Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Dichte achterklep

 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Exterieur Styling
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Becks
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 3 Januari 2004
Posts: 16
Woonplaats: Spijkenisse
PostGeplaatst: Zo 4 Jan 2004, 22:06    Onderwerp: Dichte achterklep Reageer met quote

Heeft iemand dit al eens zelf gemaakt? Ik wil er aan gaan beginnen binnenkort, maar heeft iemand nog tips, hints of suggesties voor me?

BvD
_________________
-------------------------------------------------------
If loyalties must be broken,
If the lines must be crossed,
Do it fast,
Do it furious!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Ma 5 Jan 2004, 0:23    Onderwerp: Reageer met quote

'k heb het nog niet zelf gedaan...
1 tip: niet het hele gat dichtplamuren want dan krijg je gegarandeerd scheuren. Altijd eerst een plaat op maat maken en in het gat lassen, dan de randjes bijplamuren!
Succes ermee iig!
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Ma 5 Jan 2004, 0:36    Onderwerp: Reageer met quote

Mijn achterklep is in principe altijd dicht...
Tenzij ik iets in de kofferbak moet doen Laughing Laughing Laughing

Maarre, je bedoelt waarschijnlijk een "shaved" klep?
Dan ben ik het met Jesse eens; dichtlassen en dan
de randen en overgangen schuren en plamuren.
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Ma 5 Jan 2004, 0:37    Onderwerp: Reageer met quote

SaphireNX schreef:
Mijn achterklep is in principe altijd dicht...
Tenzij ik iets in de kofferbak moet doen Laughing Laughing Laughing

Bijdehand Wink Very Happy
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Becks
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 3 Januari 2004
Posts: 16
Woonplaats: Spijkenisse
PostGeplaatst: Ma 5 Jan 2004, 5:30    Onderwerp: Reageer met quote

Haha ja dat idee had ik ookal, maar kheb ook wel s van tin ofzo gehoord, schijnen staven te zijn, die moet je verwarmen en t daarmee opvullen....
_________________
-------------------------------------------------------
If loyalties must be broken,
If the lines must be crossed,
Do it fast,
Do it furious!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Ma 5 Jan 2004, 7:21    Onderwerp: Reageer met quote

Becks schreef:
'k heb ook wel s van tin ofzo gehoord, schijnen staven
te zijn, die moet je verwarmen en t daarmee opvullen....

Ja, wat ze in het Engels "Lead loading" noemen, maar
dat is eigenlijk een techniek van voor het plamuren.
Is dus niet geschikt voor het opvullen van hele grote
gaten/vlakken. Voordeel is dat het echt vast zit aan
het metaal en dus niet gaat scheuren/breken.

Bovendien, wat denk je dat dat voor het gewicht van je klep doet???
Dan mag je er wel HEEL veel sterkere gasveren opzetten...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Ma 5 Jan 2004, 16:18    Onderwerp: Reageer met quote

Setje powerlifts van Bonrath houdt dat wel denk ik...
En zo'n gelast plaatje en een beetje plamuur zal zo zwaar toch nie zijn?
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Richard_GTT
Forum Admin
Forum Admin
Geregistreerd op: 15 Juli 2003
Posts: 1399
Woonplaats: Brabant, Nederland
PostGeplaatst: Ma 5 Jan 2004, 16:25    Onderwerp: Reageer met quote

Gewoon plaat erin lassen en dan afwerken inderdaad.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
veilsidesupra
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 19 Oktober 2003
Posts: 514
Woonplaats: Woerden
PostGeplaatst: Di 6 Jan 2004, 10:35    Onderwerp: Reageer met quote

Je kan de klep ook laten scheren bij Cartrend, die spuiten m ook gelijk en maken ook de veren etc.
_________________
It's not how you stand next to your car, it's how you race your car. Ya'll better learn that!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Di 6 Jan 2004, 15:00    Onderwerp: Reageer met quote

Jesse schreef:
Zo'n gelast plaatje en een beetje plamuur zal zo zwaar toch nie zijn?
Ik had het dus over het volledig opvullen met Tin of plamuur...
Tin heeft sowieso een soortelijk gewicht dat maar een klein beetje lager
ligt dan dat van lood dus da's best wel zwaar als je daar zo'n gat mee vult.
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
krisdc
Gast
PostGeplaatst: Do 25 Mrt 2004, 9:37    Onderwerp: Reageer met quote

gewoon een plaat op maat maken (zorg dat de vorm van je koffer er al zoveel mogelijkinzit). Dan puntlassen. Dan de laspunten netjes maken met een slijpschijf.

Dan heb je waarschijnlijk nog wat werk met een hamer. Door de hitte van het lassen zal het metal een beetje vevormd zijn. Dus hamer er maar lekker op lost tot het allemaal een beetje op zijn plaats zit Wink

Dan koud galvaniseren met een spuitbus. En da volop plamuren. Eerst een paar dunne lagen met normale plamuur en dan mooi in vorm schuren en fijnplamuur erop. Dan eerst schuren met een p120 dan p240 dan p400 en dan grondverf erop.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Exterieur Styling Tijden gesynchroniseerd met je computer
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB