Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Do 1 Apr 2004, 18:42 Onderwerp: |
|
|
|
Dat was ik dus, vergeten in te loggen blijkbaar, sorry _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| ki Junior Member
| Geregistreerd op: 3 Februari 2004 | Posts: 117 | Woonplaats: Near Brussel |
|
Geplaatst: Za 24 Apr 2004, 16:46 Onderwerp: |
|
|
|
plannen voor eerste stap uitgevoerd: drukregelaar geïnstalleerd op de wastegate top om de veer te assisteren. Goed voor +0.2 bar t.o.v. stock.
Topspeed is nu net 250 kmh (debiele Opel corsa hinderde me op heerlijke Duitse Autostrade, dacht dat hij snel reed tegen 200 in 't uur). Hernemingen vanaf 200 kmh zijn formidabel, geen enkele wagen houdt me bij vanaf 200 kmh behalve één: BMW 330 Ci, die kon ik niet afschudden. Verder p**pte ik grof publiek zoals Audi TT quattro, BMW 325i, Mercedes 270 CDi, Audi A6 2.8 quattro. Niet slecht voor een bak uit 1990.
Audi Turbo Quattro rules! _________________ - Quattro - |
|
Naar boven |
|
|
| Mactatus Newbie
| Geregistreerd op: 27 April 2004 | Posts: 6 | |
|
Geplaatst: Di 27 Apr 2004, 2:58 Onderwerp: |
|
|
|
Ik ben nog steeds bezig met mijn rijbewijs maar zodra ik die heb wil ik gaan beginnen met het tunen van een auto...probleem...welke auto is hier het meest geschikt voor?
Zat zelf te denken aan een honda civic maar daar is echt alles al mee gedaan.
een peugot 206 lijkt mij ook wel wat maar heeft die genoeg ruimte voor van alles en nog wat.
wat was de eerste auto die jullie tunden en waarom die auto?
waar kan ik info vinden over het beginnen met tunen (waar te beginnen etc)?
BVD _________________ -Even as I walk through the valley of death I shall know no fear- |
|
Naar boven |
|
|
| ki Junior Member
| Geregistreerd op: 3 Februari 2004 | Posts: 117 | Woonplaats: Near Brussel |
|
Geplaatst: Di 27 Apr 2004, 7:20 Onderwerp: |
|
|
|
Je richt blijkbaar op kleine wagens: doe iets excusief, wat in België bijna niet rondrijdt. Koopt u bijvoorbeeld een Audi S3 quattro: klein, knap, snel en alles wat er moet opstaan staat er op.
Gaat u evenveel kosten als een wagen uit te bouwen (is natuurlijk niet zo leuk als je graag zelf je wagen wil uitouwen) _________________ - Quattro - |
|
Naar boven |
|
|
| ki Junior Member
| Geregistreerd op: 3 Februari 2004 | Posts: 117 | Woonplaats: Near Brussel |
|
Geplaatst: Di 27 Apr 2004, 7:23 Onderwerp: |
|
|
|
Persoonlijk denk ik dat je iedere wagen kan ombouwen zoals je zelf wil. Als je veel op maat laat maken kan je er m.i. alles opzetten, kost natuurlijk wel een aardige duit.
Kiest uzelf een model dat je graag ziet en je ziet wel achteraf: Rome is ook ni op één dag gebouwd. _________________ - Quattro - |
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Di 27 Apr 2004, 16:43 Onderwerp: |
|
|
|
Een auto die ik als eerste wagen erg geschikt vond was de Mazda 626 GT Coupé 2.0i-16v, het heeft formaat, mooie lijnen (smaken verschillen), is weinig tot niet uitgebouwd in tegenstelling tot Civic, CRX, Golf etc etc etc, heeft geweldige rij-eigenschappen, 148 pk standaard, een eenorm potente motor (niet kapot te krijgen!), goedkoop in aanschaf en onderhoud, voorzien van veel leuke extra's en veel nog leukere opties voor te krijgen als cruise controll, airco, verwarmde stoelen, oscilating vents, digitaal dashboard etc etc etc.
Daarbuiten zijn nog redelijk wat auto's de revu gepasseert maar ik ben wel iemand die van groot materiaal heeft, de kleinste motor die ik ooit in één van mn auto's had was een 1.8-12v die getuned werd tot 213 pk, daarna een 3.0i-24v twin-turbo onder mn kapje gehad bij de ZX, toen terug naar een 2.0i-16v die tot een onwijs vermogen van over de 400 pk geschroefd werd, toen over naar een Maxima die op de dag dat ie gestolen werd een 3.0i-24v V6 met supercharger onder de kap 370 pk ophoeste, en huidig een Maxima met atmosferische 3 liter 24 kleps v6 krachtbron die er 227 pk uit spuugt. Dit vermogen zal alleen nog stijgen. Het mogen duidelijk zijn dat tuning voor mij voornamelijk op de motor slaat, uiterlijk en dergelijke zijn tot nu toe bij mij op de laatste plek gekomen, maar ze werden wel gedaan.
De tip die ik je kan geven, heb geduld met alles wat je doet, doe research, wees creatief, en begin niet zomaar met hier en daar wat aan de auto te hangen, maak een plan, en houd je daar aan, zodat alles in samenhang en harmonie is met elkaar. Ik zie soms auto´s rijden volledig in de bodykit, custom motorkap, hoodscoops en een strijkplank als spoiler, en dan denk ik `hoe kun je dit nou doen? het past helemaal niet in de lijnen van de auto en van elkaar!´. Maar goed, nogmaals, smaken verschillen. Zelf houd ik bij tuning van een totaalpaket, geen half werk, niet alleen uiterlijke veranderingen, ook de motor, ophanging, interieur, remmerij etc etc hoort bij de auto, naar mijn mening is een auto niet af als 1 van deze dingen niet zijn verbetert. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| MrDivra Starting Member
| Geregistreerd op: 22 Januari 2004 | Posts: 26 | Woonplaats: Leeuwarden |
|
Geplaatst: Wo 12 Mei 2004, 12:33 Onderwerp: |
|
|
|
ik ben begonnen met een galant uit 91. met een 1.8 multi point injectie.
deze het ik wat gekieteld tot 225 bph
hier en daar wat optische accenten geplaatst(neon, ruitenwisser spoiler, ruitensproeiers met led, spoiler, gaas, ect..).
was zeer leerzaam, vooral omdat het een jappaner is en die zijn heel makkelijk om mee te sleutelen.
dit is te bewijzen omdat ik nu een nieuwere galant heb.
hier ben ik druk mee bezig.
het grappige is dat dit een diesel is en dat ik nu voor de motor 45 euri heb uitgegeven voor een open lucht filter en ik menig auto in m'n rook laat verdwijnen.
_________________ Heb jij wel eens een mitsubishi langs de kant zien staan met pech???? |
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag geen reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Ja mag niet stemmen in polls
|
|