Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Ander probleem

 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Racebabe
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 13 Maart 2004
Posts: 28
PostGeplaatst: Wo 7 Apr 2004, 9:13    Onderwerp: Ander probleem Reageer met quote

Ik heb ook nog een ander probleem. Als het buiten 5 graden of minder is dan valt de motor uit als hij nog koud is. Iedere keer als ik moet remmen voor een stoplicht valt hij dan stil, totdat de motor warm is. Waar kan dat dan aan liggen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Wo 7 Apr 2004, 15:22    Onderwerp: Reageer met quote

Datzelfde probleem heb ik ook... Confused
Heb je een automatische choke? Ik had dit op mijn vorige wagen met autochoke, met mijn huidige kan ik het omzeilen door ff met de handchoke te spelen bij een stop...
Maar wat het probleem nu is...? Hopelijk weet iemand het...
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Wo 7 Apr 2004, 22:14    Onderwerp: Reageer met quote

Verwarmingselementje van de auto-choke versleten?

Overigens alleen als je een carb hebt,
want injectie heeft geen choke...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Richard_GTT
Forum Admin
Forum Admin
Geregistreerd op: 15 Juli 2003
Posts: 1399
Woonplaats: Brabant, Nederland
PostGeplaatst: Vr 9 Apr 2004, 8:26    Onderwerp: Reageer met quote

Open luchtfilter ? Iets niet in orde met het systeem dat voorverwarmde lucht inbrengt ipv koude buitenlucht dan met name? (ckeck slangen)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
ki
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 3 Februari 2004
Posts: 117
Woonplaats: Near Brussel
PostGeplaatst: Za 10 Apr 2004, 8:13    Onderwerp: Reageer met quote

Controleer alles eens op het oog of er nergens geen gebarsten of afgebroken leidingen zitten rondom het motorblok, vooral de inlaatzijde goed controleren. Als je niets ziet, ga je eens aanbieden bij een garagist en laat een emmissiecontrole uitvoeren: die zien onmiddellijk of je eventueel een luchtlek hebt waarbij het injectiesysteem valse lucht aanzuigt.

Kan zo veel zijn: zoeken, zoeken... Wink
_________________
- Quattro -
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Ma 12 Apr 2004, 21:48    Onderwerp: Reageer met quote

Het probleem is vrij simpel, koudere lucht bevat meer zuurstof.
Warme lucht bevat minder zuurstof.

Een injectiemotor heeft bij de luchtinlaat een MAF Sensor (mass air flow sensor) die meet hoeveel zuurstof er binnen stroomt. De ECU spuit nu aan de hand van die info de preciese hoeveelheid brandstof in die ideaal is voor de motor.

Een carb motor heeft geen ECU en injectors en ook geen MAF dus, er is immers geen ECU om dit aan door te geven, dus zou het geen nut hebben. Het nadeel is dat de mengverhouding niet variabel is. Hierom is er een choke. Zodat je zelf (of in sommige gevallen automatisch) de mengverhouding rijker of armer kunt zetten. Naar mate je motor warmer wordt hoeft deze verhouding minder rijk te worden. Maar in koude staat, wanneer de lucht nog flink koud is, moet er dus MEER benzine in om een goede verbranding te hebben. Hier is dus je choke voor.

Het probleem kan veroorzaakt worden door een defecte choke in geval van autochoke, in geval van handchoke merk je snel genoeg of ie stuk is of niet.
Ook kan het zijn dat je je wagen eens goed moet laten afstellen.

Die buisjes wat hun bedoelen is het EGR systeem, het Exhaust Recirculation System, dit zorgt ervoor dat hete uitlaatlucht terug naar je luchtinlaat gebracht wordt, dit helpt wel dat je motor wat sneller warm is, maar eenmaal warm wil je die warme lucht niet meer in je inlaat. Dit is oorspronkelijk uitgevonden om de hoeveelheid onverbrande gassen te reduceren, het resultaat is nooit echt zichtbaar geweest, sterker, zonder EGR wordt je wagen veelom zuiniger en ook schoner, daarbij ook krachtiger (koude lucht bevat meer zuurstof dat meer brandstof verbranden kan en dus meer vermogen genereerd). Heb je dit? sloop het dan van je blok af, zorg echter dat alle openingen die je hiermee in in / uitlaat systeem van de motor maakt ook afdicht. Laat dan je wagen goed afstellen. Het zal in principe geen verschil maken, ik heb er nog nooit last mee ondervonden en heb dit eigenlijk tot nu toe bij elke wagen gedaan die ik gehad heb, inclusief een hoop van mn vrienden. Het is dus niet zo dat ik maar iets uit mn nek klets.

Ook bij Friso heb ik het EGR uitgeschakeld en die zijn motor loopt er ook goed mee, zo niet beter, en het scheelt zelfs weer een paar gram aan buisjes, slangen en soms nog meer s**t Laughing

Nou, ik hoop dat ik alles een beetje heb kunnen uitleggen.
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging Tijden gesynchroniseerd met je computer
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB