Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Honda Civic of Opel Vectra
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Cars & Tuning Talk
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

Voor welke zouden jullie kiezen(zie foto)
Opel Vectra
58%
 58%  [ 7 ]
Honda Civic
41%
 41%  [ 5 ]
Totaal aantal stemmen : 12

Auteur Bericht
NightQrawler
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 26 November 2004
Posts: 186
PostGeplaatst: Za 19 Aug 2006, 2:20    Onderwerp: Reageer met quote

als ik moest kiezen...
zou ik verder gaan kijken.

deze auto's komen kwalitatief overeen.
Als je bijvoorbeeld naar de verlichting kijkt, is van de verlichting het ontwerp vd opel moderner. dit type civic is er vanaf 1992 en de opel vanaf 1994 geloof ik.
de opel heeft ook een wat meer uitgerust interieur.het is net iets moderner.

voordeel aan de civic is dat het vrij zuinig pittige blokjes heeft.Dit maakt het heel leuk rijden.de wegenbelasting en verzekering vallen ook mee.

minpuntjes zijn het roesten ,dit type civic heb ik al eens gezien met roest nadat ze net 7 jaar oud zijn.tja..en voor de opel geldt hetzelfde.

de coupe is natuurlijk sportiever kwa uitstraling.

ik denk dat je moet afwegen wat je wilt, een wat ruimere degelijke auto of een sportievere coupe.
voor de honda is erg veel te krijgen wat de prijs enorm drukt.ik raad je dan wel aan om kwaliteit tuningspul te kopen en niet van die flubberbumpers.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Za 19 Aug 2006, 13:47    Onderwerp: Reageer met quote

voor t geld dat die auto's kosten is meer te krijgen, waar je wss langer plezier van hebt. Carresorietechnisch zijn die auto's letterlijk roestbakken. De betrouwbaarheid van de motor, ik denk dat de Honda de opel overleefd. Honda heeft mooie toerengeile blokjes over t algemeen, ze missen in mijn ogen alleen wat koppel. Wat inhoud dat als je sportief wilt rijden je echt toeren moet maken, onder de 4000~4500 toeren gebeurd er weinig en zijn t bepaald geen levendige motoren. Maar goed, dat is t nadeel aan kleine motortjes (1.5 / 1.6 liter blokken zijn nu eenmaal geen koppelmonstertjes).

Alles heeft zn voor en tegens. Ik zou gewoon eens wat rond gaan neuzen en wat proefritjes maken, bevalt iets je goed, doe je wat onderzoek naar hoe die wagens de tand des tijd doorstaan over t algemeen, of er bekende problemen en zwakke punten zijn. Dan ga je je afweging maken, zo heb je de beste kans iets te vinden waarvan je geen spijt krijgt. Smile
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Cars & Tuning Talk Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB