Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| meganeboyke Newbie
| Geregistreerd op: 31 Mei 2007 | Posts: 8 | Woonplaats: lanaken |
|
Geplaatst: Vr 8 Jun 2007, 9:43 Onderwerp: schakelaars voorruiten verplaatsen naar dashbord |
|
|
|
We willen de schakelaars van de vensters vooraan verplaatsen naar een plaats op het dashbord i.p.v. in de deurpanelen. Maar we weten niet hoe met de kabels? Op iedere schakelaar komen 5 kabels aan waar dienen deze voor en hoe kunnen we ze verleggen?? |
|
Naar boven |
|
|
| vlokman Gold Member
| Geregistreerd op: 12 December 2005 | Posts: 2374 | Woonplaats: aarschot (vlaams brabant) |
|
Geplaatst: Vr 8 Jun 2007, 9:54 Onderwerp: |
|
|
|
wat mij het logiste lijkt is de aansluiting er afknippen. deze inbouwen en kabels gewoon aan elkaar solderen en verlengen... weet nu niet dat er problemen gaan ontstaan omdat dekabel nu te lang is maar lijkt me stug... _________________ burn rubber, not your soul
|
|
Naar boven |
|
|
| meganeboyke Newbie
| Geregistreerd op: 31 Mei 2007 | Posts: 8 | Woonplaats: lanaken |
|
Geplaatst: Vr 8 Jun 2007, 10:01 Onderwerp: |
|
|
|
ja maar, we willen niet meer de zelfde schakelaars terug gebruiken. We hadden eerder gedacht aan een soort van druk knoppen, maar dan hebben we het probleem dat we niet weten waarvoor iedere kabel die aankomt op de originele schakelaar dient. |
|
Naar boven |
|
|
| vlokman Gold Member
| Geregistreerd op: 12 December 2005 | Posts: 2374 | Woonplaats: aarschot (vlaams brabant) |
|
Geplaatst: Vr 8 Jun 2007, 11:03 Onderwerp: |
|
|
|
azo
moet wel te meten vallen. aangezien hij ofwel een massa moet geven ofwel een spanning als je de knop induwt.. _________________ burn rubber, not your soul
|
|
Naar boven |
|
|
| meganeboyke Newbie
| Geregistreerd op: 31 Mei 2007 | Posts: 8 | Woonplaats: lanaken |
|
Geplaatst: Vr 8 Jun 2007, 11:18 Onderwerp: |
|
|
|
dat is inderdaad een oplossing. Op het internet is ook niet direct een schema of dergelijke te vinden hiervan
In ieder geval bedankt voor de moeite en we zullen het dan met meten en zoeken doen. |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Vr 8 Jun 2007, 13:47 Onderwerp: |
|
|
|
Verschilt ook per raambediening. Meten = weten dus daar heb je het meeste aan. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Vr 8 Jun 2007, 14:48 Onderwerp: |
|
|
|
5 draden? Zijn de schakelaars ook verlicht?
En heb je links ook schakelaar(s) voor de rechter en/of achterruiten? _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| vlokman Gold Member
| Geregistreerd op: 12 December 2005 | Posts: 2374 | Woonplaats: aarschot (vlaams brabant) |
|
Geplaatst: Vr 8 Jun 2007, 15:30 Onderwerp: |
|
|
|
5 draden... klinkt logisch massa lichten contact of vasteplus (normaal contact..)
boven onder....
anders mss massa links boven rechts boven links beneden rechts beneden...
weet nu niet op welk principe ze werken. _________________ burn rubber, not your soul
|
|
Naar boven |
|
|
| Longbow Silver Member
| Geregistreerd op: 3 Juni 2004 | Posts: 1927 | Woonplaats: Voerendaal |
|
Geplaatst: Vr 8 Jun 2007, 16:06 Onderwerp: |
|
|
|
vlokman schreef: |
5 draden... klinkt logisch massa lichten contact of vasteplus (normaal contact..)
boven onder....
anders mss massa links boven rechts boven links beneden rechts beneden...
weet nu niet op welk principe ze werken. |
Lekker duidelijk kerel... _________________ VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress |
|
Naar boven |
|
|
| vlokman Gold Member
| Geregistreerd op: 12 December 2005 | Posts: 2374 | Woonplaats: aarschot (vlaams brabant) |
|
Geplaatst: Vr 8 Jun 2007, 16:12 Onderwerp: |
|
|
|
is tog duidelijk???
of zal het zo typen
massa , links naar boven, rechts naar boven, links naar beneden, rechts naar beneden.(allemaal spanningen dan)
maar dit zijn maar gokken maar wel mogelijke manieren. _________________ burn rubber, not your soul
|
|
Naar boven |
|
|
| Longbow Silver Member
| Geregistreerd op: 3 Juni 2004 | Posts: 1927 | Woonplaats: Voerendaal |
|
Geplaatst: Vr 8 Jun 2007, 16:17 Onderwerp: |
|
|
|
Ja goed, nu weten we waar de 5 draden (waarschijnlijk) voor dienen, maar de TS weet nu nog niet veel meer over hoe te meten weke wat is (gok ik zo, anders was deze vraag hier nooit gesteld). _________________ VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress |
|
Naar boven |
|
|
| vlokman Gold Member
| Geregistreerd op: 12 December 2005 | Posts: 2374 | Woonplaats: aarschot (vlaams brabant) |
|
Geplaatst: Vr 8 Jun 2007, 16:32 Onderwerp: |
|
|
|
ja voor te beginnen eerst even gelijkspanning meten tusen een stuk masa en elk pinnetje. komt hier ergens rond de 13V. zonder iets te doen. dan is dit je constante plus... als je niets meet. even meten met je contact op... 13V is het een plus naar contact ACC ookwel genoemd..
dan kan je meten terwijl je de schakelaars bedient... kotm hier ergens een spanning weet je dat hij dmv een spannign word gestuurd..
zo alles afgaan.
als je knoppen verligt zijn moet je even meten met je lichten op.. (moet ook rond de 13V zijn dan)
dan heb je normaal ngo een contact over hier ga je dus massa op meten.. normaal +- 0,3 OHM
als je dit weet kan je gaan zien hoe je het opnieuw gaat moeten aansluiten en hoe een drukknop je nodig hebt...
weet nu niet of ramen modulles tegenwoordig al canbus gestuurd gaan zijn maar denk het niet.. _________________ burn rubber, not your soul
|
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Vr 8 Jun 2007, 17:02 Onderwerp: |
|
|
|
Voor ik met mogelijkheden ga smijten zou ik van de TS toch graag willen weten of
de schakelaars verlicht zijn en of er bediening van rechts op de linker kant zit.
Overigens is bij de meeste auto's raambediening pas in stand 2 mogelijk (IGN) _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
|
|