Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| sankaman Newbie
| Geregistreerd op: 15 November 2006 | Posts: 7 | |
|
Geplaatst: Di 21 Nov 2006, 16:56 Onderwerp: rechte buis |
|
|
|
op mijn corolla is de einddemper vervangen door een rechte buis,
geeft dit geen vermogen verlies?
Geven sportdempers werkelijk pk winst? |
|
Naar boven |
|
|
| axman Junior Member
| Geregistreerd op: 18 Februari 2005 | Posts: 334 | |
|
Geplaatst: Di 21 Nov 2006, 17:06 Onderwerp: |
|
|
|
ehm hoe bedoel je precies, heeft een garage dat gedaan?
en sportdempers geven iets maar een hele uitlaat is uiteraard het beste. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Alert Advanced Member
| Geregistreerd op: 2 Oktober 2005 | Posts: 532 | Woonplaats: t Harde |
|
Geplaatst: Di 21 Nov 2006, 19:33 Onderwerp: |
|
|
|
wordt je niet gek van de herrie dan? lijkt mij niet prettig rijden namelijk. en ik denk niet dat het verschil maakt of je een sportdemper hebt of een rechte buis.
een sportdemper werkt eigenlijk ook met een rechte buis, alleen is er dempend materiaal omheen gebouwd zodat het geluid gedempt wordt! _________________ KEEP ON TUNING!!
|
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Wo 22 Nov 2006, 2:47 Onderwerp: |
|
|
|
Zit wel meer in de pot van de uitlaat toch?
Jij hebt dan waarschijnlijk een freeflow uitlaat als er helemaal geen dempers of kat tussen zitten, iets wat normaal gezien vnl. op turbowagens gedaan wordt. Wat voor blokkie heb je erin liggen? _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Alert Advanced Member
|
Geplaatst: Wo 22 Nov 2006, 21:17 Onderwerp: |
|
|
|
Jesse schreef: |
Zit wel meer in de pot van de uitlaat toch? |
kijk maar eens als je een sportdemper in je handen hebt
zo ziet een normale demper eruit van binnen, de geperforeerde gaatjes zorgen voor teveel tegendruk.
_________________ KEEP ON TUNING!!
|
|
Naar boven |
|
|
| sankaman Newbie
| Geregistreerd op: 15 November 2006 | Posts: 7 | |
|
Geplaatst: Do 23 Nov 2006, 20:03 Onderwerp: |
|
|
|
1600 16 klepper variabel valve timing
kheb wel nog ne kat steke en darr achter nog in het midde een klein potje ma kweet ni wa da is
maar als je gwn een holle buis hebt heb je dan ni te weinig tegendruk? |
|
Naar boven |
|
|
| Richard_GTT Forum Admin
| Geregistreerd op: 15 Juli 2003 | Posts: 1399 | Woonplaats: Brabant, Nederland |
|
Geplaatst: Vr 24 Nov 2006, 15:42 Onderwerp: |
|
|
|
Dat 'middelste potje' zal goed je tussendemper (ofwel middendemper/vlammendemper) kunnen wezen. Die zit daar vaak bij de kat. |
|
Naar boven |
|
|
| Alert Advanced Member
|
Geplaatst: Vr 24 Nov 2006, 17:34 Onderwerp: |
|
|
|
dan heeft ie ook geen rechte buis :S _________________ KEEP ON TUNING!!
|
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Za 25 Nov 2006, 8:36 Onderwerp: |
|
|
|
Nee een sportuitlaat geeft niet meer pk's, hij is minder ristrictief en rooft daarom minder pk's weg dan de standaard uitlaat.
Indien de diameter van die rechte pijp goed is, dan kan het best zijn dat je daarmee meer vermogen hebt dan met je standaard uitlaat. Het zou ook zomaar kunnen dat je met een sportuitlaat niets wint ten opzichte van je huidige vermogen. Maar veel licht ook aan de diameter van de pijp en hoe de bochten gebogen zijn. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| spurlie Advanced Member
| Geregistreerd op: 16 Januari 2005 | Posts: 888 | Woonplaats: Zuid-Limburg |
|
Geplaatst: Di 28 Nov 2006, 17:10 Onderwerp: Re: rechte buis |
|
|
|
sankaman schreef: |
Nee een sportdemper alleen geeft geen pk winst. Misschien dat het sportieve geluid je het gevoel geeft dat je meer pk's hebt, maar in werkelijkheid is het niet zo.
Toevallig tijdje terug in de autovisie gelezen. |
|
Naar boven |
|
|
| Alert Advanced Member
|
Geplaatst: Di 28 Nov 2006, 19:35 Onderwerp: |
|
|
|
sja en waar komt dat verhaal vandaan dat weet je niet, ligt maar net aan wat voor standaard demper eronder hangt. _________________ KEEP ON TUNING!!
|
|
Naar boven |
|
|
|
Geplaatst: Wo 29 Nov 2006, 12:27 Onderwerp: |
|
|
|
Alert schreef: |
sja en waar komt dat verhaal vandaan dat weet je niet |
Quote: |
Was met 3 of 4 topmerken einddempers getest op meerdere wagens met dyno en al... Autovisie lijkt mij wel een betrouwbaar blad dat geen onzin schrijft.
Er werd aangegeven dat alleen een complete uitlaat vermogen kan opleveren. |
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
|
Geplaatst: Wo 29 Nov 2006, 16:06 Onderwerp: Re: rechte buis |
|
|
|
spurlie schreef: |
sankaman schreef: |
Nee een sportdemper alleen geeft geen pk winst. Misschien dat het sportieve geluid je het gevoel geeft dat je meer pk's hebt, maar in werkelijkheid is het niet zo.
Shall I proove you wrong bro? Dan wedden we wel voor geld, monteer ik mn gehele standaard uitlaat lijn, gaan we de rollenbank op, en vervolgens draai ik mn 3 inch turbo back freeflow uitlaatlijn en gaan we weer de rollers op. Als dan blijkt dat ie met de sportuitlaatlijn meer op de rollers zet dan krijg ik van jou 1500 euro Heb je gelijk krijg je ze van mij.
:Edit: sorry, ik zie net dat t over n complete lijn wel kan volgens t blad.
In grote lijnen waar, n einddemper kan ietsje schelen, maar t is niet zo veel dat je t echt merkt in de meeste gevallen. Toch kan t je soms n paar pk's geven, in de vorm van zo'n 2 tot 4 pk ofzo. Maar dat licht ook helemaal eraan wat er voor de einddemper zit. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
|
Geplaatst: Wo 29 Nov 2006, 16:41 Onderwerp: Re: rechte buis |
|
|
|
Maximus schreef: |
In grote lijnen waar, n einddemper kan ietsje schelen, maar t is niet zo veel dat je t echt merkt in de meeste gevallen. Toch kan t je soms n paar pk's geven, in de vorm van zo'n 2 tot 4 pk ofzo. Maar dat licht ook helemaal eraan wat er voor de einddemper zit. |
Dus alleen een einddemper vervangen en verder niks levert je niks tot bijna niks op. Door het geluid heb je natuurlijk wel het gevoel dat het sneller gaat. Dit merk ik bij mijn eigen auto ook. het lijkt alsof het in mijn auto (met sportdemper van a-merk) sneller gaat dan in die van mijn broer (originele demper), terwijl ze beide precies even snel zijn.
Als je de rest van je uitlaatlijn aanpast, een spagetti spruitstuk monteert en het liefst ook nog laat afstellen door chiptuning is het natuurlijk een ander verhaal. |
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
|
Geplaatst: Wo 29 Nov 2006, 19:31 Onderwerp: |
|
|
|
That's what I said.
Echter heb jij n wagen die compleet freeflow is, geen kat heeft, en alleen een zeer ristrictieve einddemper heeft, dan kan t toch wel schelen. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
|
|