Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Carbon sticker...

 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Interieur Styling
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
axman
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 18 Februari 2005
Posts: 334
PostGeplaatst: Do 26 Apr 2007, 9:32    Onderwerp: carbon sticker... Reageer met quote

hoi!
Ik wil graag bij me dashboard een carbon sticker overheen trekken. Nu is alleen me vraag doe ik het zo goed?
1. goed ontvetten
2.rustig de sticker eroverheen trekken dat je hem zo ehm uitvouwd om zo maar te zeggen.

moet ik nog iets met zeepsop doen ofzo? dat zie je ook nog wel is....
ook zie je wel is dat ze het in een soort van badje doen, maar dat zou zeker wel wat knaken kosten of niet?
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Do 26 Apr 2007, 18:52    Onderwerp: Reageer met quote

Dat "badje" is wel een manier om het strak en mooi te krijgen, over alle hoeken en bochten. Dat doe je niet even snel zelf en het kost wel wat, maar het is betaalbaar.

Als je folie plakt zul je met bochten en bollingen problemen ondervinden, maar als je alleen rechte vlakken en scherpe hoeken hebt is 't te doen.
Je kunt het op 2 manieren doen:
  • Droog plakken. Zoals je al zegt rustig ergens beginnen na goed uitmeten, en uitvouwen of -rollen en zo naar de andere kant toe plakken. Nadeel is dat het in 1 keer goed moet.
  • Nat plakken. Da's de zeepsop methode. Neem een plantenspuit ofzo en vul die met water en een scheutje afwasmiddel. Trek de volledige achterkant van de sticker af, en spuit de plakkant in met het afwasmengsel. Spuit ook het te beplakken deel in. Nu kun je hem erop leggen, en schuiven tot ie goed is. Als je vervolgens met een trekker erover gaat vanaf het midden naar de kanten, wrijf je het sop er onderuit en zal die gaan hechten. Nadeel hiervan is dat het mis kan gaan bij het verwijderen van de volledige achterkant van de sticker in 1 keer, het naar de plek van bestemming brengen, en hij zal met het zeepsop glad zijn dus zo van je dashboard afglijden als je niet uitkijkt. Daarnaast is 't ook uitkijken voor stof op de plakkant.

_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
VonMaqster
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 31 Oktober 2006
Posts: 290
Woonplaats: Gorinchem
PostGeplaatst: Vr 22 Jun 2007, 20:38    Onderwerp: Reageer met quote

dat wil ik wel is zien hoe dat er in een 500 uitziet, laat het resultaat even zien? Very Happy
_________________
h0ph0p
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Interieur Styling Tijden gesynchroniseerd met je computer
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB