Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Staat turbo druk verhogen gelijk aan vermogens winst??
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Wo 24 Mrt 2004, 1:05    Onderwerp: Reageer met quote

Het ging om 427 (of in koude zonnes 428 Laughing ) BHP, break horsepower, dus aan de wielen Cool
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Wo 24 Mrt 2004, 2:05    Onderwerp: Reageer met quote

"Break horse power"???
Staat bhp niet voor "Brute horse power"?
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Wo 24 Mrt 2004, 13:53    Onderwerp: Reageer met quote

bruut was het beslist...

maar of ik de afkorting nou idd fout heb of niet dat weet ik eigenlijk niet, maar wat ik wilde zeggen is, ik had ze idd op de wielen staan.
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Wo 24 Mrt 2004, 17:05    Onderwerp: Reageer met quote

'k neem toch aan dat het geen pk's op je rembekrachtiging waren Very Happy Very Happy
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Wo 24 Mrt 2004, 17:30    Onderwerp: Reageer met quote

Nee idd, al heb ik wel een big brake conversie moeten doen, mn remschijven waren 13 inch, sommige wagens hebben die maat voor hun velgen Laughing vertraging was wel bizar daarintegen, remmen was ook daadwerkelijk echt remmen Razz
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
ki
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 3 Februari 2004
Posts: 117
Woonplaats: Near Brussel
PostGeplaatst: Vr 26 Mrt 2004, 6:55    Onderwerp: Reageer met quote

Hola, dat moest dus backwheel horsepower zijn. ik zal met mijn verstand blijkbaar weer bij BMW: Bier Moto's en Wijven. Laughing

Met voorwieltracktie wordt dat dus FHP Wink 427 op de wielen, nondedoemde patj...
_________________
- Quattro -
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Za 27 Mrt 2004, 11:23    Onderwerp: Reageer met quote

dan zou het bij mn GTtje dus op het einde AHP geweest moeten zijn, de GT had de achteras van een duitse 626 Hatchback AWD 2.2i, ook zn versnellingsbak en op maat gemaakte achteras met sper diff er tussen. Dankzij de versnellingsbak van de 2.2i-12v die erop berkend is om de motor in lage toeren te houden vanwegen het hoge koppel van de 2.2i-12v. Daardoor kon ik deze gebruike als lange bak voor mn 2.0i-16v turbo, die óók heel veel koppel had maar ook het vermogen deze vak door te halen naar het toerengebied waar een 2.2i gewoonweg niet aan komt, en zodoende ook een top van over de 280 km/u kon behalen.

Maar bedankt dat je me ff die afkortingen hebt opgehelderd, ik was dat helemaal kwijt Smile
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Za 27 Mrt 2004, 13:38    Onderwerp: Reageer met quote

Van wat ik heb begrepen is BHP "Brake Horse Power" en bedoeld als '"Effectief" vermogen.
1BHP = 1,0139 HP (of PK). Vroeger werd ook Britisch Horse Power gebruikt, omdat het
de Britten waren die deze manier van aanduiden eigenlijk als enigen gebruikten.

Overigens is de definitie van een PK door James Watt bedacht; hij onderzocht dat een
paard het vermogen had om 75kg in 1 seconde 1 meter omhoog te trekken, dus maakte
hij DAT de definitie van een PaardeKracht. Dus als een Stoommachine in 1 seconde een
gewicht van 150kg kon optillen had die machine 2PK.

Later is daar de BHP van gemaakt om weerstand
van de machine en dergelijke mee te verrekenen.
Het is dus BRAKE horespower, maar komt overeen met PK aan de (achter)wielen effectief...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ki
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 3 Februari 2004
Posts: 117
Woonplaats: Near Brussel
PostGeplaatst: Zo 28 Mrt 2004, 7:50    Onderwerp: Reageer met quote

Aha, ik dacht dus dat het iets anders was. Welja, lijkt me een logische uitleg.

1 pk komt dat ook overeen met zo'n slordige 720 Watt?
_________________
- Quattro -
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Zo 28 Mrt 2004, 12:24    Onderwerp: Reageer met quote

1PK is 0,745700kW...

Gek genoeg is een PS (Pferdestärke) 0,986320 PK!!!

Dus niet alleen de Engelsen weten niet
wat ze willen, de Duitsers ook niet!!!
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Ma 29 Mrt 2004, 12:30    Onderwerp: Reageer met quote

Ik was dus toch niet zo in de war lijkbaar... Laughing

En over die duitsers... tjah... denk niet dat verdere uitleg nodig is? Razz
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
ki
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 3 Februari 2004
Posts: 117
Woonplaats: Near Brussel
PostGeplaatst: Ma 29 Mrt 2004, 19:05    Onderwerp: Reageer met quote

dat van in de war zijn was eigenlijk op mezelf bedoeld maar ik was mis want ik dacht dat ik iets gezegd had wat uiteindelijk jij had gezegd waardoor er een kleine verwarring is ontstaan waarbij jij dacht dat ik had gezegd dat jij in de war zou zijn maar dat was het geval niet.

snappie? Embarassed
_________________
- Quattro -
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Wo 31 Mrt 2004, 17:39    Onderwerp: Reageer met quote

Jeetje, van die zin raak ik pas in de war! Laughing

Maakt niet uit man, no offence from you and non taken by me Wink
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3
Pagina 3 van 3

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB