Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Hoe monowisser maken??

 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Overig Technisch
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
scal
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 7 Januari 2004
Posts: 50
PostGeplaatst: Za 17 Apr 2004, 16:25    Onderwerp: hoe monowisser maken?? Reageer met quote

weet er iemand hoe ik een monowisser (dtmwisser) kan maken?
ik heb gehoord met een motortje van een citroen BX en met je eigen motortje. kan iemand mij hier meer info over geven zodat ik het kan gaan proberen.

en blijft het wisresultaat ook normaal want ik heb gehoord dat dit achteruit gaat.

Pascal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Za 17 Apr 2004, 19:11    Onderwerp: Reageer met quote

Dat ligt eraan hoe je het maakt! Monowissers zijn vaak duur, en zeker de duurste Bonrath series die 180 graden wissen, omdat die om dit te bereiken een speciale aanpassing hebben.
Zelf heb ik het zeer goedkoop voor mekaar gekregen met wat bevestigingsmateriaal en een reservesetje ruitewissers + aandrijfstangen van de sloop.
Op bovenste onderstaande plaatje zie je hoe een normale wisser werkt, op het onderste een monowisser met de ruststand in het midden.
Je kunt als jouw wagen het gat van de bijrijderswisser netjes in het midden heeft zitten deze gebruiken en de andere dichtmaken.
Op het tweede plaatje zie je in ruststand op 2 stangetjes A en B staan. Hoe je stang A op het motortje zet bepaalt de ruststand, wil je hem in het midden moet je die een kwartslag draaien zoals op het voorbeeld.
Tweede punt is het bereik dat vergroot dient te worden wil je er niet op achteruit gaan. Dit kun je doen door stang A te verlengen of stang B te verkorten.
Hoe je het precies doet hangt allemaal van je auto af en blijft een kwestie van proberen, maar je originele set is normaal vrij simpel erop aan te passen.
Maak het bereik geen 180 graden want dan zal de wisser vastlopen!




_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Za 17 Apr 2004, 23:56    Onderwerp: Reageer met quote

Geen fan van "DTM-wissers", maar ALS je er eentje maakt, doe
dat dan zo dat als je 'm aanzet 'ie EERST de bestuurderskant wist...

Doe je dat niet, dan zou je nog wel eens verrast kunnen worden
door de tijd die het duurt eer je weer wat ziet als je ineens een
plens water over je ruit krijgt (vrachtwagen + plas = plens)
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Overig Technisch Tijden gesynchroniseerd met je computer
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB