Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Versterker.

 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Elektronica
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
jenske
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 21 Mei 2007
Posts: 3
Woonplaats: ingelmunster
PostGeplaatst: Ma 21 Mei 2007, 16:21    Onderwerp: Versterker. Reageer met quote

Beste leden. ik zit met een zwaar probleem. ik heb dus verschillende dingen gekocht voor in mijn auto te steken zoals:

Versterker van 800 watt
Versterker van 400 watt
SUBwoofer van 800 watt
2 Boxen van 400 watt

en ik wil het volgende realiseren^. ik wil dus de subwoofer aan de versterker van 800 watt hangen en de boxen van 400 watte aan mijn versterker van 400 watt aansluiten. maar ik heb gehoord als je 1 draadje verkeerd legt dat de boel "ontploft" zucht. hoe begin ik hier best aan?

mvg jenske

versterker 800 watt:







Versterker 400 watt:






het setje :



radio:









Laatst aangepast door jenske op Ma 21 Mei 2007, 16:50, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Yahoo Messenger MSN Messenger
collie
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 1 Juni 2005
Posts: 547
Woonplaats: Puth
PostGeplaatst: Ma 21 Mei 2007, 16:42    Onderwerp: Reageer met quote

haha ontploffen is een groot woord maar ja alles kan snel misgaan (eigen ervaring)
zorg dat je eerst alle kabels en zekeringen klaar legt voordat je ook maar iets van de versterkers en boxen gaat aansluiten. als je alle kabels gelegd hebt moet je zorgen dat het circeltje onderbroken word door bv. de hoofdzekering eruit halen dit is het verstandigste. daarna alles aansluiten en zorgen dat alles op de goede plaats zit en je geen enkele kabel verkeerd hebt zitten. als je 100% zeker van je zaak bent dan kan je de hoofdzekering plaatsen. maar zorg dat altijd als je iets met de kabels wilt doen je de hoofdzekering eruit haalt want het gebeurd snel genoeg dat een +kabel op een andere aansluiting komt en dan begint het wel eens te roken en snirken in de versterkers.
hoop dat je hier wat aan hebt. maar andere hier op het forum kunnen je meer info geven.
_________________
Life's a game.... Play it!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
vlokman
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 12 December 2005
Posts: 2374
Woonplaats: aarschot (vlaams brabant)
PostGeplaatst: Ma 21 Mei 2007, 16:52    Onderwerp: Reageer met quote

wat gaat er ontploffen  Laughing
oke eve serieus...
jou vraag is dus hoe je alle saan moet sluiten.

voor je begint bereid je goed genoeg voor. lees op verschillende fora zoals 12vhifif en showyoursound en dergelijke...

nu de aansluitingen die er gelegd moete worden.
1dik genoegen kabel van aan de + van je batterij deze split je best op dmv een zekeringblok naar elke versterker/(deze moet afgezekerd zijn op minstens 20 centimeter.
vanuit de radio moet een remote kabel gestuurd worden voor je signaal aan / uit.
en als laatse (van de voedingen) moet je een dik genoege kabel van op 1 of ander massa punt op de carroserie aansluiten.

dan je rca's voor je signaal aan te sturen... rood wit naar elke versterker. zitten normaal uitgangen achter aan je radio (als hij aftermarket is en van iet of wat kwaliteit).
_________________
burn rubber, not your soul

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
jenske
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 21 Mei 2007
Posts: 3
Woonplaats: ingelmunster
PostGeplaatst: Ma 21 Mei 2007, 17:08    Onderwerp: Reageer met quote

ik weet een beetje hoe ik er aan moet beginnen ... kestie van voedingen enzoverder maar al die radio aansluitingen Surprised

PS WAT IK VERGETEN TE ZEGGEN BEN , DIT ALLES MOET KUNNEN WORDEN AANGESTOKEN MET EEN SOORT CONTACT ZODAT VADER ER GEEN LAST VAN GEEFT DUS DE NORMALE BOXEN BLIJVEN OOK OP RADIO ZITTEN;

WELKE DIAMETER VAN KABEL GEBRUIK JE HET BESTE ? ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Yahoo Messenger MSN Messenger
vlokman
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 12 December 2005
Posts: 2374
Woonplaats: aarschot (vlaams brabant)
PostGeplaatst: Ma 21 Mei 2007, 18:25    Onderwerp: Reageer met quote

schakelaar tussen je remote's.
dan schakelen je versterkers niet in dus spelen enkel de nieuwe boxen.
_________________
burn rubber, not your soul

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
VonMaqster
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 31 Oktober 2006
Posts: 290
Woonplaats: Gorinchem
PostGeplaatst: Di 29 Mei 2007, 20:13    Onderwerp: Reageer met quote

ik denk al snap je de ballen er niet van dat je beter een maatje kan laten mee helpen die het snapt, snap je het na 1x zelf ook wel ging hier ook zo...


of laat het doen Smile
_________________
h0ph0p
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Elektronica Tijden gesynchroniseerd met je computer
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB