Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Chiptuning ervaringen regio Utrecht

 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Cars & Tuning Talk
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Neko-
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 3 Februari 2007
Posts: 71
Woonplaats: Utrecht
PostGeplaatst: Za 3 Feb 2007, 17:12    Onderwerp: Chiptuning ervaringen regio Utrecht Reageer met quote

Ik overweeg voor mijn auto (2002 Ford Mustang GT 4.6 V8 ) een chiptuning te laten uitvoeren.

Allereerst ben ik benieuwd naar de ervaring van de operatie zelf. Merkbaar verschil? Prettiger rijden? Beter verbruik?

Nu heb ik in de provincie Utrecht vier van die toko's gevonden die daarin doen, en ben ik benieuwd hoe de ervaringen ermee zijn.

DBM - Engineering - Maarssen - Bij de Gamma, dus lekker dicht bij huis.

Ziptuning - Utrecht - Bij Hessing in de buurt. Niet al te ver dus.

ChipTuning Expirience - Utrecht - Niet te ver, maar dan wel weer in de stad. En da's weer minder met bezoeken.

De Koning Electronics - Leusden - Voor mij wel wat verder rijden.

Prijs technisch heb ik ze verder nog niet bekeken (ik moet voor die auto van mij toch een offerte of iets dergelijks aanvragen, want ik ben 'm nog niet in de getunede lijstjes tegengekomen), en ook qua garantie bepalingen enzo ben ik nog niet bezig geweest.

Ik ben gewoon benieuwd of iemand ervaringen met deze toko's heeft. Of misschien met een andere die ik niet genoemd heb. En dan met name hoe die ervaringen zijn. Immers... Als ik het op deze auto laat doen, wil ik wel zeker weten dat het goed gebeurd. Smile

Reacties zijn altijd welkom Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Za 3 Feb 2007, 18:40    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben geen grote kenner op dit gebied maar een aantal tips kan ik je wel geven.

Allereerst heb je nog andere plannen van motorische tuning? Doe die dan eerst en bewaar de chip tot het laatste, zodat je een chip hebt die voor je motor geschikt is in de staat dat die zich op dat moment bevindt.
En samenhangend daarmee, laat een chip op maat maken in plaats van een kant-en-klare chip te kopen. Elke motor is immers anders, en ook overige mods spelen een rol. Met een chip op maat (op de rollenbank getest) zul je uit jouw blok kunnen halen wat je eruit wil halen, en binnen een veilige marge blijven.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Neko-
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 3 Februari 2007
Posts: 71
Woonplaats: Utrecht
PostGeplaatst: Za 3 Feb 2007, 21:39    Onderwerp: Reageer met quote

Momenteel heb ik alleen als mogelijke extra die CAI staan. Verder heb ik eigenlijk geen plannen. Het is misschien inderdaad beter om te eerst die CAI te doen, en daarna de chip.

Ik kan dan natuurlijk wel altijd navragen wat de mogelijkheden van een re-tune zijn, of zelfs een combinatie van de twee.

En een op maat gemaakte chip was toch al de bedoeling. Een kant-en-klare voor die motor van mij zal anders toch wel uit de US moeten komen. En als ik zie wat ze daar allemaal met die auto's uithalen dan denk ik eigenlijk niet dat er kant-en-klare chips voor bestaan.
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Longbow
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 3 Juni 2004
Posts: 1927
Woonplaats: Voerendaal
PostGeplaatst: Zo 4 Feb 2007, 15:57    Onderwerp: Reageer met quote

Een custom chip zul je pas écht merken als je meerdere dingen in je motorruim gaat vervangen. Dan doel ik dus op compressor, grotere injectoren, scherpere nokken, etc etc. Als je alleen een CAI gaat plaatsen en daarvoor een custom chip wilt maken is dat naar mijn mening een beetje geldverspilling. Je motor zal zeker wat lekkerder en sneller lopen met die chip, maar die custom chip zal niet echt veel verschillen met de standaard chip, aangezien alle motoronderdelen nog hetzelfde zijn.

Denk eerst goed er over na of je alleen de CAI of misschien toch nog meer aan je motor wilt doen. Laat die chip hoe dan ook pas maken als je er zeker van bent dat je daarna niets meer aan je motor wilt veranderen.
_________________
VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Neko-
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 3 Februari 2007
Posts: 71
Woonplaats: Utrecht
PostGeplaatst: Di 27 Feb 2007, 16:45    Onderwerp: Reageer met quote

In ieder geval bedankt voor de tips betreffende het 'wanneer' een chiptune uit te voeren. Zeker verhelderend en duidelijk.

Resteert alleen de originele vraag nog: Niemand met ervaringen van de betreffende chiptuning bedrijven in de regio Utrecht?
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
percious
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 12 Februari 2007
Posts: 38
Woonplaats: Antwerpen
PostGeplaatst: Di 27 Feb 2007, 19:31    Onderwerp: Reageer met quote

Ervaring al wel met chiptuning maar niet in Utrecht.

Wij hebben thuis op onze mitsubishi pajero een prestatie chip om sneller te accelereren laten plaatsen.
Het verschil voel je zeer duidelijk.

Maar natuurlijk moet het ene degelijke chip zijn. bv kameraard van me heeft zijn wagen laten chippen en bij het minste dat hij zijn gas op een bepaald niveau wou houden om een constante snelheid kreeg hij problemen met terugvallen van de motor en dan plots weer bij trekken.

Dus zoek zeker een bedrijf met degelijke chips die met de computer voor iedere auto anders wordt ingesteld.

Onze is van RALIART.

grtz
_________________
Winning by an inch or a mile, Winning is Winning
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Longbow
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 3 Juni 2004
Posts: 1927
Woonplaats: Voerendaal
PostGeplaatst: Wo 28 Feb 2007, 16:29    Onderwerp: Reageer met quote

RALLI ART bedoel je Wink

Goed spul! Cool
_________________
VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
percious
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 12 Februari 2007
Posts: 38
Woonplaats: Antwerpen
PostGeplaatst: Wo 28 Feb 2007, 19:39    Onderwerp: Reageer met quote

oeps typ foutje Embarassed  maar ja die is het  Very Happy
_________________
Winning by an inch or a mile, Winning is Winning
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
ThunderBunny
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 9 Juni 2005
Posts: 815
PostGeplaatst: Di 13 Mrt 2007, 17:33    Onderwerp: Reageer met quote

deze vraag is goed en snel te beantwoorden DBM engeneering.
die hebben in de tuning wereld een heel goede naam en reputatie.
de andere 3 kan ik je niks over zeggen heb ik geen ervaring mee.
maar weet wel dat op het automaxx forum er genoeg mensen zijn die bij DBM zijn geweest om hun wagen te laten tunen en die er tevreden over zijn.
gegroet Bunny
_________________
Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Neko-
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 3 Februari 2007
Posts: 71
Woonplaats: Utrecht
PostGeplaatst: Di 13 Mrt 2007, 18:14    Onderwerp: Reageer met quote

Kijk... Daar kan ik wat mee... En DBM zit voor mij nog het dichste bij ook... Kan ik dat in ieder geval even in het achterhoofd meenemen.

Bedankt! Very Happy
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Neko-
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 3 Februari 2007
Posts: 71
Woonplaats: Utrecht
PostGeplaatst: Ma 21 Mei 2007, 16:48    Onderwerp: Reageer met quote

Helaas... Langs geweest, en na een anderhalve week nog maar wat mailtjes en belletjes aan gewaagd...

Bij bezoekje kwam melding dat ze een Hummer hadden getuned en dat de support vanuit de US goed was... Alleen na twee weken werd de mededeling gegeven dat er voor mijn auto dus geen enkele mogelijkheid tot een chiptune bestond...

ZIPTuning langs de A2 bij Hessing in de buurt ook maar een mail gestuurd om eens te informeren naar de mogelijkheden, maar ook daarvandaan is het inmiddels al meer als een week stil...

Iemand nog andere suggesties???
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
ThunderBunny
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 9 Juni 2005
Posts: 815
PostGeplaatst: Ma 21 Mei 2007, 17:17    Onderwerp: Reageer met quote

ga anders eens googelen in de vs zijn er meer dan genoeg bedrijven zijn die jou auto wel kunnen tunen.
_________________
Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Neko-
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 3 Februari 2007
Posts: 71
Woonplaats: Utrecht
PostGeplaatst: Ma 21 Mei 2007, 17:28    Onderwerp: Reageer met quote

Mijn issue met de VS is dat ikzelf weinig sjoege heb van wat er onder de motorkap speelt, en het wel zodanig gedaan wil hebben, dat ie

1) nog door de keuring heen komt
2) dat ie gewoon goed is afgesteld
3) Dat ik nog ergens op kan terugvallen als er problemen ontstaan

Bestellen in de VS kan wel, maar weet ik dan zeker dat alles 100% goed werkt? Het afstellen gebeurd meestal met een rollerbank, en daar ikzelf niet zo'n ding heb, is het voor mij natuurlijk altijd koffiedik kijken of het allemaal wel goed gebeurd is.

En als het dan niet goed gaat met iets dat ik besteld heb... dan kunnen er allehande dingen mogelijk defect raken waarvoor dan weer extra onkosten op de proppen komen. Dat wil ik dus ook even voorkomen als dat mogelijk is.
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Cars & Tuning Talk Tijden gesynchroniseerd met je computer
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB