Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

APK
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Freestyler
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 13 November 2004
Posts: 1345
Woonplaats: Heerlen
PostGeplaatst: Zo 25 Mrt 2007, 20:26    Onderwerp: Reageer met quote

klinkt als slippende koppeling.

hoe dan ook, bak eraf.
_________________
Ride to be original, try to be unique.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Equinox
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 2 December 2004
Posts: 640
Woonplaats: Leeuwarden
PostGeplaatst: Ma 26 Mrt 2007, 10:24    Onderwerp: Reageer met quote

Ja en ik heb gehoord dat je de bak er zo af kan halen zonder dat de hele motor eruit moet. Maar goed ik moet effe iemand hebben die wat tijd heeft en verstand.

Maar ik zit nu te twijfelen tussen:

1. koppeling onderdelen uit de hydraulische versnellingsbak halen
2. gebruikte (complete) bak via onderdelenzoeker
3. nieuwe koppelingset halen.

3 is natuurlijk het beste maar ik hoef er geen 20 jaar meer mee te rijden.
_________________

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Freestyler
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 13 November 2004
Posts: 1345
Woonplaats: Heerlen
PostGeplaatst: Ma 26 Mrt 2007, 10:53    Onderwerp: Reageer met quote

Het verschil tussen een hydro en kabel koppeling zit hem enkel in de bediening van de koppelingsarm (met kabel of metvloeistof) met vloeistof is gewoon een stuk lichter trappen.

Maar het binnen werk is verder gelijk.

Dus als de platen gelijk zijn aan mekaar, enje kunt die van de hydro koppeling zo bekijken, kijk dan of de popnagels nog goed diep in de platen liggen, zoniet. Nieuwe platen erop.
_________________
Ride to be original, try to be unique.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Equinox
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 2 December 2004
Posts: 640
Woonplaats: Leeuwarden
PostGeplaatst: Ma 26 Mrt 2007, 11:31    Onderwerp: Reageer met quote

Ok hier kan ik wat mee. Dus als je wil zien of een plaat goed is dan moeten de popnagels nog goed diep in de plaat liggen.
_________________

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Freestyler
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 13 November 2004
Posts: 1345
Woonplaats: Heerlen
PostGeplaatst: Ma 26 Mrt 2007, 11:32    Onderwerp: Reageer met quote

Equinox schreef:
Ok hier kan ik wat mee. Dus als je wil zien of een plaat goed is dan moeten de popnagels nog goed diep in de plaat liggen.


Idd, De plaat is aan vervanging toe als de popnagels so goed als aan de oppervlakte liggen

Meet ook ff de diameter op van de plaat (dan weet je of ze gelijk zijn of niet)
_________________
Ride to be original, try to be unique.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Ma 26 Mrt 2007, 15:42    Onderwerp: Reageer met quote

Als het er ongeveer zo uitziet zijn ze versleten Wink


Hierbij was de voering zo ver afgesleten dat de klinknagels groeven hadden getrokken
in de druktafel. Maar die vervang je gelukkig ook met een complete drukgroep...

De kant van het vliegwiel had/heeft iets meer
voering, die was gelukkig nog niet helemaal "op"...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Equinox
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 2 December 2004
Posts: 640
Woonplaats: Leeuwarden
PostGeplaatst: Za 31 Mrt 2007, 16:47    Onderwerp: Reageer met quote

Nou ik heb het vanmiddag geprobeerd maar kreeg eerst voor geen mogelijkheid de fusee van de draagarm af....toch gelukt maar ik krijg nu de aandrijfassen niet van de versnellingsbak af. Tenminste niet in me eentje. dus heb alles maar weer in elkaar geschroeft. Andere keer meer geluk Rolling Eyes
_________________

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB