Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| BRYght Junior Member
| Geregistreerd op: 16 December 2005 | Posts: 376 | |
|
Geplaatst: Wo 30 Aug 2006, 17:09 Onderwerp: |
|
|
|
Maximus schreef: |
Is het intussen al wat beter met je koppeling?
Ga er binnenkort volgens mij ook aan geloven, af en toe slipt mn koppeling wat door... och ja, wel meteen n excuus voor n Exedy koppeling... Goedkoper dan standaard koppeling, kan dubbel zoveel vermogen verkroppen voor ie bezwijkt |
ja en slijt als een gek...
moet zelf mijn race koppeling om de 5000km vervangen...
daarom zijn ze zo goedkoop |
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Wo 30 Aug 2006, 17:59 Onderwerp: |
|
|
|
De Exedy koppeling is geen race koppeling maar een street-clutch.
Ook gewoon organische koppelingsplaten, alleen dan double friction. Gewoon een upgrade ten opzichte van normaal voor als de stanaard koppeling t niet meer gehouden krijgt zeg maar.
Echte racekopplingen zijn soms 6-puck of zelfs minder, daarom grijpen ze aan als n mallijer (probeer ns weg te komen zonder wielspin als je redeljik wat vermogen hebt) maar zijn daarom ook veel sneller op....
Hier het verschil, je zult vanzelf zien waar het verschil in duurzaamheid door komt.
Exedy stage-2:
ACT race clutch, 6puck:
_________________
|
|
Naar boven |
|
|
| BRYght Junior Member
| Geregistreerd op: 16 December 2005 | Posts: 376 | |
|
Geplaatst: Do 31 Aug 2006, 9:31 Onderwerp: |
|
|
|
kweet t...
moet zelf altijd een rijtje wagens voor laten gaan als ik optrek bij t stoplicht...
na n tijdje lukt t je vanzelf zonder wheelspin....
maar dan nog....die dingen zijn niet zoveel goedkoper en sterker zonder nadelen... |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Do 31 Aug 2006, 10:44 Onderwerp: |
|
|
|
Als je ´t echt met een fabriekskoppeling van je merk vergelijkt waarschijnlijk wel hoor, maar is inderdaad natuurlijk ook genoeg imitatie spul van degelijke kwaliteit verkrijgbaar. Maar als je dan in dezelfde prijsklasse zit als de Exedy ja dan laat je ´t natuurlijk niet! _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Do 31 Aug 2006, 10:51 Onderwerp: |
|
|
|
<zucht> Moet jij t nou echt altijd beter weten makker?
Inderdaad, de Exedy koppelingsset is 30 euro goedkoper dan de originele koppeling van Nissan zelf. Inderdaad, de koppeling is ook sterker.
Nee, dit zegt niks over de duurzaamheid van de koppeling.
Er heeft in die wagen vanaf t moment dat ie de 15.000 km aan tikte een sportkoppeling gezeten, deze heeft t ruim 250.000 km volgehouden (niet mis voor n koppeling dacht ik zo) onder normaal gebruik en af en toe zwaar misbruik. Standaard koppeling zit erin sinds 268.000 op de teller, teller staat nu op 293.xxx en is nu al wijlen aan t slippen als ik m opengooi.
Do the math, wat houd t langer uit?
A) Double friction die goedkoper is dan standaard
B) Standaard? _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Do 31 Aug 2006, 14:28 Onderwerp: |
|
|
|
Zo'n echte racekoppeling is overigens leuk op de track, maar snap niet waarom iemand 't op de weg zou willen hebben... _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Do 31 Aug 2006, 18:27 Onderwerp: |
|
|
|
Ik ook niet, maar ik moet n koppeling hebben die meer dan standaard kan hebben, de originele houd t niet.
Nissan maakt ze wel, dan zou ik een 350Z koppeling moeten nemen, maar deze zn standaard koppeling kost een flinke berg meer dan n koppeling van Exedy. Nu zijn Exedy en Centerforce niet echt 'imitatie' merkjes maar deze maken serieus spul. Samen met ACT is dit de top 3 onder de koppelingen. Hun paar centen minder betekenen niet meteen dat t onduurzame rommel is.
Ook heeft exedy echte racekoppelingen, die zijn 6 of 4 puk, en die gaan idd erg snel op. Maar deze zijn ook helemaal niet bedoeld voor dagelijks gebruik, ze grijpen veel te abrupt aan, t is grijpen of niet grijpen, slippende koppeling hoef je niet te proberen. Geef genoeg gas bij bij wegrijden anders slaat ie direct af. Je schokt dan ook in 1 keer vooruit vanaf stilstand en meestal is n klein beetje wielspin erg moeilijk te voorkomen. Wegrijden met nat weer is.... hehe.... spectaculair! Ze verkorten ook aanzienlijk de levensduur van je versnellingsbak by the way. In de racerij waar je elke race maar n paar honderd kilometer rijd maakt dat niet zo veel uit, bij dagelijks gebruik waar je elke maand toch wel n paar duizend km rijd wordt t aanzienlijk irritant om met dit alles te leven. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
|
|