Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Blow Off/dump Valve

 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Luchtfilters
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
GTturbo
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 22 Januari 2007
Posts: 1
PostGeplaatst: Ma 22 Jan 2007, 18:47    Onderwerp: Blow Off/dump Valve Reageer met quote

Ik wil een Blow Off/dump valve op mijn  Hyundai Scoupe GTturbo instaleren. iemand een idee welk bedrijf dat doet? (zuid-holland) met google krijg ik een hoop links, maar niemand bouwt die dingen in.

grtn GTturbo
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
R5GTT
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 7 Januari 2005
Posts: 302
Woonplaats: Eindhoven
PostGeplaatst: Ma 22 Jan 2007, 20:07    Onderwerp: Reageer met quote

Wil je dat laten doen ja ? niks simpeler als een dumpvalve inbouwen volgens mij hoor... je snijd de slang tussen je intercooler (als er die een op zit tenminste, anders tussen het luchtfilter) en je carb of injectie (volgens mij op jou auto injectie) door, daarin zet je een T-stuk waar de dumpvalve op komt, en vanaf de dumpvalve ga je met een kleine slang naar een luchtslang die ergens ACHTER je gasklep aangesloten zit (in mijn geval op de ontsteking) en dat is alles... kewstie van 15 mins ongeveer...
_________________

Mad max quote - Speed is a question of money... how fast do you want to go ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Richard_GTT
Forum Admin
Forum Admin
Geregistreerd op: 15 Juli 2003
Posts: 1399
Woonplaats: Brabant, Nederland
PostGeplaatst: Di 23 Jan 2007, 13:10    Onderwerp: Reageer met quote

..en even kijken wat je computer ervan vindt. Wordt de áfgeblazen'lucht terug verwacht door het ding, bijvoorbeeld bij het gros van de VAG groep, of hoort het, zoals bijvoorbeeld bij de impreza's, gewoon vrij de lucht ingeblazen te worden. Let hier ook op, om een beroerder lopend bakkie terug te krijgen.

Verder verwijs ik je naar de turbo experts op 't forum, zoals bovenstaande, en bijvoorbeeld maximus.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Eelcojj
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 4 Februari 2007
Posts: 17
Woonplaats: Zierikzee
PostGeplaatst: Zo 4 Feb 2007, 16:51    Onderwerp: Reageer met quote

Cartrend in dirkland doet het zeker te weten!
Das ook zuid-holland.  Razz

cartrend
_________________
Calibra 2.5L-V6-24V

Wees gewoon jezelf.... er zijn al zoveel anderen!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Do 12 Apr 2007, 22:38    Onderwerp: Reageer met quote

Kan ik ook wel voor je doen, zelf heb ik de SSQV van HKS, neem geen genoegen met een imitatie, die gaan stuk of lekken. Weet niet wat ie mag kosten van je...

Of je ECU de lucht terug verwacht of niet is niet zo heel spannend, de lucht wordt gemeten door je AFM, en je blaast m af waardoor ie nien in de cilinders komt, de injectoren puiten toch in, en onverbrand mengsel komt in je uitlaat waar het als je flink aan t scheuren bent (geweest) waardoor je uitlaat heet is, daar alsnog tot ontbranding. In de praktijk levert je dat eens een flinke plof en leuke sweerverlichting op achter je auto, lees: vlam

Installeren is niet t probleem, misschien is voor je auto n BOV leverbaar met fitting kit, een soort t stuk waar je BOV op te monteren is, en de diameter heeft van de slang op je coldside (voor de gasklep), dan is t die slang doorsnijden T-stuk ertussenin, vacuüm goed aansluiten, en BOV'en maar!
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Do 12 Apr 2007, 22:59    Onderwerp: Reageer met quote

Hey Max,

Wel wakker blijven op je verjaardag!
Topic is meer dan twee maanden oud
en de TS staat nog steeds op 1 post.

Denk niet dat die hier nog komt...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Do 12 Apr 2007, 23:32    Onderwerp: Reageer met quote

Max is wasted Laughing
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Luchtfilters Tijden gesynchroniseerd met je computer
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB