Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| Becks Newbie
| Geregistreerd op: 3 Januari 2004 | Posts: 16 | Woonplaats: Spijkenisse |
|
Geplaatst: Zo 4 Jan 2004, 22:06 Onderwerp: Dichte achterklep |
|
|
|
Heeft iemand dit al eens zelf gemaakt? Ik wil er aan gaan beginnen binnenkort, maar heeft iemand nog tips, hints of suggesties voor me?
BvD _________________ -------------------------------------------------------
If loyalties must be broken,
If the lines must be crossed,
Do it fast,
Do it furious!! |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Ma 5 Jan 2004, 0:23 Onderwerp: |
|
|
|
'k heb het nog niet zelf gedaan...
1 tip: niet het hele gat dichtplamuren want dan krijg je gegarandeerd scheuren. Altijd eerst een plaat op maat maken en in het gat lassen, dan de randjes bijplamuren!
Succes ermee iig! _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Ma 5 Jan 2004, 0:36 Onderwerp: |
|
|
|
Mijn achterklep is in principe altijd dicht...
Tenzij ik iets in de kofferbak moet doen
Maarre, je bedoelt waarschijnlijk een "shaved" klep?
Dan ben ik het met Jesse eens; dichtlassen en dan
de randen en overgangen schuren en plamuren. _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Ma 5 Jan 2004, 0:37 Onderwerp: |
|
|
|
SaphireNX schreef: |
Mijn achterklep is in principe altijd dicht...
Tenzij ik iets in de kofferbak moet doen |
Bijdehand _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Becks Newbie
| Geregistreerd op: 3 Januari 2004 | Posts: 16 | Woonplaats: Spijkenisse |
|
Geplaatst: Ma 5 Jan 2004, 5:30 Onderwerp: |
|
|
|
Haha ja dat idee had ik ookal, maar kheb ook wel s van tin ofzo gehoord, schijnen staven te zijn, die moet je verwarmen en t daarmee opvullen.... _________________ -------------------------------------------------------
If loyalties must be broken,
If the lines must be crossed,
Do it fast,
Do it furious!! |
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Ma 5 Jan 2004, 7:21 Onderwerp: |
|
|
|
Becks schreef: |
'k heb ook wel s van tin ofzo gehoord, schijnen staven
te zijn, die moet je verwarmen en t daarmee opvullen.... |
Ja, wat ze in het Engels "Lead loading" noemen, maar
dat is eigenlijk een techniek van voor het plamuren.
Is dus niet geschikt voor het opvullen van hele grote
gaten/vlakken. Voordeel is dat het echt vast zit aan
het metaal en dus niet gaat scheuren/breken.
Bovendien, wat denk je dat dat voor het gewicht van je klep doet???
Dan mag je er wel HEEL veel sterkere gasveren opzetten... _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Ma 5 Jan 2004, 16:18 Onderwerp: |
|
|
|
Setje powerlifts van Bonrath houdt dat wel denk ik...
En zo'n gelast plaatje en een beetje plamuur zal zo zwaar toch nie zijn? _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Richard_GTT Forum Admin
| Geregistreerd op: 15 Juli 2003 | Posts: 1399 | Woonplaats: Brabant, Nederland |
|
Geplaatst: Ma 5 Jan 2004, 16:25 Onderwerp: |
|
|
|
Gewoon plaat erin lassen en dan afwerken inderdaad. |
|
Naar boven |
|
|
| veilsidesupra Advanced Member
| Geregistreerd op: 19 Oktober 2003 | Posts: 514 | Woonplaats: Woerden |
|
Geplaatst: Di 6 Jan 2004, 10:35 Onderwerp: |
|
|
|
Je kan de klep ook laten scheren bij Cartrend, die spuiten m ook gelijk en maken ook de veren etc. _________________ It's not how you stand next to your car, it's how you race your car. Ya'll better learn that!
|
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Di 6 Jan 2004, 15:00 Onderwerp: |
|
|
|
Jesse schreef: |
Zo'n gelast plaatje en een beetje plamuur zal zo zwaar toch nie zijn? |
Ik had het dus over het volledig opvullen met Tin of plamuur...
Tin heeft sowieso een soortelijk gewicht dat maar een klein beetje lager
ligt dan dat van lood dus da's best wel zwaar als je daar zo'n gat mee vult. _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
|
Geplaatst: Do 25 Mrt 2004, 9:37 Onderwerp: |
|
|
|
gewoon een plaat op maat maken (zorg dat de vorm van je koffer er al zoveel mogelijkinzit). Dan puntlassen. Dan de laspunten netjes maken met een slijpschijf.
Dan heb je waarschijnlijk nog wat werk met een hamer. Door de hitte van het lassen zal het metal een beetje vevormd zijn. Dus hamer er maar lekker op lost tot het allemaal een beetje op zijn plaats zit
Dan koud galvaniseren met een spuitbus. En da volop plamuren. Eerst een paar dunne lagen met normale plamuur en dan mooi in vorm schuren en fijnplamuur erop. Dan eerst schuren met een p120 dan p240 dan p400 en dan grondverf erop. |
|
Naar boven |
|
|
|
|