quattro - |
|
Naar boven |
|
|
| ki Junior Member
| Geregistreerd op: 3 Februari 2004 | Posts: 117 | Woonplaats: Near Brussel |
|
Geplaatst: Zo 5 Sep 2004, 16:07 Onderwerp: |
|
|
|
Dat enorme koppel bij die diesels is normaal, ze hebben dat allemaal. De eerste de beste 1.9 Tdi heeft al meer dan 300 Nm koppel, da's meer dan mijn 2.2 turbo benzine met 215 pk maar helpen aan de stoplichten of op de autostrade doet het toch niet voor de dieselkes: opzij moeten ze!
een 330 met +400 Nm koppel is dus best mogelijk maar gezond is anders voor die motoren. Als ze dezelfde moeite doen op benzinemotoren rijdt iedereen met onvervalste raketten rond: weet je dat die rotte diesels meer dan 2 bar overdruk hebben op de inlaatcollector? Da's het niveau van zwaar opgefokte benzinemotoren ŕ la Audi RS2, RS4, ... En dan pak ik de high pressure diselkes met een 6 tienden bar overdruk Om nog maar eens te zwijgen van wat het zou geven als ik die druk eens zou verdrievoudigen zoals standaard op de zware Tdi's. _________________ - Quattro - |
|
Naar boven |
|
|
|
|