Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Wat moet ik nu doen ????

 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> ICE Algemeen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
niek
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 15 Maart 2004
Posts: 2
PostGeplaatst: Di 16 Mrt 2004, 17:11    Onderwerp: wat moet ik nu doen ???? Reageer met quote

Hello...

Ik heb eigenlijk een klein probleempje.. Ik heb jusit auto gekregen van ouders en zou er graag ene lekkere installatie insteken maar ik weet ni wat te doen . Ik ken iemand die wat gerief verkoopt van Caliber, is dat eigenlijk goed merk voor audio, en wat raden jullie mij best aan van versterker en suwb en loudspeakers , gewoon , dat ik zo een idee , hebn, mag wat kosten maar niet overdreen he , wil graag goed gerief, als je mij kan helpen ?????,
_________________
niek...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam MSN Messenger
niek
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 15 Maart 2004
Posts: 2
PostGeplaatst: Di 16 Mrt 2004, 17:15    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb een Golf 4 cabrio , dus koffer zit afgesloten , geen hoedeplank, en heb plaats voor 4 boxen vooraan, maar ik zo echt wel graag willen weten wat een goed merk is voor boxen en .....
_________________
niek...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Di 16 Mrt 2004, 17:31    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi en allereerst welkom op Car Tuning Forum! Wink

Sja ik kan je wat adviezen geven, maar het hangt van een aantal dingen af natuurlijk.
Allereerst wat wil je? SPL (zo hard mogelijk, zoveel mogelijk DB's) of SQ (beste geluidskwaliteit)?
En wat is je budget ongeveer? Er zijn spullen te krijgen van heel goedkoop tot heel duur, dus het is wel belangrijk wat je er ongeveer aan wil uitgeven!

Als je voor Sound Quality gaat zou ik de volgende setup aanraden: voorin een 2-weg composet, achterin een subwoofer, beide aangesloten op een vierkanaalsversterker en een degelijke headunit. Mis je achterin geluid hang er dan nog een paar coaxiaaltjes of enkel midrange speakers bij rechtstreeks op je HU die dan zacht meespelen zodat ze het geluidsbeeld voorin niet verstoren.

Kijk voor mooie en zeer goeie versterkers en composets in een zeer betaalbare prijsklasse eens naar merken als Ground Zero, Focal, wil je er iets meer aan uitgeven Helix, of wil je nog duurder Rainbow en Micro Precision.
Ground Zero en Helix maken ook zeer goeie en betaalbare subs die kwalitatief heel goed zijn en ook best hard gaan!
Voor een headunit zou ik eens kijken naar Alpine, Clarion, de wat duurdere JVC toestellen en Pioneer (de DEH-P77MP is een topper).

Succes en heb je nog vragen horen we het wel he Very Happy

Ow en de grootste tip die ik kan geven: verzamel eerst veel informatie over wat jouw eisen zijn van de apparatuur, wat het wel of niet moet kunnen. Ga vervolgens veel luisteren in car-audio zaken wat JIJ lekker vindt klinken (is ook smaakgebonden namelijk!) en neem de tijd om je keuze te maken. Heb je iets op het oog kun je het natuurlijk altijd nog even posten en peilen wat anderen ervan vinden.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> ICE Algemeen Tijden gesynchroniseerd met je computer
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB