Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Wielnaaf kapot:(

 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Overig Technisch
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Extreme
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 16 Augustus 2006
Posts: 2
PostGeplaatst: Wo 16 Aug 2006, 19:35    Onderwerp: Wielnaaf kapot:( Reageer met quote

Ola,

Ben net nieuw hier en kom maar meteen met de deur in huis vallen Very Happy

Mijn neef heeft vandaag nieuwe velgen gekocht voor onder zijn auto'tje alleen nu heeft hij één probleem:

Hij heeft waarschijnlijk te dunnen bouten op de tap einde van de wielnaaf gedraait met als gevolg dat zowel de wielbouten van de velg als de tapeindes van de wielnaaf naar zijn grootje zijn, de wielbouten kan hij nog wel kopen uiteraard maar hoe te handelen met de kapotte tap eindes want nu kunnen er geen dus geen velgen meer onder en kan die totaal niet meer rijden.

Iemand misschien een suggestie of dit op te lossen valt of moeten er gewoon nieuwe worden gehaald?

Extreme
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Wo 16 Aug 2006, 22:12    Onderwerp: Reageer met quote

Snap niet goed hoe hij zoiets voor mekaar heeft gekregen! Shock
Maar 'k denk dat je als 't echt kapot is nieuwe komt te halen, je wiel moet immers goed in balans op de as zitten anders gaat je hele wagen schokken/trillen en krijgt ie flink wat te verduren...
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Extreme
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 16 Augustus 2006
Posts: 2
PostGeplaatst: Do 17 Aug 2006, 7:55    Onderwerp: Reageer met quote

Jesse schreef:
Snap niet goed hoe hij zoiets voor mekaar heeft gekregen! Shock


Nee ik snap het zelf ook niet Rolling Eyes maar hij had die velgen dus gekocht en wou deze op zijn auto zetten maar de orginele moeren pasten niet door de ogen van de velg dus gebruikte hij de moeren die hij bij de velgen heeft gekregen maar deze waren dus uiteindelijk een stukje smaller dan de orginele. Hierdoor is de eerste (zeker) 3 mm van het schroefdraad beschadigd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Do 17 Aug 2006, 8:38    Onderwerp: Reageer met quote

Dus hij heeft te kleine moeren op de wielbouten geforceerd???
Lekker slim, dat VOEL je toch, dat dat niet gaat???

Anyway, er zal neit veel anders opzitten dan de naaf
demonteren en er nieuwe tapeinden in te persen.
Is niet super ingewikkeld, maar toch wel even wat werk.

Ik heb het zelf ooit bij mijn DeLorean gedaan,
maar daarbij was de naaf simpel te monteren...

Of als je niet kunt/wilt persen, dan op de sloop een paar andere
naven halen en bij de banden/velgenboer PASSENDE moeren.
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Alert
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 2 Oktober 2005
Posts: 532
Woonplaats: t Harde
PostGeplaatst: Do 17 Aug 2006, 16:25    Onderwerp: Reageer met quote

indd nooit zomaar doordraaien als je een bout en moer verhaal hebt :S als je er geen verstand van hebt, effe iemand laten kijken die het wel weet.... Rolling Eyes
_________________
KEEP ON TUNING!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Vr 18 Aug 2006, 8:36    Onderwerp: Reageer met quote

Sowieso moet je bouten of moeren ALTIJD eerst met de hand aanzetten
en pas als ze er zover mogelijk op zitten met sleutels aan de gang gaan...
En bij lichtmetalo's NOOIT vastdraaien met een slagmoersleutel!!!
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Za 19 Aug 2006, 14:11    Onderwerp: Reageer met quote

T beste blijft met n momentsleutel even natrekken als je niet goed weet wat je doet, dan weet je zeker dat ze niet te los en niet te vast zitten. Daarbij ook kruislings aantrekken voor t geval dat nog niet bekend was, maar voor de meeste hier is dit klare koek volgens mij. Very Happy
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Overig Technisch Tijden gesynchroniseerd met je computer
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB