Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Misschien op zoek naar een andere daily

 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Cars & Tuning Talk
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Vr 1 Dec 2006, 15:56    Onderwerp: Misschien op zoek naar een andere daily Reageer met quote

ik zit erover te denken een andere daily beater te gaan zoeken en mijn huidige te verkopen. Gewoon dan n soort van inruil, met hopelijk wat geld eraan over te houden zelfs.

Als daily zit ik te denken aan een Nissan Sunny GTI 1.6 van voor de jaren 90, dat ding lijkt zo ongeveer op een Micra en heeft de CA16DE motor, t turboloze 1.6 broertje van de SX zn motor.

Mocht ik er zo een vinden, dan spring ik n gat in de lucht want daar is wat leuks mee te doen. Ik heb nog wel n oude T25 van de oude SX liggen, en ook nog wel n uitlaatspruitstuk waar ie op past. Dat past dus gewoon op een CA16DE... nu zat ik te denken, ik heb alles wat ervoor nodig is in principe........ fun!

Men neme dus van een standaard SX (waarvan ik alles dubbel heb dus):

- Uitlaatspruitstuk van CA18DET
- T25 turbotje  dat rookt op n freeflow, maar niet op n standaard uitlaat
- Luchtfilterbox + filter van n CA18DET
- standaard intercoolertje van n 200SX type s13
- iets van een regelbare benzinedruk regelaar die bij boost op de vacuumlijn de benzinedruk omhoog schroeft

en vervolgens laat je t zaakje met iets van 5 PSI draaien op de hoge compressie 1.6... dat zou ongeveer genoeg moeten zijn om tussen de 150 en de 170pk uit zo'n sunny te stampen met heel lage boost zodat t ook heel blijft. Zou wel n leuk, zuinig en goedkoop daily bitchje worden dan Smile Na de feestdagen maar ns kijken of de 323 door de APK komt of niet, als hij er niet door komt en er moet wat aan gebeuren (remblokken, remschijfjes, uitlaat oid) en de kosten worden daarvan meer dan 100 euro dan denk ik dat ik zn bodykit en interieur te koop aanbied, en vervolgens t ding op de sloop gooi waar ie misschien ook nog n paar tientjes opbrengt.

Vervolgens ga ik dan op zoek naar zo'n sunny. Longbow, jij kon lassen? FF downpipe-je aanpassen / verlassen, piping voor intercoolertje aanpassen met wat snijden en lassen (piping genoeg liggen van de vorige), benzinedruk regelaartje erin en gaan met die banaan. Zou vast wel wat mensen verbaast doen kijken als zo'n bakje zo hard afgaat!





Wat zeggen jullie? doen of niet doen, het hoeft in principe met n beetje zoeken niks te kosten, want die sunny's kosten niks meer en al t werk kan ik zo ongeveer zelf doen.
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
BRYght
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 16 December 2005
Posts: 376
PostGeplaatst: Vr 1 Dec 2006, 16:04    Onderwerp: Reageer met quote

denk nie dat t een daily wordt als je er eerst een turbo op moet gaan schroeven..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Vr 1 Dec 2006, 16:08    Onderwerp: Reageer met quote

Why not? Tis werk van n weekendje... Smile
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
BRYght
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 16 December 2005
Posts: 376
PostGeplaatst: Vr 1 Dec 2006, 16:42    Onderwerp: Reageer met quote

dan nog blijft een turbo onderhouds gevoelig...
je zult toch olieleidingen aan moeten leggen.en zorgen dat de smering in orde is..
tevens, als er iets kapot gaat ben je t zakje want je moet die wagen toch kunnen vertrouwen..

btw merijn kan eg nie lassen Laughing
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Vr 1 Dec 2006, 16:54    Onderwerp: Reageer met quote

Ik snap je punt, maar op 5 PSI loopt zo'n turbo uit zn neus te eten, ze kunnen 17 PSI aan Smile Dus op betrouwbaarheid zou ik me er niet zo'n zorgen over maken.

Maar goed, ik wil t beppie ook niet op oorlogspad brengen en ze vind t niet zo'n flex plan om 2 wagens te hebben met turbo... (vrouwen Razz ) Dus t idee is al van de baan.
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Longbow
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 3 Juni 2004
Posts: 1927
Woonplaats: Voerendaal
PostGeplaatst: Vr 1 Dec 2006, 18:17    Onderwerp: Reageer met quote

BRYght schreef:
dan nog blijft een turbo onderhouds gevoelig...
je zult toch olieleidingen aan moeten leggen.en zorgen dat de smering in orde is..
tevens, als er iets kapot gaat ben je t zakje want je moet die wagen toch kunnen vertrouwen..

btw merijn kan eg nie lassen Laughing


Zal allemaal wel, maar voordat het zover is, als het ooit zover komt, heb ik al wel oefening genoeg gehad Smile

Enne, over t beppie dat niet blij is met 2 turbo's... Zit er nog een hier op t forum met t zelfde 'föhn-probleem' Very Happy

En ja max, kan niet meer zeggen als alweer een ziek maar ruig idee van jou Cool
_________________
VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Vr 1 Dec 2006, 21:35    Onderwerp: Reageer met quote

Als je 2 turbo's wil, gooi ze dan lekker allebei in de SX Devil

Maar ff serieus, 't idee is natuurlijk heel leuk maar hou toch ff de term daily driver in ere voor wat ie meestal bedoeld wordt... Ik weet niet hoe die 323 nog is maar als ie nog goed is kun je 'm denk ik beter houden. Keertje Hammerite erover rollen en dan ziet ie van buiten ook weer beetje uit.
Misschien gaat zo'n Sunny in aanschaf geen verlies opbrengen t.o.v. de 323, maar uiteindelijk vrees ik toch van wel. Of je hebt weer pech ermee en 't gaat later weer geld kosten.

Spaar het geld dat je nu over hebt lekker voor de SX, en hou die 323 zo lang als ie mee gaat, volgens mij is dat een beter idee... Wink
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Za 2 Dec 2006, 11:48    Onderwerp: Reageer met quote

Ik sluit me aan bij Jesse...

IMHO kun je beter geld pompen in 1 auto, dan nu weer " iets leuks" doen
wat ook weer geld kost dat dan uit het budget voor de SX verdwijnt...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Cars & Tuning Talk Tijden gesynchroniseerd met je computer
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB