Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Luchtfilter voor bmw 330cd
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Luchtfilters
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
geraldoblo
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 1 Juni 2004
Posts: 19
Woonplaats: mijdrecht
PostGeplaatst: Do 22 Jul 2004, 14:07    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb een gewone ouderwetse diesel.
kan er bij mij ook een open filter op????

ik had op mijn vorige auto ook een universele filter(ford XR2i)
maar toen werd de auto toch minder pittig Crying or Very sad
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Do 22 Jul 2004, 15:35    Onderwerp: Reageer met quote

Had je er soms geen cold air intake bij? Dan werkt het nl. idd in je nadeel...
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Do 22 Jul 2004, 15:44    Onderwerp: Reageer met quote

Goed zo Smile Hij kan wel meer lucht aanzuigen door n sportfilter, maar zonder cai zal ie de warme lucht onder de motorkap aanzuigen (lucht wordt verwarmd door de warmteafgifte van je motor), en warme lucht bevat minder zuurstof dan koude lucht, dus ook al zuigt ie meer aan, hij zuigt minder zuurstof binnen, en dat is wat je nodig hebt voor vermogen... Oplossing, aanzuigbuis maken.
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
geraldoblo
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 1 Juni 2004
Posts: 19
Woonplaats: mijdrecht
PostGeplaatst: Vr 23 Jul 2004, 12:09    Onderwerp: Reageer met quote

ik had de filter in de orginele bak gelegen,en daar zat een buis aan naar voren
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Vr 23 Jul 2004, 12:15    Onderwerp: Reageer met quote

Vreemd, zou normaal toch beter moeten gaan dan...
Maar dit hangt van veel factoren af, en het resultaat is bij elke auto en elk motorblok anders...
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Za 24 Jul 2004, 11:00    Onderwerp: Reageer met quote

Dat ligt er maar helemaal aan, als je een inleg filter hebt gebruikt en t werd dan minder vermogen dan heb je toch iets fout gedaan, óf je ECU niet gereset. Heb je een openluchtfilter in de originele behuizing gepropt dan snap ik t direct... foute boel...

Aanzuigbuis van originele filterhuis is te klein, en er zit in het originele filterhuis een 'winterstand' klep, die neemt warme lucht bij het uitlaatspruitstuk op (niet UIT het spruitstuk maar de omringende lucht, die verwarmd is door het spruitstuk). JE hebt grote kans dat die klep niet meer goed gefunctioneerd heeft en constant open gestaan heeft... en welkom hot air!
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
ki
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 3 Februari 2004
Posts: 117
Woonplaats: Near Brussel
PostGeplaatst: Do 19 Aug 2004, 8:17    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb eens gevraagd aan een specialist motorrevisie van Audi en VW motoren wat zo'n sportfilter nu eigenlijk doet, vooral op wagens met turbo. Antwoord was: wat al zeker is is dat het de boel naar de pruimen draait omdat je meer vuil binnentrekt en daar houden turbo's en motoren niet echt van. De turbo duwt toch de lucht met een bepaalde druk naar binnen en het iets gemakkelijker laten verlopen van dit proces heeft geen tot een verwaarloosbaar resultaat. Ik heb eveneens de testen gelezen van een Audi S4 2.7T quattro eigenaar die een sportuitlaat en sportluchtfilter installeerde en ontdekte dat dit geen bal effect had. Zelfs bij een verbeterde intercooler met minder tegendruk had het geen effect omdat de ECU de turbodruk licht verlaagde om ervoor te zorgen dat de prestaties van de wagen zo consistent mogelijk bleven: typisch Audi turbo: de wagen gaat even hard op een ijskoude als op een bloedhete dag, ongeacht of het nu op zeeniveau is of 4 km in de bergen.
_________________
- Quattro -
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Do 19 Aug 2004, 15:05    Onderwerp: Reageer met quote

Klinkt goed dan die Audi motoren! Thumbs up
Maarre hoezo trekt een sportluchtfilter vuil naar binnen dan? Het is en blijft wel degelijk een filter, alleen van ander materiaal.

Zelf rij ik nog een wagen van "de ouwe garde" Razz zonder turbo en zelfs zonder ECU. Hier maakt het wel degelijk verschil in het hoge toerengebied! Zonder was het doortrekken bij ± 5000 rpm ver afgelopen, met trekt ie met gemak door tot aan de begrenzer op 7000 rpm Very Happy
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
ki
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 3 Februari 2004
Posts: 117
Woonplaats: Near Brussel
PostGeplaatst: Do 19 Aug 2004, 20:51    Onderwerp: Reageer met quote

ALs je meer lucht naar binnen kunt trekken wil dat zeggen dat je een grover patroon hebt en dat er dus meer partikels naar binnen trekt. Vaak wordt er olie gebruikt om stof te pakken maar die raken snel verzadigd.

Een goede standaardfilter is ondoorzichtig maar als je er op blaast voel je de lucht er zo doorheen stromen.

Dat het jou hielp was dan te wijten aan een standaard filter met (grote) tekortkomingen, alleszins, het hielp bij jou en da's het belangrijkste. Wink
_________________
- Quattro -
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Do 19 Aug 2004, 23:26    Onderwerp: Reageer met quote

Psies 0)
En idd dat filter van mij maakt gebruik van olie, 'k onderhoud 'm natuurlijk wel! Wink
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
ki
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 3 Februari 2004
Posts: 117
Woonplaats: Near Brussel
PostGeplaatst: Za 21 Aug 2004, 14:42    Onderwerp: Reageer met quote

tzalma best zijn. bij crossmotoren om de rit, bij baanmotoren om de 2000 km. Hoe vaak doe jij dat?
_________________
- Quattro -
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Za 21 Aug 2004, 17:04    Onderwerp: Reageer met quote

Tot nu toe ongeveer om de 20.000 km gedaan. Maar ik rij er zowiezo nu nie echt extreem mee, met me 85 peekaatjes Razz
Geloof dat K&N om de 100.000 km voorschrijft om 'm schoon te maken, dat vind ik dan weer een beetje erg veel.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Za 21 Aug 2004, 23:38    Onderwerp: Reageer met quote

In de USA zijn tests gedaan op een Dyno met een DeLorean met
een standaard- en een sportfilter en daarna nog een test met het
sport-filter in een aangepaste (grotere doorsnede) airbox...

Het resultaat met het K&N-filter was 3pk winst... (op 130pk),
De andere airbox had geen meetbaar effect, zonder filter liep
de motor SLECHTER door het moeilijker pbouwen van vacuum
voor de gaskleppen. Met dat vacuum worden op deze motor
een aantal regelsystemen aangestuurd die het dan niet goed doen...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ki
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 3 Februari 2004
Posts: 117
Woonplaats: Near Brussel
PostGeplaatst: Zo 22 Aug 2004, 9:08    Onderwerp: Reageer met quote

awel, dat vind ik nu eens een prachtige waarde. Met nieuwe luchtfilter 3 pk erbij, dat komt overeen met mijn gedachten.

Op een KAwasaki ZX-9R met standaard zo'n 130 pk gaf een volledig nieuw inlaatsysteem en volledig nieuw uitlaatsysteem (collectoren, X-tubo en demper) 10 pk erbij. Op een wagen moet dat ongeveer ook zoiets zijn dus 3 pk is in orde.

filter reinigen of vervangen om de 100000 km, samen met het motorblok? Very Happy
_________________
- Quattro -
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Ma 23 Aug 2004, 11:07    Onderwerp: Reageer met quote

Hehehe daarom doe 'k het ook sneller Wink
En die 3 pk vermogenswinst klopt wel ongeveer, maar verschilt natuurlijk ook sterk per blok...
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Luchtfilters Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB