Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Geluid demper

 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Uitlaten
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Racebabe
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 13 Maart 2004
Posts: 28
PostGeplaatst: Zo 18 Apr 2004, 21:46    Onderwerp: Geluid demper Reageer met quote

Ik wil een mooi geluid van mijn auto. Is het dan genoeg om een andere einddemper te nemen of moet ik alles vervangen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Ma 19 Apr 2004, 6:00    Onderwerp: Reageer met quote

Andere einddemper kan al veel schelen! Ook kan het verwijderen van kat en/of middendemper wat schelen.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
williamrtd
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 4 Januari 2004
Posts: 541
Woonplaats: rotterdam
PostGeplaatst: Ma 19 Apr 2004, 17:21    Onderwerp: Reageer met quote

en wat bij mijn vorige auto erg goed werkte was om er ook een openluchtfilter in te gooien (nou ja monteren Razz van gooien gaan ze kapot Wink )
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Wo 21 Apr 2004, 22:36    Onderwerp: Reageer met quote

Maak er inderdaad een geheel van
Denk aan een openluchtfiltertje, middendemper ertussenuit halen en een mooie einddemper. Wanneer je ook nog de katalysator ertussenuit haalt dan krijgt je een wat scherper, metaalachtiger geluid, én je wint weer wat vermogen (vermogenswinst tot 20% mogelijk!). Hoe ver je gaat ligt helemaal aan jezelf.

Nog een tip voor het open luchtfilter. Maak een nieuwe aanzuigbuis, en maak die zo, dat je open luchtfilter op een plek komt te zitten waar ALLEEN koude lucht komt. Wil je het helemaal goed doen, en weet je waar je mee bezig bent, verplaats dan ook gelijk je MAF Sensor naar de plek waar het luchtfilter komt, die doet het het best nét achter het filter, tis ff werk, maar zeker niet al te moeilijk.

Suc6 ermee

Maximus
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Richard_GTT
Forum Admin
Forum Admin
Geregistreerd op: 15 Juli 2003
Posts: 1399
Woonplaats: Brabant, Nederland
PostGeplaatst: Ma 26 Apr 2004, 14:52    Onderwerp: Reageer met quote

'k zou persoonlijk eerst n einddemper nemen. Wil je toch ietsje meer kun je daarna de middendemper vervangen. Voor het maximale kun je altijd nog de kat vervangen desnoods...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
MrDivra
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 22 Januari 2004
Posts: 26
Woonplaats: Leeuwarden
PostGeplaatst: Wo 12 Mei 2004, 14:07    Onderwerp: Reageer met quote

ik zou ook voor de einddemper alleen gaan.
ik zou voorzichtig zijn om je kat er tussen uit te halen. in veel gevallen een kleine winst, maar toch vaak flink wat vermoren verlies!!!
en dat is denk ik niet waar je op zit te wachten.
dit komt omdat er dan teweinig tegen druk is wat de motor echt wel nodig heeft!! Shock
_________________
Heb jij wel eens een mitsubishi langs de kant zien staan met pech????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Wo 12 Mei 2004, 22:53    Onderwerp: Reageer met quote

Die tegendruk wordt toch door de dempers ook geregeld? Dacht toch niet dat de kat daar voor iets tussenzit, zo'n ding heeft toch met milieu eisen enzo te maken?
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
MrDivra
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 22 Januari 2004
Posts: 26
Woonplaats: Leeuwarden
PostGeplaatst: Do 13 Mei 2004, 8:51    Onderwerp: Reageer met quote

idd, de demper zorgt voor de meeste tegendruk.
maar ik heb mee gemaakt dat de kat er tussen weg werd gehaald en dat het vermogen toch echt minder werd!!!
het geluid wordt er wel beter van (mijn mening!!)
het is inderdaad zo dat de kat voor de emissie er tussen zit.
maar dat neemt nog niet weg dat de hele uitlaad lijn en motor afstelling hier op aangepast zijn!
in de meeste gevallen leverd het vermogenwinst op maar in sommige modellen kan het dus ook vermogen verlies betekenen...... Crying or Very sad
_________________
Heb jij wel eens een mitsubishi langs de kant zien staan met pech????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Do 13 Mei 2004, 11:25    Onderwerp: Reageer met quote

Heb ook wel eens wat meegekregen dat een lambdasonde aan de kat aangepast/ge'override' moet worden, misschien heeft 't daar wat mee te maken...?
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Do 13 Mei 2004, 19:22    Onderwerp: Reageer met quote

Het verwijderen van een katalysator zal nooit vermogensverlies te weeg brengen, tenzij je hem eraf haalt en er een regenpijp van voor tot achter legt waarbij niet aan de diameter is gedacht. Mensen vergeten vaak dat je niet zomaar iets ertussenuit kan halen en dat is het dan, rekenwerk mensen....

Ook wat Jesse zegt is n heel grote factor, enkel dat ding verwijderen is NIET genoeg, en dan kan het idd ook vermogen KOSTEN... zo zie je maar... research mensen, research... een motorblok is per definitie, ALTIJD potenter lopend te hebben ZONDER kat dan MET kat, enkel moet de rest dan ook in orde zijn. d'oh!
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
MrDivra
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 22 Januari 2004
Posts: 26
Woonplaats: Leeuwarden
PostGeplaatst: Vr 14 Mei 2004, 10:35    Onderwerp: Reageer met quote

dat zou idd wel kunnen ja.
dat het van de lambda sonde komt.
het preciese weet ik er niet van.
is alleen van wat ik er over gehoord heb.
ik heb zelf dat probleem niet, heb geen kat.
wel een EGR (zo heet dat dacht ik, die uitlaadgassen terug voert naar de lucht intake)
daar loop ik over te denken om die uit te schakelen..
_________________
Heb jij wel eens een mitsubishi langs de kant zien staan met pech????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Vr 14 Mei 2004, 20:54    Onderwerp: Reageer met quote

Zo gebeurd, de buisjes die uit je uitlaatspruitstuk komen die zaag je door en vouw je dicht, eventueel las je ze nog dicht voor de zekerheid en dan is je EGR al uitgeschakeld. Happy zagen & vouwen Smile
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Vr 14 Mei 2004, 21:52    Onderwerp: Reageer met quote

En dat werkt, zo heeft hij 't ook ff op mijn auto gedaan Wink
Da's goedkoop tunen, we hielden zelfs nog onderdelen over Razz Razz
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Vr 14 Mei 2004, 21:57    Onderwerp: Reageer met quote

Das dan weer gewichtsbesparend Laughing
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Vr 14 Mei 2004, 22:00    Onderwerp: Reageer met quote

Bij mn max ga ik t anders maken, door middel van een thermostaat en speciale bebuizing en n electrische klep ga ik ervoor zorgen dat hij alleen uitlaatgassen terug laat komen bij n koude motor, en wanneer de motor warm is wordt dit afgesloten zodat de uitlaatgassen niet meer in de motor komen, op deze manier wordt mn motor sneller warm, en als ie eenmaal warm is kan ik lekker genieten van alleen koude lucht in mn motor Smile
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Uitlaten Tijden gesynchroniseerd met je computer
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB